Με την οικονομική πολιτική να συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό και την Κυβέρνηση να θεσπίζει συνεχώς νέους φόρους για το αυτοκίνητο είναι απολύτως λογικό η συγκεκριμένη αγορά να έχει… πατώσει. Αυτό άλλωστε αποτυπώνεται και στις πωλήσεις κάθε μήνα με την πτώση να είναι τόσο μεγάλη που δεν έχει προηγούμενο. Αγοραστές πλέον υπάρχουν ελάχιστοι ενώ όπως λένε άνθρωποι της πιάτσας τους… «κυνηγάμε με το ντουφέκι».
Ένα μεγάλο πρόβλημα, κάτι που έχουν δηλώσει επανειλημμένος στελέχη εισαγωγικών εταιρειών είναι η αδυναμία χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ακυρώνονται πολλές αγορές αφού υποψήφιοι αγοραστές δεν πληρούν προϋποθέσεις ενώ υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις που ενώ τις πληρούν δεν «προχωρά» το δάνειο. Οι εταιρείες αναζητούν τρόπους να δώσουν λύση στο πρόβλημα προκειμένου να πουλήσουν και να τα βγάλουν ίσα βάρκα ίσα πανιά (αντί να βάλουν λουκέτο) και από την άλλη για να δώσουν τη δυνατότητα να αγοράσουν όσοι ενδιαφέρονται καινούργιο ή ακόμα και μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.
Τη λύση στο θέμα αυτό έχουν δώσει οι συναλλαγματικές που επέστρεψαν και πάλι στο προσκήνιο μετά από πολλά χρόνια. Ωστόσο και όπως μας δήλωσε υπάλληλος εταιρείας που εργάζεται σε κατάστημα εμπορίας αυτοκινήτων: «Δουλεύει καλά το σύστημα με τις συναλλαγματικές. Αυτό όμως δε σημαίνει πως όλοι μπορούν να αγοράσουν αυτοκίνητο. Εάν ο υποψήφιος πελάτης έχει πολλά δυσμενή τότε δεν προχωράμε στην πράξη». Από εκεί και πέρα η εταιρεία «δένει» τον πελάτη με ένα καλό συμβόλαιο που τον αναγκάζει να μην σκέφτεται καν να μην πληρώσει κάποια από τις συναλλαγματικές. Με αυτό τον τρόπο είναι καλυμμένη και οι απώλειες σχεδόν μηδαμινές.
Αυτή τη χρονική στιγμή πάντως οι πελάτες που αγοράζουν επιλέγουν αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, που να μην «καίνε» πολύ βενζίνη και να μην έχουν υψηλά τέλη κυκλοφορίας. Εναλλακτικά υπάρχει και το diesel ενώ το υγραέριο κερδίζει συνεχώς έδαφος κυρίως λόγω της τιμής αγοράς του καυσίμου. Όσον αφορά το προφίλ των πελατών που αγοράζουν καινούργιο αυτοκίνητο, αφορά πλέον αυτούς που έχουν… αρχαίο αυτοκίνητο, αυτούς που έμειναν χωρίς μέσο μετακίνησης γιατί το κατέστρεψε ο… γιος, αυτοί που αγοράζουν γιατί το έχουν ανάγκη και όσοι γονείς θέλουν να το κάνουν δώρο στο παιδί τους που πέρασε στο πανεπιστήμιο.
Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης