Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Σίγουρα έχετε παρατηρήσει αρκετές φορές, να τρέχουν σταγόνες νερού (ακόμα και με ροή) από την απόληξη της εξάτμισης. Ένα φαινόμενο που εντοπίζεται κυρίως όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή, το αυτοκίνητο κρύο και υπάρχει αρκετή υγρασία στην ατμόσφαιρα.
Στο 99% των περιπτώσεων αυτή η παρουσία νερού στην εξάτμιση, είναι απόλυτα φυσιολογική και δεν υποδηλώνει κάποιο μηχανικό πρόβλημα, ακόμα και αν συνοδεύεται από λευκό καπνό. Πιο συγκεκριμένα είναι αποτέλεσμα της καύσης που γίνεται στον κινητήρα, καθώς οι παραγόμενοι υδρατμοί ψύχονται κατά μήκος της εξάτμισης, με αποτέλεσμα να βλέπουμε νερό να τρέχει από την εξάτμιση. Όταν ανεβεί η θερμοκρασία του συστήματος εξαγωγής, το φαινόμενο σταματάει σταδιακά.
Κρύο περιβάλλον, κρύος κινητήρας και υγρασία, μετατρέπουν τους υδρατμούς σε νερό, κάτι που καμιά φορά (για τον ίδιο λόγο) συνοδεύεται και από λίγο άσπρο καπνό.
Πότε υπάρχει ζημιά;
Υπάρχει όμως και μία περίπτωση που θα έπρεπε να μας ανησυχήσει και αυτή δεν είναι άλλη από το να εισέρχεται ψυκτικό υγρό στον θάλαμο καύσης, να έχει κάψει φλάντζα δηλαδή το αυτοκίνητο. Εάν ανοίγοντας το καπάκι συμπλήρωσης λαδιού του κινητήρα δούμε μία λευκή πάστα αντί για διαυγές υγρό και εάν παράλληλα με το νερό στην εξάτμιση υπάρχει και έντονος λευκός καπνός που επιμένει, τότε πρέπει να απευθυνθείτε γρήγορα σε συνεργείο.