Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, με στόχο τις εταιρείες BYD, SAIC Group και Geely, με σχέδια επιβολής δασμών στα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα. Σύμφωνα με προηγούμενες αναφορές, τα σχέδια είχαν αρχικά προγραμματιστεί να ανακοινωθούν έως τις 5 Ιουνίου. Ωστόσο, όπως αναφέρει το Reuters, η νέα ημερομηνία για την ανακοίνωση της επιβολής προσωρινών δασμών έχει οριστεί για τις 10 Ιουνίου, μετά τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα  με το ρεπορτάζ, η καθυστέρηση οφειλόταν σε τεχνικά προβλήματα της τελευταίας στιγμής με τα έγγραφα. Μέχρι στιγμής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει παράσχει σχόλια για το θέμα αυτό.

Ωστόσο, στην ίδια έκθεση σημειώνεται περαιτέρω ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προειδοποίησε επίσημα τις τρεις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται υπό έρευνα κατά των επιδοτήσεων, ότι τα στοιχεία που παρείχαν για την έρευνα ήταν ανεπαρκή.

Σύμφωνα με τα εμπορικά δεδομένα του 2023, για κάθε επιπλέον δασμό 10% που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση πέραν του υφιστάμενου 10%, οι Κινέζοι εξαγωγείς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα χάσουν περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Reuters ανέφερε ότι προηγούμενες έρευνες επιδοτήσεων που ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Ένωση για άλλα προϊόντα που εισάγονται από την Κίνα οδήγησαν σε πρόσθετους δασμούς που κυμαίνονταν από περίπου 9% έως 26% για τις σχετικές εταιρείες, ενώ οι δασμοί για τις κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων ενδέχεται να κυμαίνονται μεταξύ αυτού του εύρους.

Το δημοσίευμα ανέφερε επίσης ότι η Κίνα ενδέχεται να προετοιμάζει εναλλακτικά σχέδια για μελλοντικές διαπραγματεύσεις. Εάν αρκετά μέλη της ΕΕ αντιταχθούν στους προσωρινούς δασμούς μετά από τέσσερις μήνες, ενδέχεται να υπάρξουν αμφισβητήσεις κατά των δασμών της ΕΕ, οι οποίες ενδεχομένως να οδηγήσουν στην ακύρωσή τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με προηγούμενη ανάλυση της Trendforce, με τη σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων της Κίνας και την αυξανόμενη διείσδυση των EV στην αγορά της Ε.Ε. ο ρυθμός ανάπτυξης της κινεζικής αγοράς EV αρχίζει να επιβραδύνεται. Αυτό, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, ωθεί πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να επεκταθούν διεθνώς. Ωστόσο, ενδέχεται να έχουν να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις, όπως η έρευνα για τον αντισταθμιστικό δασμό που είναι μία από αυτές.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης