Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Είτε αρέσει σε μερικούς είτε όχι, πλέον οι τεράστιες οθόνες στα αυτοκίνητα είναι must, σε βαθμό που εάν μία οθόνη είναι κάτω από 10 ίντσες, ακούγεται «φτωχή» επιλογή.
Από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η νέα υπεροθόνη MBUX που ενσωμάτωσε στη νέα EQS EV η Mercedes, η οποία ξεκινά καλύπτει όλο το ταμπλό από την μεριά του οδηγού μέχρι την πόρτα του συνοδηγού. Φυσικά μην ξεχνάμε και την απάντηση την BMW με μια πανοραμική οθόνη 8K 31 ιντσών στα πίσω καθίσματα των BMW Σειρών 7 και i7.
Μάλλον όμως όλα δείχνουν πως αυτός ο ακήρυχτος «πόλεμος της οθόνης», σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν, σύμφωνα με τα λεγόμενα του επικεφαλής εσωτερικής σχεδίασης της BMW, Matthias Junghanns.
Σε συνέντευξη του, όταν ρωτήθηκε από θεατή, εάν έχουμε φτάσει στο όριο του μεγέθους των οθονών στα αυτοκίνητα, εκείνος απάντησε: «Είναι η μεγάλη οθόνη που μετράει; Προσωπικά πιστεύω πως οι τεράστιες οθόνες σύντομα θα αποτελούν ιστορία καθώς αργά ή γρήγορα, όλα τα υλικά στο αυτοκίνητο θα μπορούν να μετατρέπονται σε επιφάνειες προβολής πληροφοριών, όταν θα το χρειάζεται κάποιος επιβάτης».
Ο διευθυντής εσωτερικού σχεδιασμού της Polestar, Conny Blommé, συμφώνησε με τις απόψεις του Junghanns, συμπληρώνοντας «Όπως όλα έχουν το «ταβάνι» τους, έτσι και οι οθόνες infotainment στα αυτοκίνητα δεν θα είναι για πάντα η μόνη επιλογή. Τις περισσότερες φορές ταξιδεύετε με αυτοκίνητο και απολαμβάνετε τη θέα περισσότερο παρά τις οθόνες, άρα γιατί να επικεντρωθούμε σε αυτές;».
Η αλήθεια είναι πως αρκετές εταιρίες έχουν συνάψει συνεργασίες με εταιρίες πληροφορικής και τεχνολογιών με στόχο να κατοχυρώσουν πατέντες όπου τα τζάμια του αυτοκινήτου θα μπορούν να προβάλλουν τις πληροφορίες, όταν και εάν το επιθυμεί ο οδηγός.