Του Π.Χαλάτση
Το πλήρωμα της Ford ( Ott Tanak- Martin Jarveoja) ξεκίνησε δυναμικά και κέρδισε την 1η ειδική διαδρομή αλλά από εκεί και πέρα το πλήρωμα της Toyota ( Elfyn Evans- Scott Martin) κινήθηκε εντυπωσιακά γρήγορα.
Ωστόσο ο ρυθμός έπεσε για λίγο μετά την τρομακτική έξοδο των Esapekka Lappi- Janne Ferm ( Hyundai i20N Rally Hybrid). Η πρώτη ημέρα του αγώνα στη Χιλή μόνο καλή δεν ήταν για τους Φινλανδούς Lappi και Ferm.
Μετά από 19.6 χλμ ο Lappi – λίγα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό- πήγε οριακά στο δρόμο, ο αριστερός τροχός έπεσε σε ένα αυλάκι και το αυτοκίνητο σταμάτησε μετά από αρκετές τούμπες. Αλλού πήγε το καπό, αλλού οι πόρτες και αλλού κατέληξε το κατεστραμμένο i20 Rally1. Ευτυχώς, μέσα από το διαλυμένο Hyundai οι δύο Φινλανδοί βγήκαν χωρίς γρατζουνιά. Για ακόμη μια φορά θα πρέπει να επισημάνουμε το πόσο καλοστημένα από πλευράς ασφάλειας είναι σήμερα τα αγωνιστικά.
Για την Hyundai αυτό το ράλλυ στη Χιλή όλο προβλήματα φέρνει. Το 2019 μια άσχημη έξοδο είχε και ο Thierry Neuville. O Βέλγος που είναι πάντα διαβασμένος έκανε λάθος και διέλυσε το αγωνιστικό.
Σήμερα μετά την έξοδο ο Lappi είπε:
« Κλείστηκα αρκετά στη στροφή. Πρέπει να φρέναρα αργά και δεν υπήρχε περίπτωση να στρίψω. Ήταν αυλάκι-παγίδα. Κρίμα χάσαμε τον αγώνα. Το roll cage καταστράφηκε και δεν μπορούμε να συνεχίσουμε».
Στην 3η Ειδική Διαδρομή έξοδο είχαν και οι Pierre Louis Loubet- Nikolas Gilsoul με Ford Puma Rally1. Το εργοστασιακό Puma Rally1 Hybrid τελικά σταμάτησε στα δένδρα.
Σήμερα ο αγώνας περιλάμβανε 6 ειδικές διαδρομές (3Χ2) συνολικού μήκους 128.86 χλμ. Τα πληρώματα έκαναν στο σύνολο 518.42 και από αυτά τα 405.56 ήταν απλές διαδρομές.
Αύριο Σάββατο θα κάνουν 522.10. Από αυτά τα 154 είναι Ε.Δ και τα 368.10 απλές διαδρομές.
Τα τρία πρώτα πληρώματα είναι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally Hybrid), Teemu Suninen- Mikko Markkule (Hyundai i20N Rally Hybrid) και Ott Tanak- Martin Jarveoja ( Ford Puma Rally1 Hybrid).
Οι Kalle Rovanpera- Jonne Halttunen που προηγούνται στη βαθμολογία κάνουν αγώνα τακτικής. Σκοπός τους είναι να μαζέψουν βαθμούς χωρίς να ρισκάρουν. Άλλωστε μετά το Ράλλυ στη Χιλή απομένουν άλλοι δύο αγώνες και το πρωτάθλημα ακόμη δεν έχει κριθεί.
Τα δέκα πρώτα πληρώματα μετά το τέλος της 1ης ημέρας