Του Λουκά Παπαλάμπρου
Όταν το 1929 ο Enzo Anselmo Ferrari ίδρυσε τη Scuderia Ferrari και μάλιστα όχι ως αυτόνομη ομάδα ή εταιρεία, αλλά για να υποστηρίζει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Alfa Romeo, δεν φανταζόταν που μπορούσε να φτάσει το «τέκνο» του.
Η ιστορία της διάσημης φίρμας ξεκίνησε ουσιαστικά 18 χρόνια αργότερα.
Η επωνυμία της ήταν Ferrari S.p.A. και το εμβληματικό σήμα με το άλογο ορθωμένο στα πίσω πόδιαΤο πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου είναι η Ferrari 250 GTO του 1963. Πωλήθηκε το 2014 για 38.185.893 ευρώ! του, το απέκτησε από την οικογένεια του πιλότου Francesco Baracca. Ήταν το έμβλημα Baracca και δόθηκε τιμής ένεκεν στον Enzo για να του φέρει τύχη στους αγώνες.
Από τότε μέχρι σήμερα, η Gestione Sportiva εξελίχθηκε σε κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας, χτίζοντας ένα μύθο γύρω από το όνομά της και τα υπέροχα αυτοκίνητά της. Δεν είναι τυχαίο, ότι το brand της Ferrari είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και εμπορικά παγκοσμίως, με συμμετοχή στα μεγαλύτερα χρηματιστήρια, όπως αυτό της Νέας Υόρκης.
Ο θρύλος της Ferrari είναι ζωντανός
Οι λάτρεις των τεσσάρων τροχών και μη, έχουν ως όνειρο να οδηγήσουν ή τουλάχιστον να βρεθούν για μια φορά στη ζωή τους μέσα σε μια Ferrari. Ακόμα και οι κορυφαίοι οδηγοί στην ιστορία της F1, μοχθούν για να τρέξουν για αυτή την ομάδα. Δεν είναι τυχαίες οι δηλώσεις του Vettel, ο οποίος όταν έφυγε από τη Red Bull έχοντας κατακτήσει τέσσερα παγκόσμια πρωταθλήματα και πέρασε για πρώτη φορά την πόρτα του Maranello, ανέφερε: «Ήξερα ότι αυτή η μάρκα περιβάλλεται από μύθους, ότι γύρω της υπάρχει μια μαγεία. Τώρα είμαι σε θέση να το πιστοποιήσω. Ο θρύλος της Ferrari υπάρχει πραγματικά».
Το χρήμα δεν αρκεί
Ιδιοκτήτες Ferrari υπάρχουν αρκετοί σε όλο τον κόσμο. Ελάχιστοι όμως, είναι αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν και να αποκτήσουν μια αποκλειστική έκδοση. Η ιταλική εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα ειδικό τμήμα, το Special Projets στο οποίο έχουν πρόσβαση μόνο οι εκλεκτοί.
Πρόκειται για τους καλύτερους πελάτες, τους συλλέκτες της μάρκας, όσους έχουν στην κατοχή τους τα νεότερα και παλαιότερα supercars. Για να λάβεις την έγκριση δεν αρκεί να έχεις στον τραπεζικό σου λογαριασμό δεκάδες ψηφία. Απαιτείται πάθος, λατρεία.
Ο Ιταλός μάνατζερ ξεκαθάρισε ότι αυτό που οι περισσότεροι θεωρούν δεδομένο, δηλαδή πως με το χρήμα όλα αγοράζονται, στην περίπτωση του Special Projets δεν ισχύει. Αν για παράδειγμα, εμφανιστεί ένας εκατομμυριούχος, βγάλει το καρνέ επιταγών και απαιτήσει να του φτιάξουν ένα αποκλειστικό αυτοκίνητο χωρίς να διαθέτει τουλάχιστον 3-4 μοντέλα Ferrari, θα τον ευχαριστήσουν και ευγενικά θα του δείξουν την πόρτα της εξόδου. Είπαμε, μόνο όσοι έχουν αποδείξει την αγάπη τους για τη μάρκα με σήμα το αλογάκι έχουν το δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Πίσω από τις κλειστές πόρτες του Maranello
Η επιθυμία να διατηρήσεις την ανωνυμία σου αντιμετωπίζεται με απόλυτο σεβασμό στο Maranello. Κανείς ποτέ δεν θα μάθει σε ποιον ανήκει η 458 Italia Niki Lauda για παράδειγμα. Αλλά από την άλλη, πρέπει και εσύ να σεβαστείς απόλυτα την εταιρεία.
Προφανώς μπορείς να ζητήσεις σπάνια δέρματα για το σαλόνι, χειροποίητες ραφές για τα καθίσματα, τον κινητήρα που λατρεύεις και επιπλέον ανθρακονήματα. Μην τολμήσεις όμως, όταν έρθει η επιλογή του χρώματος να πεις «το θέλω σε λιλά απόχρωση με φούξια επενδύσεις». Για τη Ferrari αυτό είναι ιεροσυλία. Το design και η κομψότητα πάνω από όλα.
Για τα επόμενα δύο περίπου χρόνια – τόσο διαρκεί η παραγωγή μιας one off Ferrari – θα κάνεις αρκετά ταξίδια μέχρι την Μόντενα και θα λάβεις μέρος στη διαδικασία εξέλιξης. Όπως ακριβώς κάνει ένας άντρας δηλαδή, κατά τη διάρκεια κύησης της γυναίκας, όταν επισκέπτονται μαζί το γιατρό!
Η υπομονή είναι αρετή και αυτό είναι νόμος στη Ferrari. Υπάρχουν τόσοι πολλοί πάμπλουτοι πελάτες και συλλέκτες που ούτε καν φαντάζεσαι. Το Special Project είναι κλεισμένο με παραγγελίες για την επόμενη πενταετία. Οπότε, δώσε την προκαταβολή, οπλίσου με υπομονή, κάτσε στη σειρά σου και περίμενε να σε καλέσουν. Το καλό πράγμα αργεί να γίνει.
Φυσικά, αν δεν θες να αποκαλυφθεί η ταυτότητά σου, μπορείς να φωνάξεις τους ανθρώπους της Ferrari και να το πάνε αυτοί μια βόλτα για σένα! Δεν συζητάμε για το service. Αυτό γίνεται μόνο στο κεντρικό εργοστάσιο και από τον αρμόδιο μηχανικό. Ξεχάστε το συνεργείο της γειτονιάς σας!
Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος. Η τιμή δεν έχει σημασία για τη Ferrari… ούτε για εσένα προφανώς. Οπότε όταν έρθει η ώρα να πληρώσεις και σου ανακοινώσουν το ποσό εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι μεταφέρεις τα χρήματα από τον λογαριασμό σου στην εταιρεία. Χωρίς δεύτερη κουβέντα. Και δεν μιλάμε για 500.000 – 600.000 ευρώ, αλλά για 2 και 3 εκατομμύρια το κομμάτι.