Toυ Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Έξι χρόνια βαθειάς κρίσης και ισάριθμα με κατάρρευση πωλήσεων συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα για εκατοντάδες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου. Όσο και αν ακούγεται… Όταν εταιρείες φλερτάρουν με το λουκέτο κάποιες άλλες «κοιτάζουν» ζεστά το μέλλον… περίεργο ένα μεγάλο ποσοστό προσπαθεί να επιβιώσει σε αυτό το άσχημο οικονομικό κλίμα προκειμένου να συνεχίσει να υπάρχει και να ελπίζει σε ένα καλύτερο μέλλον.
Κάποιες εταιρείες έχουν αντέξει, άλλες όχι, κάποιες κάνουν στρατηγικές κινήσεις περιμένοντας την αλλαγή της οικονομικής πολιτικής κατάστασης. Δύσκολα είναι τα πράγματα κυρίως για τις ελληνικές εταιρείες σε αντίθεση με τις πολυεθνικές που λειτουργούν με άλλους κανόνες και χωρίς προβλήματα ρευστότητας. Παρά τις αντίξοες συνθήκες το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων επιχειρηματιών κρατά γερά, επενδύει και προσαρμόζεται στην ελληνική πραγματικότητα.
Μεταξύ αυτών και η εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Nissan που δείχνει να βγαίνει νικήτρια από την κρίση και να κερδίζει την εμπιστοσύνη των πελατών που αναζητούν ένα «ασφαλές λιμάνι».
Στην 2η θέση…
Κάνοντας ανάλυση στοιχείων διαπιστώνουμε πως η κρίση έχει βοηθήσει τη μάρκα να ανέβει ψηλά και συγκεκριμένα ένα σκαλί από την κορυφή. Ήδη μέχρι και τον Αύγουστο της χρονιάς που διανύουμε, οι Χρόνο με το χρόνο οι πωλήσεις ανεβαίνουν και το ποσοστό μεριδίου αγοράς αυξάνει…6.211 ταξινομήσεις, το ποσοστό 10.6% και η 2η θέση δείχνουν πως το 2017 θα είναι ακόμα καλύτερο για την μάρκα Nissan στην Ελλάδα.
Οι στρατηγικές κινήσεις των τελευταίων ετών έβαλαν σε σταθερές βάσεις την εταιρεία που χτίζει το μέλλον για να μπορέσει να βγει πολλαπλά κερδισμένη όταν οι περιστάσεις το επιτρέψουν. Χαρακτηριστικό συγκριτικό παράδειγμα αυτό του 2010, όπου το μερίδιο αγοράς ήταν 4.8% ενώ σήμερα βρίσκεται στο 10.6%. Φαίνεται λοιπόν ξεκάθαρα πως η Nissan όχι μόνο άντεξε στα χρόνια της κρίσης αλλά και αύξησε κατά πολύ το μερίδιό της κατακτώντας σημαντικό κομμάτι από την πίτα των ανταγωνιστών της.
Προιόν και management…
Καταλυτική είναι και η επίδραση της νέας γενιάς Qashqai που από το 2014 συνεχίζει ακάθεκτο να Από το Qashqai στο Micra και τις επιχειρηματικές κινήσεις…βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας του. Αντίστοιχη πορεία ακολουθούν και τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, με το Micra να χτυπά πρωτιές στις πωλήσεις βενζινοκίνητων και ανεξαρτήτως κατηγορίας ενώ με τη νέα γενιά που έρχεται το 2017 θεωρείται δεδομένο πως οι μέρες θα είναι ακόμα καλύτερες.
Σαφώς και τα σωστά προϊόντα παίζουν το ρόλο τους, όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και το management που έχει περάσει στα χέρια του Τάκη Θεοχαράκη. Με φρέσκιες ιδέες, σωστές μελέτες και πάθος για την εταιρεία που δημιούργησε η οικογένεια Θεοχαράκη πριν από δεκαετίες, έκανε τις σωστές κινήσεις στην επιχειρηματική σκακιέρα του κλάδου και οδηγεί τη Nissan πολύ ψηλά.
Πάνω από 600.000 αυτοκίνητα στην Ελλάδα
Το 2014 η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. έσπασε το «φράγμα» των εξακοσίων χιλιάδων Nissan, από τότε που ξεκίνησε την επιτυχημένη συνεργασία της με τη Nissan International S.A, το 1961 ως επίσημος εισαγωγέας των αυτοκινήτων της φίρμας. Μάλιστα ήταν από τους πρώτους εισαγωγείς αυτοκινήτων της μάρκας στην Ευρώπη.
Στην θετική εικόνα θα πρέπει να προσθέσουμε και τις χορηγικές κινήσεις όπως αυτή της Ολυμπιακής φλόγας, της αντίστοιχης του Ολυμπιονίκη Λευτέρη Πετρούνια και βεβαίως της παγκόσμιας χορηγίας του UEFA Champions League που δίνουν νέα ώθηση στην μάρκα και χτίζουν ένα ακόμα πιο δυνατό brand name.
Οι σχέσεις με το προσωπικό…
Όμως μία εταιρεία δεν πάει μπροστά μόνο από το καλό προϊόν και το καλό management. Είναι
Ο Βασίλης Θεοχαράκης έδωσε τα ηνία στον ανιψιό του Τάκη και αυτός δείχνει πως παίζει μπάλα επιπέδου… Champions Leagueξεκάθαρο πως η εταιρεία Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. δίνει μεγάλη έμφαση στο προσωπικό της το οποίο και την θεωρεί σπίτι του.
Τα τελευταία χρόνια το προσωπικό γνωρίζει πρώτο τα νέα μοντέλα που λανσάρονται στην αγορά με διοργάνωση ειδικών εσωτερικών εκδηλώσεων (ημέρες γνωριμίας), συμμετέχει σε «Κυνήγια Θησαυρού» (πρόσφατη εκδήλωση στην Καλαμάτα) που έχει σαν σκοπό την ψυχαγωγία, τη σύσφιξη των σχέσεων αλλά και τη συμμετοχή των οικογενειών του. Αξίζει επίσης να αναφερθούμε και στις έξτρα παροχές με δωρεάν χορηγίες γαλοπούλας και αρνιού τις ημέρες των εορτών.
Η σχέση με τον πελάτη
Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε και το δίκτυο εξουσιοδοτημένων εμπόρων σε όλη την Ελλάδα, Όταν πουλάς ένα αυτοκίνητο δεν αφήνεις τον πελάτη στη μοίρα του…όπου μετά από μια στοχευμένη αναδιάρθρωση δείχνει τη δυναμική της μάρκας τόσο με πρωτιές σε πολλούς νομούς της χώρας όσο και στο κομμάτι του after sales.
Ειδικά στο τελευταίο, ο Τάκης Θεοχαράκης δίνει μεγάλη προσοχή καθώς όπως συνηθίζει να λέει «η σχέση με τον πελάτη απλώς αρχίζει με την πώληση του νέου Nissan και συνεχίζεται με το after sales».
Έτοιμη για την 1η θέση
Με όλα τα παραπάνω και μελετώντας την τάση και τα προϊόντα που έρχονται (π.χ. νέο Micra) δεν θα ήταν υπερβολή να γράψουμε πως το 2017 μπορεί να είναι η χρονιά της Nissan καθώς θα φλερτάρει με την κορυφή.
Πωλήσεις Nissan στην Ελλάδα
Έτος – Πωλήσεις – Μερίδιο – Θέση
2016 – 6.211 – 10.6% – 2η
2015 – 6.510 – 8.6% – 3η
2014 – 5.893 – 8.3% – 4η
2013 – 3.435 – 5.9% – 6η
2012 – 3.143 – 5.4% – 6η
2011 – 5.687 – 5.8% – 6η
2010 – 6.732 – 4.8% – 8η
2009 – 11.849, 5.4% – 7η
2008 – 11.789 – 4.4% – 8η
2007 8.976 – 3.9% – 10η
*μέχρι και τον Αύγουστο