Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ο Βέλγος Thierry Neuville με τον συμπατριώτη του Martijn Wydaeghe με Hyundai i20 rally1 κέρδισαν το πρώτο σκέλος στις χιονισμένες διαδρομές στο ράλι Σουηδίας και ξεκινούν πρώτοι για το 2ο σκέλος του αγώνα. Σήμερα Σάββατο (26/2) τα πληρώματα έχουν να κάνουν έξι ειδικές διαδρομές (3Χ2) συνολικού μήκους 82.30 χλμ. Φυσικά έχει πολύ χιόνι και σε αρκετά σημεία μέσα στις ειδικές «χάνεται» ο δρόμος.

Τις τρείς ημέρες του αγώνα που διεξάγεται κοντά στον Αρκτικό Κύκλο οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν 19 Ειδικές Διαδρομές –όλες με αρκετό χιόνι- συνολικού μήκους 305.79 χλμ.Χθες, Παρασκευή 25/2, η πρώτη αγωνιστική ημέρα περιελάμβανε επτά ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 125.67 χλμ.

Καλύτερο χρόνο μετά το τέλος του πρώτου σκέλους είχαν οι  Neuville-Wydaeghe με δεύτερους τους Rovanpera-Halttunen + 4.3 δευτ, τρίτους τους  Evans-Martin + 7.4 δευτ. Στην 4η θέση βρίσκονται οι Lappi-Ferm +8.8 δευτ. και στην 5η θέση + 21.1 δευτ. βρίσκονται οι  Solberg-Edmondson. Ο Neuville θα είχε ακόμη καλύτερο χρόνο αν δεν έκανε ένα τετ-α-κε. Λίγο αργότερα είπε ότι «έχασε» τα φρένα του.

 

Παρά το γεγονός ότι επικρατούν πολικές θερμοκρασίες που κυμαίνονται από -15 έως -20 βαθμούς Κελσίου, οι ειδικές διαδρομές είναι κατάμεστες από θεατές. Η πρώτη αγωνιστική ημέρα είχε αρκετές εκπλήξεις.Οι Breen-Nagle (Ford Puma Rally1) είχαν μια έξοδο στη 2η ειδική διαδρομή ενώ δύο ειδικές πριν από το τέλος του πρώτου σκέλους άναψε η λυχνία του υβριδικού συστήματος στο Hyundai i20 rally1 και οι Tanak- Jarveoja .

 

 

Πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα και με το κιβώτιο του Ford Puma Rally1 αντιμετώπισαν στη 2η Ειδική Διαδρομή και οι Greensmith-Αndersson.Στην 3η Ειδική Διαδρομή οι Lappi-Ferm ενώ ήταν στην πρώτη θέση είχαν πρόβλημα με το μοτέρ του Toyota Yaris Rally1 , έχασαν 14 δευτερόλεπτα και «έπεσαν» στην 6η θέση.
Οι Κatsuta-Johnston (Τοyota Yaris Rally1) είχαν έξοδο στην 4η ειδική διαδρομή. Ευτυχώς υπήρχαν στο σημείο αρκετοί θεατές οι οποίοι τους βοήθησαν να ξαναμπούν στο δρόμο και να συνεχίσουν τον αγώνα.

 

Στην 5η Ειδική Διαδρομή δυσκολίες αντιμετώπισαν οι Rovanpera-Halttunen. που μετά την 5η Ειδική Διαδρομή πλασαρίσθηκαν στην 6η θέση με + 8.9 δευτ. ενώ οι Tanak-Jarveoja παρά το γεγονός ότι «έχασαν» το υβριδικό σύστημα στο Hyundai i20 Rally1 στα 10 τελευταία χλμ.της Ειδικής Διαδρομής ήταν ταχύτεροι απο τους Evans-Martin. Στην 6η Ειδική Διαδρομή οι Neuville- Wydaeghe, έκαναν τον απόλυτο με το Hyundai i20 WRC. Ακολούθησαν οι Evans-Halttunen και Lappi-Ferm.

.

Για τον αγώνα της Σουηδίας η Pirelli μετέφερε 1.400 ελαστικά. Από τα 1.400 ελαστικά τα 1.200 είναι για τα αυτοκίνητα της κατηγορία Rally1 και Rally2.Tα πληρώματα με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα μπορούν βάση κανονισμών να χρησιμοποιήσουν μόνο 26 ελαστικά και τα πληρώματα της κατηγορίας Rally2 24 ελαστικά καθ΄όλη τη διάρκεια του αγώνα ( πλέον 4 που χρησιμοποίησαν για το shakedown).

176 ελαστικά για τα Fiesta Rally4 της κατηγορία jwrc, όπου τα πληρώματα θα χρησιμοποιήσουν μόνο 22 συμπεριλαμβανομένου και του shakedown.