Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Τα diesel αυτοκίνητα διαθέτουν την τεχνολογία SCR (σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης) με στόχο οι ρύποι που εκπέμπονται να είναι όσο το δυνατόν καθαρότεροι γίνεται. Απαραίτητο στοιχείο; Το AdBlue.

Το AdBlue είναι ένα υγρό το οποίο υπάρχει σε ειδικό ρεζερβουάρ, και αποτελείται από ουρία (32.5%) και απιονισμένο νερό (67.5%). Η δυνατότητα του να μετατρέπει τα παραγόμενα βλαβερά οξείδια του αζώτου σε υδρατμούς και άζωτο αγγίζει σε ποσοστό το 90%, αφήνοντας ένα σημαντικά μειωμένο αποτύπωμα στο περιβάλλον. Το υγρό AdBlue είναι εντελώς αβλαβές για το περιβάλλον και τον άνθρωπο υγρό, οπότε εάν ακουμπήσει σε ρούχα ή στο δέρμα, απλά ξεπλύνετε με άφθονο νερό. 

Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα καύσιμα, έτσι και στην περίπτωση του AdBlue, όταν ο εγκέφαλος αντιληφθεί πως έχει μειωθεί αρκετά η στάθμη του, ανάβει η προειδοποιητική λυχνία στο καντράν. Μία ένδειξη που συνήθως ενημερώνει πως υπάρχει αρκετό υγρό διαθέσιμο για ακόμα 2.000χλμ. Το συμπλήρωμα του γίνεται από την ειδική τάπα δίπλα σε αυτή του πετρελαίου και το κόστος για ένα πλήρες γέμισμα είναι συνήθως στα 20 ευρώ (πωλείται και στα πρατήρια ανεφοδιασμού καυσίμου, προσέξτε όμως η συσκευασία να έχει λάβει πιστοποίηση ISO). Η μέση κατανάλωση είναι περίπου 1.5λτ./1.000χλμ. 

Εάν ξεμείνετε από AdBlue το αυτοκίνητο δεν θα πάρει μπροστά
Σύμφωνα με το νόμο, ειδικοί αισθητήρες δεν θα επιτρέψουν στο όχημα να πάρει μπροστά εάν η δεξαμενή του AdBlue έχει αδειάσει τελείως. Ο λόγος είναι πως τα παραγόμενα οξείδια του αζώτου NOx θα απελευθερώνονταν στο περιβάλλον χωρίς τη παραμικρή επεξεργασία, επιβαρύνοντας σημαντικά την ατμόσφαιρα.