Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Ο κλάδος του αυτοκινήτου περνά δύσκολες στιγμές, τα καταστήματα βάζουν λουκέτο το ένα μετά το άλλο και χιλιάδες εργαζόμενοι μένουν χωρίς δουλειά. Μεγάλο… μανίκι τραβά και ο εκδοτικός χώρος και μάλιστα ο ειδικός Τύπος. Αυτήν τη στιγμή πολλά προβλήματα αντιμετωπίζει ακόμα και το ιστορικό περιοδικό «4 Τροχοί» εξαιτίας της εμπλοκής του Ομίλου Λυμπέρη στο μετοχικό σχήμα. Για όσους μάλιστα γνωρίζουν, οι επόμενες εβδομάδες είναι πάρα πολύ κρίσιμες για τη βιωσιμότητα του εντύπου με το οποίο έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές.
Σύλληψη για χρέη…
Με τα προβλήματα στον χώρο να υπάρχουν κατά δεκάδες, ήρθε και έσκασε σαν βόμβα η είδηση ότι ο εκδότης Κώστας Παπατριανταφύλλου συνελήφθη για χρέη προς το Δημόσιο, ύψους 153.000 ευρώ περίπου. Σαν βόμβα, γι’ αυτούς που τον γνώριζαν επιφανειακά, καθώς οι γνώστες ήξεραν τα τεράστια οικονομικά θέματα που είχε τα τελευταία χρόνια και τα οποία τον είχαν οδηγήσει σε αδιέξοδο.
Η ιστορία του Παπατριανταφύλλου
Ποιος είναι όμως ο εκδότης Κώστας Παπατριανταφύλλου; Ξεκίνησε πριν από περίπου 20 χρόνια έχοντας το κατάστημα «Power chips» στην Κηφισιά, όπου ασχολείτο με βελτιώσεις αυτοκινήτων. Τα πράγματα όμως άλλαξαν σημαντικά, όταν σχεδόν 6 χρόνια αργότερα αποφάσισε να εκδώσει το πρώτο περιοδικό βελτιώσεων. Με το… καλημέρα, το «Power Techniques» άλλαξε τον χάρτη στον εκδοτικό χώρο, αφού οι δεκάδες χιλιάδες πωλήσεις δημιούργησαν μία νέα αγορά προκαλώντας αμόκ στους λάτρεις των βελτιωμένων οχημάτων! Πολύ σύντομα άρχισαν να ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια και άλλα τέτοια περιοδικά, ενώ ο ίδιος βλέποντας ότι υπάρχει άνθηση ξεκίνησε να εκδίδει το ένα περιοδικό μετά το άλλο, αλλά και να αγοράζει γνωστά έντυπα. Power Techniques, Max Power, CAR, EVO, Power Bikes, Nautica, XL κ.ά. ήταν μερικοί από τους τίτλους που του απέφεραν τεράστια έσοδα. Φυσικό επακόλουθο να ξεκινήσει και άλλη ζωή, με πολυτελή αυτοκίνητα αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, σπίτι εκατομμυρίων ευρώ και γενικότερα μία ζωή μέσα στη χλιδή, όπως άλλωστε άφηνε να φαίνεται και γνώριζαν άνθρωποι από το κοντινό του περιβάλλον.
Η πτώση και τα χρέη…
Τα δεδομένα όμως άρχισαν να αλλάζουν το 2009, οπότε και η αγορά αυτοκινήτου ξεκίνησε να παρουσιάζει προβλήματα. Ο ίδιος άρχισε να ρίχνει φέσια σε πολλούς προμηθευτές (κυρίως από τη διοργάνωση της έκθεσης Athens Tuning Show), αλλά και να καθυστερεί τις πληρωμές των υπαλλήλων της εταιρείας ή να τους δίνει χρήματα έναντι. Οι τελευταίοι έφτασαν στο σημείο να κάνουν επίσχεση εργασίας τον Φεβρουάριο του 2011, ενώ οι διάφορες δημοσιογραφικές ενώσεις ασχολήθηκαν ουκ ολίγες φορές μαζί του. Σύμφωνα με μαρτυρίες εργαζομένων, βρισκόμενος στα… μαχαίρια μαζί τους άρχισε να μεταφέρει τις εταιρείες που είχε σε όνομα θείου του στη Γερμανία, ηλικίας άνω των 75 ετών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική Δικαιοσύνη. Τη χρονιά εκείνη και ενώ ήταν σε κόντρα με τους υπαλλήλους του προσπαθώντας να διατηρήσει τους τίτλους των περιοδικών προχώρησε και στην έκδοση του περιοδικού «Intelligent Life».
Ο Κώστας Παπατριανταφύλλου στο βήμα
Η συνέχεια είναι γνωστή. Πριν από δύο ημέρες συνελήφθη για χρέη προς το Δημόσιο ύψους 153.000 ευρώ. Ωστόσο, πουθενά δεν αναφέρονται τα χρέη σε τρίτους και φυσικά σε υπαλλήλους του, οι οποίοι συνεχίζουν να περιμένουν την πληρωμή τους και φυσικά να περνούν τον δικό τους Γολγοθά.
Να σημειώσουμε ότι πολλοί τον γνώριζαν και με το παρατσούκλι «Πάπιας», το οποίο τον ακολουθεί από την εποχή που είχε να κάνει με τις βελτιώσεις αυτοκινήτων. Καθόλου τυχαίο μάλιστα το γεγονός ότι πριν από μερικά χρόνια κάποιοι είχαν δημιουργήσει και blog για τον εκδότη Παπατριανταφύλλου χρησιμοποιώντας το παρατσούκλι του (http://oxiallopapia.blog.com/), θέλοντας να βγάλουν όλα τα.. άπλυτά του στη φόρα.
Ακόμα και ιστοσελίδα έφτιαξαν – κατά πάσα πιθανότητα οι εργαζόμενοι – με το παρατσούκλι του εκδότη