Του Βασίλη Γ. Σαρημπαλίδη
Είναι απίστευτο αλλά ελληνικό το φαινόμενο της παραπλάνησης των Ελλήνων πολιτών σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας. Θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το μέτρο λαϊκισμός καθώς από ουσία το κέρδος
Το ποσοστό των αυτοκινήτων που δεν πληρώνουν τέλη επί του συνόλου του στόλου επιβατικών είναι της τάξης του… 0.1%θα είναι σχεδόν μηδενικό.
Ας γίνω όμως πιο κατανοητός. Ακούμε τις τελευταίες εβδομάδες για αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας και συγκεκριμένα σε αυτούς που δεν πληρώνουν καθόλου. Με λίγα λόγια έχουν μηδενικά τέλη. Αυτό ισχύει διότι τα οχήματα που αγόρασαν, και γι’ αυτό είχαν ένα επιπλέον κίνητρο, δεν μολύνουν το περιβάλλον καθώς εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια CO2.
Τα… κορόιδια πληρώνουν
Έχοντας λοιπόν ο ιδιοκτήτης ενός τέτοιου αυτοκινήτου πληρώσει περισσότερα χρήματα από μία αντίστοιχη έκδοση (με περισσότερες εκπομπές ρύπων CO2) και περιμένοντας να κάνει έστω και Με απλά μαθηματικά καταλαβαίνει και η… κουτσή Μαρία πως δεν θα μπουν χρήματα στα κρατικά ταμεία απόσβεση, φαίνεται πως θα την… πάθει γι’ ακόμα μία φορά. Γιατί το σκηνικό αυτό το έχουμε δει πολλές φορές στο παρελθόν. Το ίδιο το Κράτος σου δίνει το… τυράκι, τσιμπάς και τελικά πληρώνεις παραπάνω. Τόσο απλά.
Για να καταλάβετε την ουσία αυτού του μέτρου αρκεί να κάνουμε απλούς υπολογισμούς. Απλά μαθηματικά… Κοιτάζοντας τα επίσημα στοιχεία βλέπουμε πως στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας είναι μόλις 50.000. Ας υποθέσουμε λοιπόν πως το Υπουργείο βάζει ένα καπέλο 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο, τότε το κέρδος με έναν απλό πολλαπλασιασμό είναι πέντε εκατομμύρια ευρώ! Το ποσό για όλο αυτό το σούσουρο που έχει δημιουργηθεί είναι αστείο και θα πρέπει επιτέλους οι… δήθεν οικονομικοί αναλυτές να το καταλάβουν.
Λαϊκιστικό… μέτρο
Να καταλάβουν, πως ο λαϊκισμός πρέπει κάποτε να τελειώνει… Επιπλέον θα πρέπει να Όσοι πέρνουν αποφάσεις στο.. πόδι δεν σκέφτονται τον κόσμο που θα μείνει χωρίς δουλειά… συνειδητοποιήσουν πως όταν αλλάζουν συνεχώς της φορολογία κάθε λίγο και λιγάκι (39 αλλαγές στη φορολογία από το 2009) δημιουργούν σύγχυση που μόνο καλό δεν κάνει ούτε στους ιδιοκτήτες αλλά ούτε και στους εργαζόμενους στον κλάδο.
Εκτός βέβαια και εάν οι 55.000 άνεργοι των τελευταίων ετών μόνο από το χώρο του αυτοκινήτου τους είναι παντελώς αδιάφορο στοιχείο…
Μήπως πριν αλλάξουν και πάλι τα τέλη να το σκεφτούν αυτοί που αποφασίζουν πιο σοβαρά;
Διαβάστε επίσης: Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας
Διαβάστε επίσης: Φοροεπιδρομή διαρκείας