Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Βόμβα στην… καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών ρίχνει, αυτή τη φορά, ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος
Το πρόβλημα με τα diesel αφορά στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου….Καμίνης και αφορά στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο.
Συγκεκριμένα και με πρόσφατες δηλώσεις του έκανε γνωστό πως από το 2025 οι ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία εφοδιάζονται με κινητήρες πετρελαίου δεν θα μπορούν να τα κυκλοφορήσουν στο κέντρο της Αθήνας καθώς στόχος είναι να υπάρξει μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Να φύγουν… Να πάνε αλλού!
«Ο τελικός μας στόχος είναι να απομακρύνουμε όλα τα αυτοκίνητα από το κέντρο της Αθήνας μέσα στα
Η δήλωση του Γιώργου Καμίνη έγινε στην διάσκεψη των Δημάρχων που πραγματοποιήθηκε προ λίγων ημερών στο Μεξικόεπόμενα χρόνια. Υποστηρίζω τη φιλόδοξη διακήρυξη για την ποιότητα του αέρα και καλώ την κυβέρνηση να εφαρμόσει τις υποχρεώσεις που προκύπτουν για την Ελλάδα από τις διεθνείς συμφωνίες για το κλίμα και να υποστηρίξει την κοινή μας προσπάθεια να καθαρίσουμε τον αέρα που αναπνέουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Καμίνης.
Επιπλέον του κ. Καμίνη την άποψη για απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων με κινητήρες diesel υποστήριξαν επίσης οι Δήμαρχοι, του Παρισιού Anne Hidalgo, της Μαδρίτης Manuela Carmena και της Πόλης του Μεξικού Miguel Αngel Mancera.
Κορόιδα και πάλι οι φορολογούμενοι
Όπως αποδεικνύεται ξεκάθαρα, γι’ ακόμα μία φορά οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να… σπάσουν το Γι’ ακόμα μία φορά όσοι αγόρασαν θα την πάθουν! Συνηθισμένη τακτική στην Ελλάδα. κεφάλι τους και να αποκρυπτογραφήσουν τα λεγόμενα κάποιου εκπροσώπου της Πολιτείας. Μία κίνηση που βλέπουμε να συμβαίνει συχνά – πυκνά τα τελευταία χρονιά με θύμα το αυτοκίνητο και τον ίδιο τον ιδιοκτήτη.
Αξίζει να σημειώσουμε πως στην Ελλάδα η άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης έγινε το Νοέμβριο του 2010 και έκτοτε η αγορά «γύρισε» στα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια περισσότερα από τα μισά οχήματα που πωλούνται είναι πετρελαιοκίνητα και μάλιστα σε μία σχεδόν διαλυμένη αγορά και έναν κλάδο που μετρά δεκάδες χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.
Ξαφνική απόφαση…
Την ώρα λοιπόν που ο Έλληνας μετά βίας αγοράζει ένα αυτοκίνητο για να καλύψει τις καθημερινές του
ανάγκες και επιλέγει να είναι diesel, ακούει ξαφνικά από τον Δήμαρχο της Αθήνας πως θα τα απαγορέψει. Μία κίνηση αιφνιδιαστική και άδικη καθώς με αυτό τον τρόπο ρίχνει στο ίδιο… τσουβάλι όλες τις κατηγορίες των οχημάτων. Σύγχρονα και παλαιά, όλα το ίδιο, ανεξάρτητα το αν μολύνει και πόσο το καθένα, το περιβάλλον.
Τα νέα εμπόδια στην αγορά και μετά τις δηλώσεις Καμίνη μπαίνουν χωρίς να έχει γίνει καμία ανακοίνωση σχετικά με λύσεις που αφορούν στο επίπεδο των αστικών συγκοινωνιών, τα ηλεκτρικά οχήματα, τις υποδομές, κ.ά., όπως ισχύει σε άλλες πόλεις όπως, για παράδειγμα, το Παρίσι.
Τι θα γίνει σε 8 χρόνια;
Η ανακοίνωση αυτή έρχεται να δημιουργήσει επιπλέον κλίμα χωρίς προφανώς να έχει γίνει καμία
συνεννόηση με τα αρμόδια υπουργεία. Ερωτηματικό παραμένει το τι θα γίνει με όσους έχουν αγοράσει πετρελαιοκίνητα οχήματα όπως και με τα παλαιά μεταχειρισμένα που εισάγονται με πλαστά στοιχεία και χωρίς να τα ελέγχει κανείς.
Σημαντικό στοιχείο παίζει και ο χρονικός ορίζοντας καθώς ουδείς γνωρίζει ποια θα είναι η κατάσταση σε… 8 χρόνια. Για παράδειγμα πόσο θα επιβαρύνουν τότε το περιβάλλον τα συγκεκριμένα οχήματα; Αυτός που σήμερα αγοράσει τι θα το κάνει και τι πραγματικά θα ισχύει;
Ο καθένας λέει αυτό που θέλει…
Στην Ελλάδα έχουμε ακούσει πάρα πολλά ενώ ο καθένας ανακοινώνει αυτό που θέλει και του φαντάζει
Η εναλλακτικτική σε μία τέτοια απόφαση ποια είναι;ωραίο, χωρίς να έχει πλάνο, σχέδιο και εναλλακτικές προτάσεις – λύσεις. Χαρακτηριστικό και το παράδειγμα πως σε έναν σύγχρονο κόσμο που η ηλεκτροκίνηση μπαίνει στη ζωή μας με τα… χίλια και τα οχήματα αυτά δεν μολύνουν καθόλου την ατμόσφαιρα, στην Αθήνα δεν υπάρχει ούτε ένας δημόσιος σταθμός φόρτισης.
Κατά τα άλλα θέλουμε να γίνουμε και να λέμε πως ζούμε σε μία σύγχρονη πόλη χωρίς όμως να έχουμε τις υποδομές που θα έπρεπε. Το σίγουρο είναι πως στα λόγια είμαστε καλοί. Στις πράξεις;