Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν εάν μείνει από καύσιμο ένα diesel αυτοκίνητο; Πόσο πιο πολύπλοκη είναι η διαδικασία σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα;

Σε προηγούμενο άρθρο μας αναλύσαμε τους λόγους για τους οποίους καλό είναι να μην οδηγούμε με αναμμένο το λαμπάκι της ρεζέρβας. Σήμερα θα αναφερθούμε στην περίπτωση όπου ένα diesel όχημα ακινητοποιηθεί λόγω έλλειψης καυσίμου και ποια είναι η διαδικασία για σωστή εκκίνηση μετά τον ανεφοδιασμό.

Τι κάνουμε εάν μείνουμε από πετρέλαιο και το αυτοκίνητο χρειάζεται εξαέρωση;

Μπορεί στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα απλώς να ανεφοδιάζουμε, να βάζουμε μπροστά και είμαστε έτοιμοι, στο diesel υπάρχει άλλη διαδικασία, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει ανάγκη εξαερισμού (για να γνωρίζεις εάν το δικό σου όχημα χρειάζεται εξαερισμό, μπορείς να το διαβάσεις στο manual που συνοδεύει το αυτοκίνητο).

Αρχικά, εάν το ρεζερβουάρ είναι άδειο, πρέπει να προσθέσουμε αρκετά λίτρα και όχι μόνο ένα με δύο. Στη συνέχεια εντοπίζουμε την αντλία αναπλήρωσης του κυκλώματος (εάν χρειάζεται εξαέρωση το συγκεκριμένο μοντέλο), την πιέζουμε μέχρι να σκληρύνει, και τότε γυρνάμε το κλειδί για να πάρει μπροστά το αυτοκίνητο. Εάν δεν πάρει με την πρώτη προσπάθεια, περιμένουμε μισό λεπτό και ξανακάνουμε την ίδια διαδικασία.

Εάν δεν χρειάζεται εξαέρωση, τότε η διαδικασία είναι διαφορετική. Αφού βάλουμε πετρέλαιο, γυρνάμε τον διακόπτη στη μίζα ώστε να δοθεί ρεύμα στο αυτοκίνητο, αλλά δεν βάζουμε μπροστά. Μετά ξανακλείνουμε τον διακόπτη, περιμένουμε μερικά δευτερόλεπτα και ξανακάνουμε το ίδιο. Αφού επαναλάβουμε τρεις φορές, τότε και η αντλία θα έχει στείλει καύσιμο στον κινητήρα και είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε.