Του Περικλή Χαλάτση

Σήμερα στις 8 το πρωί, ξεκίνησε το πρώτο πλήρωμα για τη μεγάλη μάχη των εννέα ειδικών διαδρομών συνολικού μήκους 126 χλμ. Μπορεί η πρώτη ειδική (Super Stage)  να έγινε χθες (Πέμπτη) στην πόλη Jyvaskyla αλλά ο αγώνας στην ουσία ξεκίνησε σήμερα.
Χθες χιλιάδες ήταν αυτοί που έφτασαν στο πανέμορφο δάσος για να παρακολουθήσουν την πρώτη προσπάθεια των αγωνιζομένων .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σίγουρα η Super ειδική δεν είναι αντιπροσωπευτική του αγώνα στη Φινλανδία. Η πραγματική μάχη ξεκίνησε σήμερα και θα ολοκληρωθεί μετά από τρείς ημέρες αφού γίνουν 22 ταχύτατες και άκρως θεαματικές ειδικές διαδρομές.

Το πρωί της Πέμπτης στο Shakedown το ταχύτερο πέρασμα το έκανε ο Kalle Rovanpera. Βέβαια οι χρόνοι στο shakedown δεν μετράνε στον αγώνα. Γίνεται πάντα ένα ζέσταμα για τα πληρώματα και οι τελικές ρυθμίσεις στα αγωνιστικά.

Το απόγευμα ξεκίνησαν να «δουλεύουν» τα χρονόμετρα με την S.S μήκους 3.48 χλμ. που περιέχει άσφαλτο και χώμα. Τον καλύτερο χρόνο έκαναν T.Neuville -M.Wydaeghe με το Hyundai  i20 N Rally1 Hybrid. Πίσω από τους Βέλγους με διαφορά 1.2’’ τερμάτισε ένα ακόμη πλήρωμα της Hyundai με τους Εσθονούς O.Tanak- M Jarveoja. Ακολούθησαν δυο πληρώματα της Toyota με τους T.Katsuta- A.Johnston (GR Yaris Rally1 Hybrid)  και τους πρωτοπόρους στη βαθμολογία K.Rovanpera- J.Halttunen.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι χρόνοι των δέκα γρηγορότερων πληρωμάτων:

Στον αγώνα δήλωσαν συμμετοχή 45 πληρώματα αλλά το πρωί ξεκίνησαν 43. Μια από τις πιο σημαντικές εγκαταλείψεις ήταν των Nikolay Gryazin-Konstantin Alexandrov (Skoda Fabia Rally2 Evo). Το πλήρωμα της Skoda θεωρείτο το φαβορί για το WRC2.  Στο shakedown είχαν μια έξοδο. Δυστυχώς στράβωσε το  roll-cage του αγωνιστικού Skoda και αναγκαστικά οι Gryazin- Alexandrov έμειναν θεατές.

Το Ράλλυ της Φινλανδίας είναι γνωστό και ως Ράλλυ Χιλίων Λιμνών.Έτσι ονομαζόταν παλιότερα. Γιατί ο αγώνας γίνεται γύρω από λίμνες και οι ειδικές εκτός από γρήγορες είναι και εντυπωσιακές με ατέλειωτα «γιαμ» που πάντα κρύβουν εκπλήξεις.
Σήμερα θα γίνουν εννέα ειδικές διαδρομές σε καλό χώμα και με αρκετές ευθείες που τα αγωνιστικά περνάνε στην κυριολεξία στον αέρα. Τα πληρώματα χρησιμοποιούν τα μαλακά ελαστικά Pirelli Scorpion ειδικά όταν έχει βρέξει και οι ειδικές διαδρομές γλιστρούν.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο 21χρονος Kalle Rovanpera προηγείται στη βαθμολογία με 175 βαθμούς. Αρκετά πίσω του είναι ο Neuville με 92 βαθμούς και ακολουθούν οι Evans 79 β,Tanak 77 β και Katsuta 73 βαθμούς.
Τα βλέμματα όλων έχουν στραφεί στον 21χρονο οδηγό της Toyota, τον Kalle Rovanpera  γιατί εκτός των άλλων ο αγώνας είναι στα πάτρια εδάφη. Οι Φινλανδοί αποθεώνουν τον «μικρό» ο οποίος θέλει τη νίκη αλλά «βλέπει» και τον παγκόσμιο τίτλο, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να ακολουθήσει σωστή στρατηγική.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης