Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, είναι γνωστό ότι ξεπέρασε κάθε κλάδο της ελληνικής οικονομίας σε πτώση, καταγράφοντας αρνητικά ρεκόρ.
Δεν θα ήταν υπερβολή να τα χαρακτηρίζαμε πρωτοφανή ακόμη και για την σημερινή κατάσταση που βιώνουμε, χάνοντας κατά μέσο όρο το 70% των συνολικών της πωλήσεων από την προ κρίσης περίοδο.
Καταστράφηκαν περιουσίες…
Ο κλάδος έφτασε στα όρια της κατάρρευσης! Εκατοντάδες επιχειρήσεις έκλεισαν. Πολλοί μικροί, αλλά και μεγάλοι επιχειρηματίες καταστράφηκαν. Και το κυριότερο; Χιλιάδες εργαζόμενοι, απασχολούμενοι
Κάντε κάτι όχι για να ανακάμψει η αγορά, αλλά για να μη διαλυθεί τελείως!άμεσα ή έμμεσα στον κλάδο του αυτοκινήτου έμειναν άνεργοι. Οι εργαζόμενοι βέβαια που «κατόρθωσαν» να παραμείνουν στις θέσεις τους, είδαν τον μισθό τους να υφίσταται μια «μικρή μείωση» κατά μέσο όρο 60%!
Τα χρόνια όμως περνούν, η κρίση διανύει ήδη τον 6ο χρόνο και η αγορά αυτοκινήτου προσπαθεί ακόμη να βρει βηματισμό. Οι περισσότερες εταιρείες εξακολουθούν να καταγράφουν σημαντικά αρνητικά αποτελέσματα, όλες είναι υπερδανεισμένες περιμένοντας να σταθεροποιηθεί η αγορά έστω στα νέα αυτά χαμηλά επίπεδα.
Είναι σίγουρο πως οποιαδήποτε περαιτέρω πτώση θα είχε απρόβλεπτες συνέπειες. Και να, έρχεται το 2016 με νέες ελπίδες για μια μικρή ανάκαμψη της αγοράς. Ελπίδα όχι μόνο των επιχειρηματιών, αλλά και των εργαζομένων που απέμειναν, καθώς όλοι θέλουν να δουλέψουν και μπορέσουν να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους.
Στον… αέρα, απόσυρση, τέλη κ.ά.
Η ελπίδα λένε πεθαίνει τελευταία, στην περίπτωση όμως αυτού του κλάδου άρχισε να πεθαίνει από την αρχή. Είναι πολύ χαρακτηριστικά τα στοιχεία που υπάρχουν τα οποία δείχνουν πως από τον Ιανουάριο Δυστυχώς σε αυτή τη χώρα όλα είναι στον αέρα. Δεν υπάρχει οργάνωση και κανείς δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για τους εργαζόμενους… η αγορά άρχισε να παίρνει την (πιο) κάτω βόλτα. Μεγάλη μείωση της ζήτησης και ο λόγος είναι ότι κανείς δεν έχει φροντίσει να ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με την απόσυρση, με τα τέλη κυκλοφορίας και τόσα άλλα ζητήματα που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
Εντάξει και τι έγινε, θα πει κάποιος. Η απάντηση δεν είναι τα σημαντικά έσοδα που χάνει το κράτος από κάθε πώληση αυτοκινήτου. Η απάντηση είναι οι νέες απολύσεις, τα νέα μειωμένα ωράρια και οι μειωμένες μέρες εργασίας των απασχολούμενων στον κλάδο, που ήδη για μία ακόμη χρονιά ξεκίνησαν.
Δεν είναι υπερβολή να γράψω την έκφραση: «Είναι και οι εργαζόμενοι, ανόητε», και ας αναρωτηθεί τελικά αυτός που κρατά στα χέρια του τις τύχες χιλιάδων ανθρώπων και οικογενειών, ΠΟΣΟ πραγματικά ανόητος είναι…
Διαβάστε επίσης: Γιατί ο Αλέξης (Τρίπρας) έχει πάθει… φούιτ
Διαβάστε επίσης: Η Κυβέρνηση ρήμαξε την αγορά αυτοκινήτου…