Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Οι οδηγοί στην Ευρώπη προσαρμόζουν τις οδηγικές τους εμπειρίες ανάλογα με τις συνθήκες διαβίωσης. Σε άλλες χώρες έχει αρκετό ήλιο, σε άλλες αρκετή βροχή και σε άλλες χιονίζει ασταμάτητα.Οι κάτοικοι των περιοχών προσαρμόζουν τον τρόπο οδήγησης ανάλογα με το που κατοικούν. Στη Σιβηρία που η θερμοκρασία φθάνει τους -50 βαθμούς τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικά. Έχουν και πρίζα για να διατηρεί το ψυγείο του αυτοκινήτου στη σωστή θερμοκρασία και να μην σπάει από τον πάγο.
Οι οδηγοί ανάλογα με το κλίμα που επικρατεί στην πατρίδα τους μαθαίνουν να οδηγούν. Το κακό όμως είναι ότι όταν αυτοί οι οδηγοί βρεθούν σε καιρικές καταστάσεις διαφορετικές από αυτές που μεγάλωσαν αντιμετωπίζουν πρόβλημα προσαρμογής.
1. Να οδηγούν σωστά και με ασφάλεια στο χιόνι
2. Πότε και πως μπαίνουν οι αλυσίδες στα ελαστικά
3. Δεν ξέρουν σε ένα μεγάλο ποσοστό αν αλυσίδες μπαίνουν στους μπροστινούς η στους πίσω τροχούς.
Είναι λογικό όμως να αγνοούν βασικούς κανόνες οδηγήσης στο χιόνι; Φυσικά όχι. Δεν ξέρουν γιατί δεν ασχολήθηκαν. Οι περισσότεροι λένε. Αφού δεν χιονίζει τι με νοιάζει. Ωστόσο πρέπει να γνωρίζουν αν το αυτοκίνητο που οδηγούν έχει την κίνηση στους μπροστινούς η τους πίσω τροχούς.
Όσοι έχουν αυτοκίνητα με αυτά τα βοηθήματα θα πρέπει να μάθουν πότε χρησιμοποιούμε την κίνηση στους τέσσερις τροχούς με την ένδειξη «Η» και πότε χρησιμοποιούμε την κίνηση 4Χ4 στην ένδειξη «L».
Υπάρχουν διάφορες ενδείξεις όπως 2H , 4H , 4 HLc, 4LL η σε άλλες περιπτώσεις υπάρχει ένας περιστροφικός επιλογέας με τέσσερις επιλογές: Snow (χιόνι) , Mud (λάσπη) , sand (άμμος) , gravel (χαλίκι).
Όλα θέλουν εξάσκηση και υπομονή. Τέλος αν το αυτοκίνητο είναι σκεπασμένο με χιόνι θα πρέπει ο οδηγός να καθαρίσει καλά τα τζάμια για να έχει καλή ορατότητα. Γιατί δυστυχώς κάποιοι ξεκινούν με χιονισμένο το παρμπρίζ και οδηγούν στα τυφλά.