Του Λουκά Παπαλάμπρου

‘Ήταν κάτι που όλοι περιμέναμε να συμβεί μετά τις δηλώσεις του μεγάλου αφεντικού του ομίλου, Sergio Marchionne. O Luca di Montezemolo, έπειτα από 23 χρόνια στο τιμόνι της Ferrari, αποχωρεί, αφήνοντας ένα τεράστιο κενό στη μάρκα και την F1.


Όλοι τον γνωρίζουν και όλοι τον σέβονται. Αυτό είναι το μεγαλύτερο παράσημο 

Το όνομά του ήταν συνώνυμο της Ferrari. Μόλις το ανέφερες όλοι γνώριζαν για ποιον ακριβώς μιλάς. Δεν είχε ανάγκη κανέναν και τίποτα. Όλα αυτά τα χρόνια είχε φέρει εις πέρας κάθε αποστολή, γεμίζοντας τα ταμεία της εταιρείας με χρήματα, την ομάδα με τίτλους και δημιουργώντας ένα brand name που όλοι θαύμαζαν .

Η Ferrari ήταν «δική» του. Δεν έμπαινε σε καλούπια, αυτός έπαιρνε τις αποφάσεις και τις ευθύνες. Ο Marchionne ήξερε καλά ότι δεν πρόκειται να δεχθεί τις εντολές του. Γι’ αυτό και τον ανάγκασε να παραιτηθεί, με πρόσχημα την κακή αγωνιστική κατάσταση της ομάδας την τελευταία εξαετία. Ο γνήσιος Ιταλός με τα σινιέ κοστούμια φεύγει επίσημα από τη Scuderia στις 13 Οκτωβρίου. Αναλαμβάνει ο τυπικός συμπατριώτης του με τα στρογγυλά γυαλιά και τα πουλόβερ.


Ο Ecclestone δεν ήθελε με τίποτα να φύγει ο Montezemolo

Ο ισχυρός άνδρας της F1, Bernie Ecclestone, μετά τα νέα της αποχώρησης είπε μια μεγάλη αλήθεια. «Η φυγή του είναι σαν το θάνατο του Enzo. Ο Luca έχει γίνει η Ferrari. Τον βλέπεις και βλέπεις τη Ferrari, δεν βλέπεις κάτι άλλο, δεν βλέπεις το Luca».


Ο Marchionne βαδίζει σε δύσκολα μονοπάτια

Τα πράγματα είναι έτσι ακριβώς. Το θέμα όμως είναι τι γίνεται τώρα. Ποιο είναι το πλάνο, ποιος αναλαμβάνει τις τύχες της πιο αναγνωρίσιμης μάρκας στον κόσμο και τι ακολουθεί; Ευελπιστούμε ότι ο Marchionne δεν θα αλλάξει τα πάντα, όπως ισχυρίζονται πολλοί. Γιατί αν είναι να δούμε Ferrari με μικρούς κινητήρες, μοντέλα crossover/SUV και τα λοιπά, τότε… πραγματικά κάτι πέθανε.


Αυτοί οι δύο έγραψαν την ιστορία της Ferrari. O μεγάλος Enzo Ferrari και ο Montezemolo

Κανείς φίλος και οπαδός, κανένας λάτρης των τεσσάρων τροχών και της F1, δεν επιθυμεί να δει τη Ferrari να λειτουργεί σαν «κανονική» φίρμα και ομάδα. Καλά τα χρήματα, το χρηματιστήριο και οι τίτλοι, αλλά κάποια πράγματα λειτουργούν και με το συναίσθημα. Η Ferrari είναι πάθος, λατρεία, έρωτας, θρύλος. Ο Enzo ήταν ένας και μοναδικός. Ο Montezemolo τον ακολούθησε. Ελπίζουμε και ο Marchionne να πράξει το ίδιο… γιατί οι tifosi και η ιστορία είναι αυστηροί κριτές!