Του Περικλή Χαλάτση

Οι εργοστασιακές ομάδες, οι κορυφαίες φιγούρες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA  έχουν συγκεντρωθεί στο Μόντε Κάρλο και είναι έτοιμες για την πρώτη «υβριδική» σεζόν του WRC. Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς περιλαμβάνει 17 ειδικές διαδρομές συνολικού  μήκους 296,03 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αγώνας ξεκινάει αύριο,Πέμπτη,20 Ιανουαρίου, με τις δύο νυκτερινές ειδικές διαδρομές που συνήθως γίνονται στην παγωμένη άσφαλτο αφού οι θερμοκρασίες είναι κάτω  από το μηδέν. Λίγες ώρες πριν, στις 10.31 το πρωί, θα ακουστούν οι πρώτοι «πυροβολισμοί» στο shakedown μήκους 2,29 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Μπορεί το 2022 να ξεκινάει η αγωνιστική σεζόν με αυτοκίνητα υβριδικής τεχνολογίας αλλά στον αγώνα, στις ειδικές διαδρομές, θα λειτουργούν οι κανονικοί  κινητήρες. Άρα ο ήχος από τα αγωνιστικά θα είναι ίδιος όπως και πέρυσι. 

Το βράδυ της ίδιας ημέρας (στις 19:45 ώρα Ελλάδος)  θα ξεκινήσει το καθαρά αγωνιστικό κομμάτι με τις δύο ειδικές διαδρομές μήκους 15.20 και 23.35 χιλιομέτρων. Φέτος ο αγώνας αποκτά ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον γιατί προστέθηκε το θρυλικό Col De Turini που από το 2013 είχε σταματήσει να γίνεται βράδυ. Είναι μια από τις πιο δύσκολες ειδικές διαδρομές γι αυτό τα μέτρα προστασίας είναι αυστηρά και οι βραδυνές ειδικές κλείνουν τέσσερις ώρες πριν την εκκίνηση του πρώτου πληρώματος.

Οι Γάλλοι που αγαπούν τα ράλι φθάνουν από όλη τη χώρα γι αυτές τις δύο νυκτερινές διαδρομές και από το μεσημέρι ξεκινούν ένα δικό τους πάρτι με υπαίθρια μπάρμπεκιου και αρκετό ποτό για να αντέξουν το κρύο. 
Ο αγώνας ξεκινάει . Τα χειροκροτήματα δεν σταματούν σε κάθε πέρασμα των αγωνιστικών που φθάνουν με όλους τους προβολείς αναμμένους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι εργοστασιακές ομάδες,Toyota GR Yaris, Hyundai i20 N και Ford Puma Rally1  θα ξεκινήσουν τη μάχη με τα χρονόμετρα για τέσσερις ημέρες. Μετά τις δύο νυκτερινές διαδρομές, την επόμενη ημέρα, την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου θα γίνουν τρείς επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές μήκους 97,86 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Το Σάββατο 22 Ιανουαρίου, ο αγώνας γίνεται ακόμη πιο σκληρός. Μπορεί σε σύνολο να είναι μικρότερος κατά πέντε χιλιόμετρα σε σχέση με την Παρασκευή αλλά είναι πιο δύσκολος λόγω των ειδικών που έχουν αρκετό χιόνι. Το Σάββατο θα γίνουν πέντε ειδικές μήκους 92,46 χλμ. Οι δύο από τις πέντε θα είναι επαναλαμβανόμενες. Και αυτό εξυπηρετεί τόσο τους αγωνιζόμενους  όσο και τους θεατές που δεν μετακινούνται. 

Όσοι καταφέρουν να φθάσουν το βράδυ του Σαββάτου στο πάρκ φερμέ θα πρέπει να προετοιμασθούν για έναν αγώνα στρατηγικής. Το φινάλε της Κυριακής στις 23 Ιανουαρίου  περιλαμβάνει δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές μήκους 67.26 χλμ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το Ράλι Μόντε Κάρλο που φέτος συμπληρώνει μισό αιώνα, είναι από τους πλέον ιστορικούς και πολυσυζητημένους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Τις περισσότερες νίκες έχουν κάνει οι Sebastien Ogier και Sebastien Loeb. 

Πολλά θα εξαρτηθούν από τις καιρικές συνθήκες αλλά και τη σωστή επιλογή των ελαστικών. Η Pirelli που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής όλων των εργοστασιακών έχει ξεφορτώσει από τα φορτηγά της, 4.000 ελαστικά. Τα 1.200 είναι αποκλειστικά για τα πληρώματα των τριών εργοστασιακών ομάδων, Toyota,Hyundai και Ford. Κάθε πλήρωμα μπορεί να επιλέξει 80 ελαστικά αλλά θα χρησιμοποιήσει ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες μόνο 38 . Κάθε πλήρωμα της κατηγορίας  Rally1 με τα αυτοκίνητα των 500 και πλέον ίππων και 500 Nm ροπής, που είναι οι Τοp συμμετοχές θα επιλέξουν από:
24 P Zero RA Super Soft
20 P Zero RA Soft
24 Sottozero STZ-B με καρφιά
12 Sottozero STZ-B χωρίς καρφιά

Για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας WRC2 υπάρχουν 2.400 ελαστικά ενώ για την κατηγορία WRC3 υπάρχουν 400 ελαστικά .Στα γαλλικά βουνά, τα πληρώματα μπορεί να συναντήσουν από στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, μέχρι χιόνι-πάγο ή μαύρο πάγο. Ο μαύρος πάγος είναι αυτός που δεν φαίνεται και μπορεί εύκολα να γίνει το λάθος.

Οι τρείς εργοστασιακές ομάδες (Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport και M-Sport Ford ) σε μια κοινή παρουσίαση αποκάλυψαν τα «όπλα» τους που θα αγωνιστούν σε 13 γύρους σε τέσσερις ηπείρους. Παρόντες ήταν όλοι οι οδηγοί και συνοδηγοί που συμμετέχουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Οι νέοι υβριδικοί αμφισβητίες συνδυάζουν έναν ηλεκτροκινητήρα 100 kW με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που αποδίδουν περισσότερους από 500 ίππους.

Ο Πρόεδρος Ben Sulayem, πρώην αγωνιζόμενος του WRC, δήλωσε: «Η έναρξη της νέας εποχής Rally1 είναι μια πολύ περήφανη και σημαντική στιγμή για τη FIA και ολόκληρη την οικογένεια των ράλι και θα ήθελα να συγχαρώ τον υποστηρικτή του WRC για την εξαιρετική εμφάνιση στην αρχή. Ο ενθουσιασμός για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς της FIA ήταν πολύ εμφανής τους τελευταίους μήνες .Εκτός από την υβριδική τεχνολογία που προσθέτει ένα νέο δυναμικό επίπεδο απόδοσης σε συνδυασμό με βελτιώσεις ασφάλειας, τα αυτοκίνητα Rally1 θα χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα ».

Τα αγωνιστικά της Ford ( Puma Rally1) της Hyundai (i20 Rally1) και της Toyota ( Yaris Rally1) είναι διαφορετικά όχι μόνο σε σχήμα, αλλά και σε τεχνολογία. Η υβριδική τεχνολογία εξηλεκτρίζει το WRC όχι στις ειδικές αλλά στις απλές διαδρομές και στο service-park. Οι  μπαταρίες  θα φορτίζονται αποκλειστικά στο service park.

Φέτος ο συνδυασμός της υβριδικής τεχνολογίας  με τους θερμικούς κινητήρες των 1.600 κ.εκ. turbo θα γίνεται με 5άαρι κιβώτιο ενώ έχουν καταργηθεί και τα Paddles.

Η Hyundai Motorsport στο φετινό πρωτάθλημα του WRC  θα έχει τρία  i20 Rally1 με πληρώματα τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe, Ott Τanak- Martin Jarveoja ενώ το τρίτο αγωνιστικό θα το μοιράζονται οι Dani Sordo- Candido Carrera και οι Oliver Solberg-Elliot Edmondson. Δηλαδή άλλοτε ως τρίτο εργοστασιακό θα βλέπουμε τους Solberg-Edmondson και άλλοτε τους Sordo-Carrera. 

Τα νέα Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 θα οδηγούν οι Craig Breen-Paul Nagle,  Adrien Fourmaux- Allexandre Coria και Gus Greensmith-Jonas Andersson . Ειδικά στον πρώτο αγώνα της χρονιάς, θα δούμε να οδηγεί το αγωνιστικό Puma, ο επτά φορές νικητής του Ράλι Μόντε Κάρλο και εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sébastien Loeb με συνοδηγό τον Isabelle Galmiche.

Η Toyota Gazoo Racing είναι έτοιμη με τονέο GR YARIS Rally 1. Το νέο αγωνιστικό της  TOYOTA GAZOO Racing, συνδυάζει τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων από το Yaris WRC για να παρέχει στους οδηγούς δύναμη πάνω από 500 ίππους. Ο κινητήρας θα λειτουργεί με 100 % βιώσιμο καύσιμο, όπου αποτελεί το πρώτο του είδους που θα χρησιμοποιηθεί σε παγκόσμιο πρωτάθλημα της FIA.
Οι οδηγοί είναι ο Sébastien Ogier ο οποίος  θα έχει στο μπάκετ του συνοδηγού για πρώτη φορά τον Benjamin Veillas. Ο Elfyn Evans τρέχει με συνοδηγό τον  Scott Martin και ο πιο νεαρός οδηγός του Π.Π.Ρ ,  ο Kalle Rovanperä τρέχει με συνοδηγό τον  Jonne Halttunen. Υπάρχει ακόμη ένα ακόμη δίδυμο, ο Esapekka Lappi με συνοδηγό τον Janne Feren.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης