Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη του BloombergNEF, η τιμή των μπαταριών λιθίου έχει μειωθεί σημαντικά, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη πτώση των τελευταίων επτά ετών. Η ανάγκη για φθηνότερες μπαταρίες αναφέρεται συχνά ως ένας τρόπος για την επιτάχυνση της υιοθέτησης EV, με τους ειδικούς να περιμένουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να επιτύχουν ισοτιμία τιμών με τα οχήματα εσωτερικής καύσης πολύ σύντομα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ιστορικό χαμηλό το κόστος των μπαταριών

Οι τιμές των μπαταριών ιόντων λιθίου έχουν καταρρεύσει χάρη στην υπερπροσφορά κυψελών, καθώς και στις χαμηλότερες τιμές των πρώτων μετάλλων και άλλων εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή. Η έρευνα του BloombergNEF μελέτησε 343 σημεία δεδομένων, που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λεωφορεία και επαγγελματικά οχήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πότε θα επέλθει ισοτιμία;

Η προσπάθεια να γίνουν τα ηλεκτρικά οχήματα τόσο προσιτά όσο και τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα είναι η πραγματική δοκιμασία για την ευρεία υιοθέτηση. Εάν η τάση που παρατηρήσαμε φέτος συνεχιστεί, θα μπορούσαμε να δούμε την πολυαναμενόμενη ισοτιμία τιμών μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων και των αυτοκινήτων με κινητήρα βενζίνης, να γίνεται πραγματικότητα για τους καταναλωτές ήδη από το 2026. Μάλιστα, σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg, αυτό έχει ήδη συμβεί στην Κίνα, με ορισμένα EV να πωλούνται φθηνότερα από τα αντίστοιχα οχήματα εσωτερικής καύσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παράγοντες που θα ορίζουν τις τιμές

Βέβαια, υπάρχουν γεωπολιτικοί και μακροοικονομικοί παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν περαιτέρω αυτές τις προβλέψεις. Ενώ πρόσφατα υπήρξε υπερπροσφορά κυψελών, εν μέρει λόγω της επιβράδυνσης της αύξησης των πωλήσεων EV σε ορισμένες αγορές, οι κατασκευαστές ενδέχεται να αρχίσουν να μειώνουν και την παραγωγή ως αποτέλεσμα. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την πορεία προς την ισοτιμία των τιμών. Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις περικόπτουν τις επιδοτήσεις τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, γεγονός που, τουλάχιστον στη Γερμανία, έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση των πωλήσεων για το 2024. Εν τω μεταξύ, στις ΗΠΑ, ο επερχόμενος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει απειλήσει να επιβάλει δασμούς 60% στις κινεζικές εισαγωγές και δασμούς 10%-20% σε αυτές από άλλες χώρες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης