Το mix της αγοράς του αυτοκινήτου μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων έχει αλλάξει με την πανδημία ενώ οι συνολικές πωλήσεις έχουν πέσει εξαιτίας του lockdown και ήδη η αγορά μετρά τις πληγές της.
Τους επόμενους μήνες θα εισαχθούν χιλιάδες μεταχειρισμένα παλαιάς τεχνολογίας…Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν αλλά και τις προβλέψεις των ειδικών, τους επόμενους μήνες η αγορά θα αλλάξει ακόμα περισσότερο και θα αρχίσει να σταθεροποιείται. Εκεί που θα δούμε αλλαγή είναι στα ποσοστά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που θα κερδίσουν μερίδιο αγοράς έναντι των καινούργιων ενώ θα μεγαλώσει σημαντικά και ο αριθμός αυτών που εισάγονται.
Ένα ακόμα στοιχείο αφορά στην παλαιότητα καθώς αναμένεται να έρθει στην Ελλάδα μεγάλος αριθμός παλαιάς τεχνολογίας οχημάτων. Ένας κύριος λόγος είναι στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν πολλά «ελληνικά» αυτοκίνητα που βγαίνουν προς πώληση, οπότε οι εταιρίες αναγκάζονται να τα εισάγουν.
Τα 10 κορυφαία εισαγόμενα…
Αν ρίξουμε μία ματιά στη λίστα με τα αυτοκίνητα που εισήχθησαν τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους (Ιανουάριος – Απρίλιος 2020), θα διαπιστώσουμε πως τα supermini μοντέλα είναι αυτά που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση. Toyota Yaris, Opel Corsa και Ford Fiesta διατηρούν τα πρωτεία, με το συνολικό τους ποσοστό να αγγίζει το 22,6% (12% το Yaris).
Ακολουθούν τα Smart Fortwo (2,4%), Nissan Micra (2,1%), Fiat Grande Punto (2,1%), ενώ τη δεκάδα συμπληρώνουν τα, VW Polo (2%), Toyοta Aygo (2%), Nissan Qashqai (2%) και Renault Clio (1,8%).
Κινητήρες από 901 έως 1.400 κ.εκ.
Ένα ακόμα στατιστικό στοιχείο αφορά στον κυβισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων που επιλέγουν οι αγοραστές.
Λίγο πάνω από το 70% αγοράζει αυτοκίνητο με κινητήρα από 901 έως 1.400 κ.εκ., το 22,2% επιλέγει από 1.401 έως 1.600 κ.εκ., το 1,8% ανάμεσα σε 1.800-2.000κ.εκ. ενώ το 2,5% επιλέγει οχήματα με κινητήρες από 1.801 έως 2.000 κ.εκ.