Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης 

Από την ανάγκη στην… πολυτέλεια! Πολλοί θα πουν «εντάξει και τι έγινε που πλέον τα αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα;» και άλλοι τόσοι θα απαντήσουν «μόνο όταν τη χρειαστείς θα καταλάβεις»!

Η αλήθεια είναι πως τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα έχουν εγκαταλείψει τις κλασικές ρεζέρβες και εξοπλίζονται με κιτ επισκευής ελαστικού. Ένα κιτ το οποίο είναι χρήσιμο μόνο σε περιπτώσεις τρυπήματος της ρόδας από καρφιά και βίδες, καθώς δεν μπορεί να λειτουργήσει σε σκισίματα ή κλαταρίσματα.

Ποιος είναι τελικά ο λόγος που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν εφοδιάζουν τα νέα αυτοκίνητα με ρεζέρβα;

Αρχικά είναι το κόστος το οποίο «κερδίζουν» οι εταιρίες, καθώς με το κιτ ελαστικού μειώνεται αισθητά. Παράλληλα όμως και πέρα από το οικονομικό συμφέρον, η έλλειψη ρεζέρβας μειώνει το συνολικό βάρος του οχήματος και επιτρέπει στις επίσημες μετρήσεις να επιτύχουν τα οχήματα καλύτερα νούμερα, σε επιδόσεις. 

Ένας ακόμη τομέας είναι το μεγαλύτερο προσφερόμενο πορτμπαγκάζ. Συνήθως τα αυτοκίνητα χωρίς ρεζέρβα αξιοποιούν και τον δεύτερο πάτο, ως ωφέλιμο χώρο και επιτρέπουν στο κατώφλι φόρτωσης-εκφόρτωσης να χαμηλώσει αρκετά για την ευκολότερη τοποθέτηση πραγμάτων.

Πλέον όμως υπάρχει ένας κυριότερος και σοβαρότερος λόγος και αφορά τις μπαταρίες των υβριδικών μοντέλων. Στο 90% των περιπτώσεων το σύστημα βρίσκεται κάτω από το χώρο αποσκευών, παίρνοντας το χώρο από την ρεζέρβα και επιτρέποντας μόνο την ύπαρξη κιτ επισκευής. Παράλληλα όμως η ύπαρξη της μπαταρίας περιορίζει αισθητά και το βάρος που επιτρέπεται να φορτώσει ο ιδιοκτήτης στον χώρο αποσκευών, το οποίο σε πολλές περιπτώσεις δεν ξεπερνά τα 80 με 100 κιλά.

Οι λόγοι λοιπόν είναι αρκετοί και η αυξητική τάση των υβριδικών αυτοκινήτων δείχνει πως σταδιακά τα run flat ελαστικά και το κιτ επισκευής ελαστικών θα αντικαταστήσουν πλήρως τις ρεζέρβες στα καινούργια μοντέλα.