Του Περικλή Χαλάτση

Το δίδυμο Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) έδωσε ρεσιτάλ στα δύσκολα χώματα στο Rally Safari και άφησε άναυδους όσους τους αμφισβήτησαν από το χρόνο που έκαναν στην Super Stage. Το πλήρωμα της Toyota πέρασε πρώτο στη γενική κατάταξη κάνοντας εκπληκτικούς χρόνους παρά το γεγονός ότι ξεκινούσαν πρώτοι και άνοιγαν δρόμο στους επόμενους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σήμερα υπήρχαν τρείς επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Loldia, Geothermal, Kedong), συνολικού μήκους 124,20 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Η πιο δύσκολη ειδική ήταν η Kedong μήκους 31,25 χλμ.. Σε ένα κομμάτι από τα 31 χιλιόμετρα, για περίπου 6 χιλιόμετρα υπήρχε μια παχιά άμμος που εκτός από τη δυσκολία για να οδηγήσεις γρήγορα υπήρχε και ο φόβος βλάβης του κινητήρα από την σκόνη. Πολλοί οδηγοί στο τέλος της ειδικής δήλωσαν ότι είχαν αγωνία μην ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο ενώ οι περισσότεροι είπαν ότι πέρναγε σκόνη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και δεν μπορούσαν να αναπνεύσουν.

Δύο πληρώματα της Toyota GR Yaris Rally1, οι Sebastien Ogier-Benjamin Veillas και Elfyn Evans-Scott Martin ενώ βρίσκονταν ψηλά στη γενική κατάταξη είχαν αβαρίες. Το πρώτο πλήρωμα στην τελευταία ειδική είχε λάστιχο και αναγκάσθηκε να σταματήσει για να το αλλάξει με αποτέλεσμα να πέσει στην 6η θέση έχοντας διαφορά από τον Rovanpera +2.08.2
Oι  Elfyn Evans-Scott Martin πήγαιναν αρκετά καλά αλλά έχασαν αέρα από το πίσω δεξί ελαστικό και έχασαν το ρυθμό τους. Βέβαια η διαφορά των 22.4 δευτερολέπτων σε έναν αγώνα σαν το Safari δεν είναι τίποτα. Υπάρχουν απρόβλεπτα που μπορούν να αλλάξουν τα πάντα από τη μια στιγμή στην άλλη.

Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1)Η Παρασκευή βρήκε στις τρείς πρώτες θέσεις τρία Toyota GR Yaris Rally1 με τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen, Takamoto Katsuta-Aaron Johnston, και Elfyn Evans-Scott Martin. Στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι Ott Tanak-Martin Jarveoja (Hyundai i20 N Rally1) που εύκολα μπορούν να διεκδικήσουν μια θέση στο βάθρο. Οι Εσθονοί είχαν μια ατυχία. Στα πρώτα χιλιόμετρα του αγώνα, έσπασε ο λεβιές ταχυτήτων και μέχρι να φθάσουν στο σέρβις για να επισκευάσουν τη βλάβη ο Tanak άλλαζε τις ταχύτητες από τη βάση που είναι δίπλα στο πεντάλ του γκαζιού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το άλλο πλήρωμα της Hyundai, οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe στο πρώτο πέρασμα στην ειδική διαδρομή Kedong, αντιμετώπισαν πρόβλημα με την σκόνη που μπήκε στον κινητήρα και άρχισε να «ρετάρει». Οι Βέλγοι έκοψαν ρυθμό οι Βέλγοι και βρίσκονται στην 5η θέση της γενικής κατάταξης.
Οι Craig Breen-Paul Nagle είχαν έξοδο αλλά χωρίς άσχημη εξέλιξη ενώ οι Adrien Fourmaux-Alexandre Coria που αντιμετώπιζαν προβλήματα με το πίσω διαφορικό έχασαν πολύτιμο χρόνο. Στο τέλος της σημερινής ημέρας ήταν στην 17η θέση. 

Οι Gus Greensmith-Jonas Andersson (Ford Puma Rally1), έχασαν τον πίσω δεξιό τροχό και τερμάτισαν την ειδική με τρείς τροχούς. Συνεχίζοντας όμως τον αγώνα με τρείς τροχούς προκάλεσαν ζημιά στην ανάρτηση. Αυτή η ατυχία τους έριξε στην 12η θέση.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Οι μεγάλοι άτυχοι ήταν οι Γάλλοι Sebastien Loeb-Isabelle Galmiche που ενώ στο ξεκίνημα του αγώνα έκαναν τους ταχύτερους χρόνους, στην  απλή διαδρομή πριν το service park, άγνωστο γιατί το Ford Puma Rally1 έπιασε φωτιά. Η φωτιά έσβησε όμως ο κινητήρας δεν έπαιρνε μπροστά. Αναγκάσθηκαν να σταματήσουν τον αγώνα και αύριο θα συνεχίσουν από την 26η θέση.

 

Θεωρητικά για την Ford αυτό ήταν και το μεγαλύτερο πλήγμα αφού το καλύτερο της χαρτί, ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής βγήκε από το συναγωνισμό της διεκδίκησης μια θέσης στο βάθρο.
Η πρώτη δεκάδα στο σκέλος της Παρασκευής

Η έκπληξη στο Rally Safari είναι η 11η θέση του Ιορδάνη Σερδερίδη. Ο Έλληνας οδηγός με το εργοστασιακό Ford Puma Rally1, έχοντας την πολύτιμη καθοδήγηση του Βέλγου Fred Miclotte από το δεξί μπάκετ βρίσκεται μια ανάσα από το στόχο της δεκάδας. 

Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στο σκέλος της Παρασκευής, ο Έλληνας οδηγός κινείται σε γρήγορους ρυθμούς και εντυπωσιάζει γιατί ας μην ξεχνάμε δεν είναι και μικρός στην ηλικία.
Αύριο Σάββατο 25 Ιουνίου, η περιπέτεια συνεχίζεται . Οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν 150 αγωνιστικά χιλιόμετρα που είναι πιο δύσκολα από τη σημερινή ημέρα. Οι διαδρομές του Σαββάτου είναι πιο δύσκολες σε σχέση με αυτές της Παρασκευής. Σε πολλά σημεία τους υπάρχει πούδρα που δυσχεραίνει την πρόσφυση των αυτοκινήτων. 
Οι αυριανές ειδικές διαδρομές

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης