Το αφράτο χιόνι στις ειδικές του ράλλυ της Σουηδίας δυσκολεύει τον παγκόσμιο πρωταθλητή Kalle Rovanpera που ξεκινάει πρώτος και στην ουσία ανοίγει το δρόμο στα επόμενα πληρώματα που ακολουθούν. Ο νεαρός Φινλανδός της Toyota γλιστράει στην πούδρα του χιονιού αλλά ταυτόχρονα χαράζει γραμμές κάτι διευκολύνει όσους ακολουθούν.

Οι θερμοκρασίες στις πρώτες ειδικές διαδρομές ήταν από -3 έως -5 ενώ είχε σήμερα αρκετή ηλιοφάνεια. Σε δύο ειδικές όπου υπήρχαν μεγάλες ευθείες από 800 έως 1000 μέτρα το έργο των συνοδηγών δεν ήταν και τόσο ουσιαστικό αφού δεν διάβαζαν στους οδηγούς σημειώσεις. Φαντασθείτε ότι τα αγωνιστικά στις παγωμένες ειδικές με ευθεία έφταναν με 200 χιλιόμετρα πάνω στο χιόνι. Το θέαμα ήταν φοβερό.

Στο πρώτο σκέλος της σημερινής ημέρας ο Ott Tank βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα. Ξεκίναγε από την 4 η θέση, εκμεταλλευόταν το πατημένο χιόνι και έκανε καλύτερους χρόνους. Μετά από τις τρείς πρώτες ειδικές έγινε ανασυγκρότηση και οι αγωνιζόμενοι ξεκίνησαν το δεύτερο σκέλος που περιελάβανε τιςίδιες ειδικές που έγιναν στο πρώτο σκέλος. Ο Kalle Rovanpera που ξεκίναγε πρώτος δεν μπορούσε να πετύχει την πρόσφυση που ήθελε. Αν και αρχικά έχασε αρκετά δευτερόλεπτα στη συνέχεια παρά το γεγονός ότι ξεκίναγε πρώτος και δεν είχε πρόσφυση άρχισε να μειώνει τη διαφορά κάτι που προβλημάτισε ιδιαίτερα τον Εσθονό οδηγό του Puma Rally1.

Στην 5 η Ε.Δ του αγώνα (4 η από τις 7 της Παρασκευής) έγινε η ανατροπή. Ο C.Breen με συνοδηγό τον J. Fulton με το i20 N Rally1 HYBRID κατάφερε να περάσει τους Εσθονούς που έδειχναν να πηγαίνουν στο όριο. Η σειρά άλλαξε και επικεφαλής τέθηκε ο Breen με 2 ο τον Tanak. Στην 3 η θέση κινείται απειλητικά ο Lappi και στην 4 η βρίσκεται ο Evans ο οποίος σε μια αριστερή πήγε ευθεία και έχασε χρόνο μέχρι να ξαναμπεί στο δρόμο. Στην 5 η θέση βρίσκεται ο Rovanpera και πίσω του στην 6 η θέση είναι ο προβληματισμένος Βέλγος, T.Neuville.

Στην αμέσως επόμενη ειδική, έκτη, παρέμεινε επικεφαλής ο Breen, ενώ ο Katsuta ο οποίος βρισκόταν στην 5 η θέση είχε έξοδο και «τραυμάτισε» το Yaris του ωστόσο μπόρεσε να συνεχίσει και να τερματίσει την Ε.Δ. Έχασε όμως ένα λεπτό και δύσκολα θα το κερδίσει. Αν φαντασθείτε ότι η διαφορά σε τρία πληρώματα ήταν μόλις ένα δευτερόλεπτο μέσα στην ίδια ειδική το λεπτό δεν μαζεύεται εύκολα. Τώρα βρίσκεται στην 8 η θέση της γενικής κατάταξης.

 

 

Στην έκτη και έβδομη Ε.Δ. οι θέσεις παρέμειναν ίδιες και η σημερινή ημέρα στο WRC ολοκληρώθηκε. Ο Breen κατάφερε να κερδίσει την ημέρα βγαίνοντας κυρίαρχος στις τέσσερις τελευταίες ειδικές διαδρομές, με τον Tanak να μένει στην δεύτερη θέση με φανερή απογοήτευση καθώς όλα έδειχναν πως είχε βρει τον νικητήριο ρυθμό. Εξαιρετική εμφάνιση από τον Lappi, ο οποίος και στις οκτώ Ε.Δ. κατέλαβε την τρίτη θέση, πιέζοντας όσο έπρεπε στα πατημένα περάσματα. Ο πρωταθλητής Rovanpera κατάφερε να κρατηθεί στην πέμπτη θέση, καθώς ο Evans, όντας 4.6 δευτ. γρηγορότερος, ολοκλήρωσε την ημέρα στην τέταρτη θέση.

 

Σήμερα τα συνολικά χιλιόμετρα των 7 Ε.Δ ήταν 106.79 και αύριο Σάββατο 11 Φεβρουαρίου το πρόγραμμα περιλαμβάνει 7 ειδικές διαδρομές με 126.22 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Θα γίνουν τρείς ειδικές επί δύο φορές. Ο αγώνας περιλαμβάνει τις ειδικές Norrby (12,54 χλμ), Floda (28,25 χλμ) και Sävar (17,28 χλμ). Η 7η Ε.Δ. της ημέρας είναι η Umeå επιμηκυμένη από αυτή που έγινε το Super Stage μήκους 10,08 χλμ.