Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη

     


Ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι από αυτούς που έχουν πληγεί περισσότερο από κάθε άλλο και αυτό Πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την σωστή λειτουργία της αγοράς αυτοκινήτου… αποδεικνύεται από τους χιλιάδες εργαζομένους που έχουν μείνει στον δρόμο τα τελευταία έξι χρόνια.

Εξαιτίας της πολιτικής και οικονομικής κατάστασης, επενδύσεις δεν γίνονται, η κάθε εταιρεία προσπαθεί να μειώσει τα έξοδά της για να μπορεί να επιβιώσει και το χρήμα δεν… γυρίζει καθώς υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τον συγκεκριμένο κλάδο.

Τα χρήματα τελείωσαν

Κάποτε… μπορεί να υπήρχαν χρήματα, ωστόσο και όπως αποδεικνύεται, οι κάνουλες έχουν κλείσει καθώς την εποχή της κρίσης οι εισαγωγικές εταιρείες – και βάσει στοιχείων – έχουν ζημιωθεί κατά 112 Χιλιάδες εργαζόμενοι έχουν μείνει στο δρόμο και οι εταιρείες έχουν ζημιωθεί 112 εκατ. ευρώ τις χρονιές της κρίσης. εκατομμύρια ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζει να υπάρχει η άποψη πως ο κλάδος έχει χρήματα, μαζί και τα εκατομμύρια των ιδιοκτητών οχημάτων με αποτέλεσμα η Πολιτεία να σκέφτεται συνεχώς νέους φόρους και να αλλάζει από τη μία μέρα στην άλλη την φορολογία.

Με τις δυσκολίες να είναι ορατές, έρχεται να πλήξει την αγορά και η ανεξέλεγκτη εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Αυτό κατήγγειλε ο πρόεδρος του Σ.Ε.Α.Α. Γιώργος Βασιλάκης, ο οποίος έκανε γνωστά τα προβλήματα του κλάδου ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα ΚΤΕΟ, στην ανεξέλεγκτη λειτουργία τους όπως επίσης και στην διαδρομή των… γυρισμένων κοντέρ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα από επιτήδειους που λυμαίνουν τον χώρο.

Μηδενικοί έλεγχοι στα ΚΤΕΟ

Σχετικά με τα ΚΤΕΟ ο κ. Βασιλάκης τόνισε χαρακτηριστικά πως, επί συνολικού στόλου κυκλοφορούντων επιβατικών 4,6 εκατομμυρίων αυτοκινήτων, θα πρέπει κάθε χρόνο να ελέγχονται 2,2 εκατ., κάτι που στην πράξη δεν ισχύει. Μάλιστα έφερε παράδειγμα το 2014 όπου ελέγχθησαν 1,7 εκατομμύρια επιβατικά, το οποίο σημαίνει ότι περίπου ένα εκατ. αυτοκίνητα, στη διετία, παραμένουν εκτός ελέγχου.

Παρακολουθήστε μέρος των δηλώσεων του προέδρου του ΣΕΑΑ Γιώργου Βασιλάκη

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην φορολόγηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, λέγοντας πως σε όλες τις χώρες της ΕΕ τα κράτη‐μέλη θέτουν κανόνες για την προφύλαξη από τις αθρόες εισαγωγές μεταχειρισμένων, καθώς αυτά στερούνται εσόδων και οδηγούν το στόλο σε γήρανση. Γι’ αυτό το θέμα, ο κ. Βασιλάκης ήταν κατηγορηματικός ενώ εξήγησε, πως παίζεται το παιχνίδι μπροστά στα μάτια της Κυβέρνησης, με αποτέλεσμα όπως ο ίδιος τόνισε, να χάνονται χρήματα και οι τιμές των «ελληνικών» αυτοκινήτων να χάνουν σε αξία.

Πώς γίνεται η κομπίνα με τα γυρισμένα χιλιόμετρα-ποιες οι λύσεις

Μεταχειρισμένα από το εξωτερικό…

Τι όμως γίνεται με τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ελλάδα; Τα τελευταία χρόνια και από τη στιγμή Μεγάλο ποσοστό μεταχειρισμένων αυτοκινήτων προέρχονται από εταιρείες ενοικιάσεων και έχουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ. που έγινε άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης, αυξήθηκε ραγδαία η ζήτηση για οχήματα με κινητήρες πετρελαίου. Στη χώρα μας δεν υπήρχαν μεταχειρισμένα, οπότε και ήταν φυσικό να ξεκινήσουν οι εισαγωγές.

Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν από τον Σ.Ε.Α.Α., η συντριπτική πλειοψηφία των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται προέρχονται από εταιρείες ενοικιάσεων.

Τα συγκεκριμένα έχουν στο οδόμετρο τις περισσότερες φορές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα αλλά ως δια… μαγείας όταν έρχονται στην Ελλάδα πέφτουν κάτω από τα 100.000.

Πως γυρίζουν τα χιλιόμετρα…

Πριν φτάσουν όμως στον τελικό καταναλωτή, τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ανεβαίνουν προκειμένου να Η διαδικασία γίνεται σε λίγα… δευτερόλεπτα! υπάρξει μικρότερη φορολογία κατά την εισαγωγή τους (όσο περισσότερο χλμ. έχουν τόσο λιγότερο φόρο πληρώνει ο ιδιοκτήτης για να το φέρει στην Ελλάδα).

Στη συνέχεια και όταν έχουν γίνει οι διαδικασίες εισαγωγής (τελωνείο, ΚΤΕΟ κ.λπ.), τα χιλιόμετρα μειώνονται και πάλι έτσι ώστε να είναι ελκυστικά τα αυτοκίνητα στους πελάτες. Για όλο αυτό το κύκλωμα ο κ. Βασιλάκης ζήτησε ελέγχους από την Πολιτεία ενώ δεν τόνισε πως ο ίδιος δέχεται και απειλές.

Παρακολουθήστε ένα από τα εκατοντάδες video που υπάρχουν στο διαδίκτυο για να καταλάβετε πόσο απλά γυρίζουν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ…

Θέλουν να γεμίσουν την αγορά παλαιά αυτοκίνητα

Τα προβλήματα όμως δεν τελειώνουν εκεί, καθώς ένα ακόμη θέμα, αφορά την παράταση οχημάτων τεχνολογίας οχημάτων Euro 5. Η Κυβέρνηση σκέφτεται να προχωρήσει σε παράταση του μέτρου που έληξε στις 31 Μαρτίου 2016 ενώ φήμες υπάρχουν όχι μόνο για παράταση οχημάτων Euro 5 αλλά και για Euro 4, δηλαδή οχήματα άνω της δεκαετίας.

Για το θέμα αυτό μίλησε και ο Γενικός Διευθυντής της Greenpeace Νίκος Χαραλαμπίδης που ανέλυσε τις επιπτώσεις στην υγεία μας και στο περιβάλλον.

Παρακολουθήστε τις δηλώσεις του Γενικού Διευθυντή της Greenpeace, Νίκου Χαραλαμπίδη

Ο αντίλογος….

Από την πλευρά του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτων εξέδωσε δελτίο Τύπου που Αντιδρούν στις θέσεις του ΣΕΑΑ οι έμποροι μεταχειρισμένωνκάνει αναφορά για ευνοϊκό καθεστώς για τις μεγάλες εισαγωγικές εταιρείες και καταστροφή του δικού του κλάδου.

Μάλιστα ανήγγειλε και συνέντευξη Τύπου για την Παρασκευή 8 Απριλίου με θέμα τις «Θετικές συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου, στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές από τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων νέων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών».

Όλοι έχουν παράπονα…

Σε κάθε περίπτωση διακρίνεται ξεκάθαρα πως και οι δύο κλάδοι που δραστηριοποιούνται στο αυτοκίνητο (καινούργιο και μεταχειρισμένο) έχουν παράπονα με την νομοθεσία. Σημαντικό πρόβλημα σε όλα αυτά έχει να κάνει με την στάση της Πολιτείας που δεν δημιουργεί πλαίσιο ενώ είναι ξεκάθαρο πως η έλλειψη σοβαρών ελέγχων δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά και στα έσοδα των κρατικών ταμείων.