Η μεγάλη πτώση στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων φάνηκε με το… καλημέρα του 2012. Ο Ιανουάριος παρουσίασε πτώση σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2011, με τις 8.451 ταξινομήσεις έναντι των 9.747 να είναι πλασματικές προερχόμενες από παραγγελίες της περυσινής χρονιάς.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με κύκλους από το χώρο του αυτοκινήτου, μεγάλο μέρος των πωλήσεων αυτών, προήλθαν γιατί οι ιδιοκτήτες τους δεν ήθελαν να πληρώσουν διπλά τέλη κυκλοφορίας (του 2011 και του 2012), δεν ήθελαν το αυτοκίνητό τους να φαίνεται… περυσινό ενώ υπήρξαν και παραγγελίες που απλά οι παραδόσεις έγιναν τον Ιανουάριο. Από εκεί και πέρα, ο Φεβρουάριος αναμένεται να είναι ένας από τους χειρότερους που έχει υπάρξει ποτέ στην αγορά του αυτοκινήτου όσον αφορά την Ελλάδα. Αφενός διότι η κρίση έχει χτυπήσει την πόρτα κάθε φορολογούμενου πολίτη, αφετέρου διότι οι περισσότεροι ζουν στην αβεβαιότητα ενός… πάτου βαρελιού που δεν έχει βρεθεί ακόμη. Αξιοσημείωτο το γεγονός ότι οι περισσότερες παραγγελίες αφορούν εταιρικά αυτοκίνητα γεγονός που μεταφράζεται πως ο απλός πολίτης δεν σκέφτεται καν την αγορά ενός νέου οχήματος.
Με τον Φεβρουάριο να χαρακτηρίζεται ως ο πλέον… κατάμαυρος, οι αρχικές προβλέψεις των 80.000 μονάδων έπεσαν στις 70.000 και πλέον οι συζητήσεις κάνουν λόγο για 60.000 – 65.000. Σε κάθε περίπτωση κάτι τέτοιο μεταφράζεται σε χιλιάδες απολύσεις και λουκέτα σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν ακόμα και στα καθημερινά έξοδα. Επιπλέον το φορολογικό καθεστώς που ισχύει στα αυτοκίνητα είτε άμεσα είτε έμμεσα έχει οδηγήσει σε κατάρρευση του κλάδου που ακόμα και ο ίδιος αδυνατεί να αντιμετωπίσει.
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης