Του Περικλή Χαλάτση
To Ράλλυ της Ιαπωνίας επανήλθε στο WRC μετά από απουσία 10 ετών. Η πρώτη ημέρα επεφύλασσε πολλές εκπλήξεις στους αγωνιζόμενους ενώ η οργανωτική επιτροπή του αγώνα αναγκάσθηκε να ακυρώσει τις δύο από τις έξι ειδικές της πρώτης ουσιαστικά ημέρας του αγώνα. Χθες Πέμπτη έγινε το shakedown όπου ταχύτεροι ήταν οι Evans και Neuville αλλά δεν προσμετρά στη βαθμολογία.
Στη συνέχεια έγινε η Υπερειδική των 2,75 χλμ. όπου ήταν χρονομετρημένη και μετρούσε ως η πρώτη από τις 19 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα. Ταχύτερο χρόνο (2:07) έκανε ο Sebastien Ogier (Toyota Yaris Rally1 ) με το νέο του συνοδηγό τον Vincent Landais.
Το πρωί σήμερα οι αγωνιζόμενοι ξεκίνησαν για τις έξι ειδικές (3Χ2) συνολικού μήκους 130, 83 χλμ. Όμως τα πράγματα δεν ξεκίνησαν καλά για τον Danny Sordo και τον συνοδηγό του Candido Carrera. Το Hyundai i20 Rally1 τυλίχθηκε στις φλόγες και κάηκε ολοσχερώς.
Το ισπανικό πλήρωμα βγήκε γρήγορα από το φλεγόμενο αυτοκίνητο, αρχικά έκανε μια προσπάθεια με τους πυροσβεστήρες και των άλλων οδηγών που έφθασαν στη σημείο να σβήσουν τη φωτιά αλλά δεν τα κατάφεραν. Η ειδική διαδρομή διακόπηκε και ακυρώθηκε.
Λίγο μετά ακυρώθηκε και η 4η Ε.Δ Shitara Town 1 γιατί ο Craig Breen δεν κατάφερε να στρίψει στο γλιστερό δρόμο και το Ford Puma «καρφώθηκε» στις μπαριέρες. Ο στενός δρόμος της ειδικής δεν επέτρεπε να συνεχισθεί ο αγώνας.
Στο πρώτο σέρβις του αγώνα οι Evans και Neuville είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο. Προβλήματα αντιμετώπισαν με τον άξονα μετάδοσης ο Gus Greensmith (Puma), με την μετάδοση του i20 ο O.Tanak (τρέχει τον τελευταίο του αγώνα με την Hyundai, o Ogier είχε κλατάρισμα, ενώ ο Kajetan Kajetanowicz’s (WRC2) είχε μια γερή έξοδο .
Αυτοί που πήγαιναν όλη την ημέρα καλά ήταν οι Βρετανοί Elfyn Evans – Scott Martin με Toyota Yaris Rally1. Η πρώτη ημέρα τους έφερε στην πρώτη θέση. Ακολουθούν οι Neuville και Rovanpera.
Οι δέκα πρώτοι της σημερινής ημέρας
Αύριο Σάββατο ο αγώνας περιλαμβάνει 7 Ε.Δ συνολικού μήκους 80,48 χλμ. . Την Κυριακή τελευταία ημέρα του ράλι Ιαπωνίας αλλά και της φετινής χρονιάς , απομένουν 5 Ε.Δ μήκους 69,82 χλμ.Οι ειδικές διαδρομές στην Ιαπωνία είναι πολύ απαιτητικές και δεν έχουν όλες καλό κράτημα.