Του Γιώργου Παλληκάρη

Κανείς δεν γεννήθηκε γνωρίζοντας οδήγηση. Σίγουρα (όπως με όλες τις δεξιότητες) άλλοι έχουν την τάση να μαθαίνουν πιο εύκολα και γρήγορα και άλλοι να θέλουν το χρόνο τους.

Η οδήγηση όμως είναι μία δεξιότητα, μία ικανότητα την οποία κανείς δεν έχει έμφυτη. Αντιθέτως με εξάσκηση, υπομονή και επιμονή, όλοι μπορούν να οδηγήσουν και να απολαύσουν την ελευθερία που προσφέρει ένα Ι.Χ.

«Ν»έος οδηγός: 5 συμβουλές για μία πιο εύκολη αρχή

Στην αρχή όλα είναι δύσκολα, όλα είναι αγχωτικά. Μη σβήσει ο κινητήρας, μην είναι πολύ απότομη η ανηφόρα, εάν χωράει στη θέση παρκινγκ που βρήκα κτλ. Όλα αυτά τα άγχη είναι απολύτως φυσιολογικά για έναν νέο οδηγό, οπότε δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε, μπορούμε όμως να τα μετριάσουμε.

Συμβουλή No1 (που είναι και νόμος): Όπως λέει και ο νόμος, τον πρώτο χρόνο από την απόκτηση διπλώματος, στο πίσω παρμπρίζ πρέπει να υπάρχει ευδιάκριτο το σήμα «N». Με αυτό τον τρόπο οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου μπορούν να περιμένουν μερικά λάθη, να κρατούν μεγαλύτερες αποστάσεις και να δείξουν κατανόηση. Εμείς θα σου προτείνουμε να βάλεις ένα ευδιάκριτο κόκκινο ανακλαστικό «N» και όχι κάποιο χιουμοριστικό αυτοκόλλητο. Δεν θέλεις τους άλλους οδηγούς να σε βρίσκουν αστείο, θέλεις να σε προσέχουν από όσο πιο μακριά γίνεται για την ασφάλεια όλων.

Συμβουλή No2: Όσο σημασία έχει ο οδηγός, άλλη τόση έχει το όχημα που οδηγεί. Η καλύτερη κίνηση για έναν οδηγό είναι να πάρεις ως πρώτο αυτοκίνητο, ένα μικρό σε διαστάσεις Ι.Χ., όχι μεγάλης αξίας και με λίγα πάγια έξοδα. Το μικρό μέγεθος θα σε βοηθήσει να το υπολογίζεις καλύτερα και να το παρκάρεις πιο εύκολα. Επειδή οι πιθανότητες να το γρατσουνίσεις είναι μεγάλες, καλύτερα να μην είναι ένα ακριβό αυτοκίνητο και τέλος, επειδή η επαφή με τον συμπλέκτη θα είναι συχνή, καλύτερα να είναι οικονομικό σε ανταλλακτικά και κατανάλωση.

Συμβουλή No3: ξέρουμε πως στην Ελλάδα οι εξετάσεις για το δίπλωμα είναι… τυπικές σχεδόν. Οι περισσότεροι μαθαίνουν ότι είναι να μάθουν για τις εξετάσεις και μετά τα ξεχνούν όλα. Η οδήγηση όμως δεν είναι μόνο τιμόνι γκάζι και φρένο. Μάθε πως να ελέγχεις τα λάδια και τα νερά, πώς να αλλάζεις λάστιχο και σίγουρα να γνωρίζει τί έχεις στο πορτπαγκάζ από εργαλεία. Μην περιμένεις να την «πατήσεις» για να ασχοληθείς.

Συμβουλή No4: Μέχρι να συνηθίσεις πίσω από το τιμόνι και να μάθεις το αυτοκίνητο σου, καλό θα είναι να μην έχεις πολύ δυνατά τη μουσική και να μην επιτρέπεις σε τίποτα άλλο (π.χ. κινητό) να σου αποσπά την προσοχή. Να έχεις τα μάτια και τα αυτιά σου στο δρόμο και στο περιβάλλον. Μπορεί για παράδειγμα να μην έχεις «κουμπώσει» σωστά την ταχύτητα, να έχεις τέρμα την μουσική και να μην ακούς το σασμάν που φωνάζει πως κάτι δεν πάει καλά.

Συμβουλή No5: Οι δρόμοι είναι μία ζούγκλα. Θα σας κορνάρουν, θα σας βρίσουν πιθανότατα και θα δείτε αντιδράσεις (από την σκοπιά του οδηγού) που θα σας κάνουν να αμφισβητήσετε για τη νοημοσύνη των ανθρώπων. Μην ενδώσετε, φταίτε δεν φταίτε ζητήστε μία συγγνώμη εάν ανάψουν τα αίματα και μη ξεχνάτε πως πολλοί με το που πιάσουν το τιμόνι, βρίσκουν ευκαιρία να βγάλουν τα νεύρα τους. Μην τους δώσετε αυτή την ευκαιρία, και για να το πετύχετε αυτό, οδηγείστε μέχρι εκεί που φτάνουν οι δυνατότητες σας, χωρίς να έχετε σε κανέναν να αποδείξετε το παραμικρό.

Καλές βόλτες