Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ο φόβος των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών απέναντι στον ταχύτατα κινούμενο ανταγωνισμό που έρχεται από την Κίνα είναι γνωστός. Αλλά λιγότερο γνωστό είναι ότι πολλές κινεζικές μάρκες EV αισθάνονται επίσης πίεση από άλλους εγχώριους παίκτες. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι μόνο 1 στις 7 από τις σημερινές επιχειρήσεις θα εξακολουθεί να βγάζει χρήματα στο τέλος αυτής της δεκαετίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπάρχουν σήμερα 137 μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, σύμφωνα με την Alixpartners, αλλά οι αναλυτές της εταιρείας πιστεύουν ότι μόλις 19 από αυτές θα έχουν κέρδη μέχρι το 2030.

Το υψηλό ποσοστό της προβλεπόμενης φθοράς οφείλεται στον άγριο “πόλεμο” τιμών που διεξάγεται τα τελευταία δύο χρόνια στην εγχώρια αγορά της Κίνας και δεν δείχνει σημάδια ύφεσης.

Οι κυρίαρχες εταιρείες όπως η BYD έχουν τα περιθώρια που τους επιτρέπουν να ρίχνουν τις τιμές ξανά και ξανά, πιέζοντας τους ανταγωνιστές των οποίων τα περιθώρια δεν είναι τόσο μεγάλα, αλλά οι οποίοι αναγκάζονται να μειώσουν τις δικές τους τιμές για να παραμείνουν στο παιχνίδι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πόλεμος τιμών έχει ήδη πλήξει ορισμένες κινεζικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της WM Motor, η οποία κατέθεσε αίτηση πτώχευσης το 2023, και η Alixpartners αναμένει ότι θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι οι μάρκες που δεν μπορούν να βγάλουν κέρδη θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν εντελώς τον κλάδο ή να αλλάξουν κατεύθυνση και να κυνηγήσουν μόνο ένα μικρό μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτων, αναφέρει το Bloomberg.

Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες όπως η BYD και η Tesla θα ενισχύσουν τις θέσεις τους. Τον περασμένο μήνα οι εμπειρογνώμονες της Alixpartners δήλωσαν πως αναμένουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποτελούν το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων μέχρι το 2030.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης