Του Περικλή Χαλάτση

Η ζέστη και οι υψηλές θερμοκρασίας στο ράλι Σαρδηνίας έχουν «γονατίσει» τα πληρώματα που τρέχουν στον 5ο αγώνα του WRC για το 2022. Τέσσερις φορές άλλαξε «χέρια» η πρωτοπορία με τη μάχη να εξελίσσεται ανάμεσα στην Toyota, την Hyundai και την Ford. O Ott Tanak, ήταν λογικά ο οδηγός που έκανε τους καλύτερους χρόνους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όμως το Hyundai i20 N Rally1 άρχισε να έχει προβλήματα στη μετάδοση και ο Esapekka Lappi (Toyota GR Yaris Rally1) , στο τελείωμα της χθεσινής ημέρας, μετά από 9 Ε.Δ βρίσκεται μπροστά από τον Tanak με διαφορά 0,7”.
Η σημερινή ημέρα ξεκίνησε νωρίς το πρωί. Τα πληρώματα θα κάνουν συνολικά  8 Ειδικές Διαδρομές μήκους 131, 82 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Οι δέκα πρώτοι της Παρασκευής

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα δούμε πως θα εξελιχθεί η μάχη των γιγάντων σήμερα.Γιατί χθες είχαμε αρκετά προβλήματα. Ήταν προγραμματισμένες να γίνουν οκτώ Ε.Δ με συνολικά αγωνιστικά χιλιόμετρα 136,79.

Οι ειδικές διαδρομές ήταν κατάμεστες απο θεατές που φυσικά αποζημειώθηκαν απο τα περάσματα των αγωνιστικώνΌμως στην πραγματικότητα δεν ήταν όλα καθαρά αφού οι δύο τελευταίες ειδικές διαδρομές, η 7η και η 8η ακυρώθηκαν με απόφαση των αγωνοδικών. Στο πρώτο σκέλος του αγώνα έγινε ένα ατύχημα. Ένα αγωνιστικό πήρε φωτιά κα οι υπεύθυνοι δεν κατάφεραν να το απομακρύνουν έγκαιρα πριν φθάσουν τα πρώτα πληρώματα που είχαν ξεκινήσει το δεύτερο σκέλος της ημέρας. Μέσα στην ειδική ήταν το πυροσβεστικό όχημα και έτσι αγώνας δεν μπορούσε να γίνει.
Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να ακυρώσουν αρχικά την 7η  Ε.Δ Osilo-Tergu 2 (14,63 χλμ.). Όμως διαπίστωσαν ότι κανένα αγωνιστικό δεν θα έφτανε στην ώρα του και στην 8η Ε.Δ. Sedini- Castelsardo (13,26 χλμ.). Έτσι και οι δύο ειδικές έγιναν απλές.
Οι αγωνιζόμενοι παραπονέθηκαν στην οργανωτική επιτροπή του Ράλι Σαρδηνίας. Τα αγωνιστικά έπρεπε λόγω της σκόνης να φεύγουν ανά τετράλεπτο και όχι ανά τρίλεπτο. Κοινή λογική χρειαζόταν. Αφού η σκόνη δεν προλάβαινε να «καθίσει» οι αγωνιζόμενοι αντιμετώπιζαν πρόβλημα. Οι περισσότεροι οδηγούσαν στα τυφλά με βάση τις σημειώσεις που είχαν. 
Στο δεύτερο σκέλος του αγώνα στην πρώτη πεντάδα πλασαρίστηκαν οι Lappi (Toyota), Tanak (Hyundai) , Loubet (Ford) , Breen (Ford) και Sordo (Hyundai).
Ο Βέλγος Thierry Neuville (Hyundai) δεν πρόλαβε να χαρεί τον καλύτερο χρόνο στη σούπερ ειδική και άρχισε να αντιμετωπίζει και πάλι προβλήματα. Όμως βρίσκεται μέσα στον αγώνα αντίθετα με τον συμπαθέστατο E.Evans που ενώ πήγαινε αρκετά καλά είδε τη θερμοκρασία του εργοστασιακού Yaris στα κόκκινα και προκειμένου να κάψει το μοτέρ βγήκε στην άκρη του δρόμου σε μια απλή διαδρομή και παρέδωσε το καρνέ του με την ελπίδα ότι θα καταφέρει να μπει στον αγώνα σήμερα. Κρίμα γιατί αυτή η εγκατάλειψη από την κατηγορία του, ενδεχομένως στο τέλος της αγωνιστικής χρονιάς να του στοιχίσει στο άθροισμα των βαθμών.
Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota Kalle Rovanpera δεν μπορεί στο Ράλι Σαρδηνίας να πετύχει  κάτι καλύτερο από αυτό που κάνει. Ανοίγει δρόμο και χαράζει τις αγωνιστικές γραμμές για τους επόμενους. Είναι γνωστό ότι ο πρώτος που περνάει σε έναν χωμάτινο αγώνα δεν μπορεί να κάνει καλούς χρόνους. Το δίδυμο Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1),  βρίσκεται στην 8η θέση, 1:13,1” μακριά από την κορυφή. Εκτός των άλλων είχαν και μια μικρή έξοδο και προκάλεσαν ζημιά στην αεροτομή.
Τώρα το βάρος της γιαπωνέζικης ομάδας το σηκώνει το δίδυμο Esapekka Lappi-Janne Ferm. Ο Lappi δεν γνωρίζει όμως τόσο καλά το Toyota GR Yaris  Rally1 και το μαθαίνει ενώ τρέχει. Είναι λογικό να έχει άγχος αφού γνωρίζει ότι οι Rovanpera- Halttunen  βρίσκονται αρκετά πίσω και οι  Elfyn Evans-Scott Martin να είναι εκτός αγώνα. Πρέπει να κρατήσει το ρυθμό του και την πρωτοπορία για να δώσει τους πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα του. Η Toyota χρειάζεται τους βαθμούς για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Η Hyundai θέλει και αυτή βαθμούς και ρίχνει το βάρος της στον Tanak. Πιο πίσω στην 3η θέση οι Λουμπέ- Λαντέ προσπαθούν για το καλύτερο με το Ford M-Sport .
Πολύ καλό ρυθμό έχουν οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria (Ford Puma Rally1) που βρίσκονται στην 6η θέση . Είχαν λάστιχο και καθυστέρησαν για να το αλλάξουν. Έτσι έχασαν χρόνο και την καλή θέση που είχαν.
Η μεγάλη απειλή σήμερα είναι οι Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1). Θεωρητικά θα δώσουν μάχη για την πρώτη θέση. Πολύ καλό ρυθμό έχει και το δίδυμο  Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1).

Ενθαρρυντικό ήταν το ξεκίνημα των Ιορδάνη Σερδερίδη- Fred Miclotte στο Ράλι της Σαρδηνίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πλήρωμα με την ελληνική σημαία στον ουρανό του Skoda Fabia Rally2 Evo σημείωσε αξιοπρεπείς χρόνους μεταξύ των πληρωμάτων της κατηγορίας WRC2 Masters, που απευθύνεται σε οδηγούς μεγαλύτερους των 55 ετών και θα διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης