Του Περικλή Χαλάτση
Απόντων των Γάλλων S. Loeb και S. Ogier ο κύκλος των πρωταγωνιστών στον αγώνα του WRC στην Πορτογαλία κλείνει ανάμεσα στους οκτώ εργοστασιακούς ( O. Tanak , E. Evans , o K.Rovanpera, o Τ. Neuville, D. Sordo, P. Loubet, T. Katsuta και E. Lappi). Στην Πορτογαλία –είναι ο πέμπτος αγώνας της χρονιάς και δεύτερος χωμάτινος- τρέχουν 87 πληρώματα και στις 19 ειδικές διαδρομές που θα κάνουν μέχρι την Κυριακή θα καλύψουν 325.35 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Η Toyota συμμετέχει με τους Kalle Rovanpera, Elfyn Evans και Takamoto Katsuta, η Hyundai με τους Thierry Neuville, Esapekka Lappi και Dani Sordo και η M-Sport Ford με τους Ott Tanak και Pierre-Louis Loubet.
Χθες στο shakedown τον καλύτερο χρόνο έκαναν οι Elfyn Evans-Scoott Martin (Toyota GR Yaris Rally1) και ακολούθησαν στη 2η θέση με διαφορά ένα δέκατο του δευτερολέπτου οι Esapekka Lappi-Janne Ferm ( i20 N.Rally 1 Hybrid).
Τι όμως προηγήθηκε
Μια κακή εκτίμηση στα ελαστικά που έκανε ο Dani Sordo και μια έξοδος του Elfyn Evans έκαναν την ανατροπή στο Vodafone Rally de Portugal. Ένα λάθος του Sordo ήταν αρκετό για να χάσει 12 δευτερόλεπτα και φυσικά την πρώτη θέση.
Όμως έχασαν χρόνο. Η διαφορά από τον πρώτο οδηγό ήταν 18.8 δευτερόλεπτα.
Ο μαχητικός Evans είχε μια εντυπωσιακή έξοδο. Ευτυχώς ούτε αυτός ούτε ο συνοδηγός του Scott Martin δεν τραυματίστηκαν.
O Katsuta είχε πρόβλημα με τον εναλλάκτη. Ούτε μετά το τέλος της ειδικής δεν σταμάτησε για να μιλήσει στη δημοσιογράφο. Το πρόβλημα επισκευάσθηκε αργότερα αλλά έχασε πολύτιμο χρόνο.
Σήμερα είχαμε συνεχόμενες αλλαγές στην πρώτη θέση ενώ και αύριο αναμένονται εκπλήξεις αφού οι παγίδες θα είναι πολλές ειδικά με τις πέτρες.
Οι δέκα πρώτοι
Ο Evans μερικές ημέρες πριν ξεκινήσει το Ραλλυ Πορτογαλίας είχε πει ότι μόνο «μια βροχή θα τον σώσει» . Και αυτό το είπε γιατί μόνο τότε δεν θα έπαιζε το ρόλο της «σκούπας».
Για την ιστορία
Στο ξεκίνημα του το ράλλυ στην Πορτογαλία ήταν ένας μικτός αγώνας. Αλλού χώμα και αλλού άσφαλτος. Τα έξοδα όμως σε λάστιχα και αναρτήσεις ήταν πάρα πολλά και οι διοργανωτές τον έκαναν αποκλειστικά χωμάτινο αγώνα. Το 1986 τον αγώνα σημάδεψε μια τραγωδία. Στην ειδική Lagoa Azul ο οδηγός Joaquim Santos έχασε τον έλεγχο του Ford RS200, βγήκε από το δρόμο. Τρείς θεατές σκοτώθηκαν και δεκάδες άλλοι τραυματίσθηκαν. Οι εργοστασιακές ομάδες αποσύρθηκαν. Ο κόσμος δεν πειθαρχούσε και έμπαινε μέσα στις ειδικές. Ο κίνδυνος ήταν μεγάλος.
Αύριο Σάββατο, 13 Μαΐου ο αγώνας περιλαμβάνει 6 Ε.Δ και την υπερειδική Lousada .Η πρώτη μετάδοση θα ξεκινήσει στις 09.30 ώρα Ελλάδος με την Ε.Δ SS9 Vieira Do Minho 1 ενώ στις 11.05 θα μεταδοθεί η SS10 Amarante 1.