Του Περικλή Χαλάτση
Η Ελλάδα επέστρεψε στο αγωνιστικό καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι και τώρα όλοι οι φίλοι των αγώνων ράλι περιμένουν με ανυπομονησία να περάσει και ο Αύγουστος για να πάρουν τα βουνά και να κατακλύσουν τις ειδικές διαδρομές του αγώνα.
Σε αρκετές ειδικές διαδρομές δουλεύουν ασταμάτητα συνεργεία με ειδικά μηχανήματα για να «διορθώσουν» τους χωματόδρομους που είναι γεμάτοι δένδρα ,πέτρες ακόμη και βράχια.
Διαλέξαμε να πάμε σε μια από τις πιο καλές –κατά την άποψη μας- ειδική διαδρομή του Ράλι Ακρόπολις. Μια ειδική που είναι μέσα στα έλατα, στις νοτιοδυτικές παρυφές των Αγράφων.
Η ειδική Ταρζάν είχε σταματήσει να γίνεται αρκετά χρόνια πριν «χάσουμε» το Ράλι Ακρόπολις του Π.Π.Ρ. Φέτος επέστρεψε στη χώρα μας το Ράλι Ακρόπολις και η αλυτάρχης του αγώνα Ανίτα Πασαλή σκέφθηκε να συμπεριλάβει στο αγωνιστικό πρόγραμμα την ειδική Ταρζάν. Μπράβο της που το σκέφθηκε.
Για να επιστρέψουμε όμως στην ειδική του Ταρζάν θα θυμηθούμε και την ιστορία αυτής της γραφικής φυσιογνωμίας του ερημίτη Γιώργου Μπούργου που ήταν γνωστός σε Έλληνες και ξένους εργοστασιακούς οδηγούς.
Σ αυτό το καλύβι που δεν είχε ρεύμα ,σχεδόν όλα τα πληρώματα σταματούσαν για να ξεκουραστούν από τις δοκιμές και να πάρουν μια ανάσα με καθαρό οξυγόνο.
Όμως υπήρχε και κάτι ακόμη. Ο Ταρζάν τους περίμενε στο καλύβι του- σήμερα λέγεται το «Σπίτι του Διαβάτη»– για να τους «φιλέψει». Γεμάτος καλοσύνη και χωρίς να μιλάει κάποια ξένη γλώσσα κατάφερνε να συνεννοηθεί μαζί τους. ους πρόσφερε ντομάτες από το μποστάνι του και φρέσκα αυγά από τις κότες που είχε δίπλα στο καλύβι του.
Στόμα με στόμα τα φρέσκα αυγά του «ερημίτη» διαδόθηκαν στους αγωνιζόμενους και στα δοκιμαστικά του αγώνα το «Καλύβι» έγινε στέκι. Ο «ερημίτης» χωρίς να μιλάει αγγλικά καταλάβαινε τι ήθελε ο καθένας. Ήταν ιδιαίτερα αγαπητός γι αυτό κάθε χρόνο όταν οι ξένοι έφθαναν στην Ελλάδα του έφερναν από ένα μικρό δώρο που ο Γιώργος Μπούργος εκτιμούσε ιδιαίτερα. Ο «ερημίτης» δεν ζει πια.Υπάρχει όμως το καλύβι του και τα δημιουργήματά του.
Η ειδική «Ταρζάν» φέτος δεν θα περνάει από το «καλύβι» αλλά θα ξεκινάει από εκεί.Παλιά η ειδική ήταν κάπου 33 χιλιόμετρα. Αρκετά μεγάλη και δύσκολη. Με παρέμβαση της FIA, η ειδική διαδρομή μειώθηκε.Ακόμη φέτος δεν θα τερματίζει στην Τσούκα όπως παλιά αλλά στο Ροβολιάρι. Ο τερματισμός είναι λίγο πριν τη είσοδο του χωριού ενώ για τους θεατές η πρόσβαση είναι αρκετά εύκολη. (*)
Είναι μια τεχνική ειδική που τα αγωνιστικά την περνάνε με αρκετά χιλιόμετρα. Για να γίνει όμως βατή αυτή η ειδική χρειάσθηκε ένα επέμβουν τα σκαπτικά μηχανήματα, τα γκρέιτερ και να επιστρατευθούν δεκάδες φορτηγά αυτοκίνητα για να απομακρύνουν από την περιοχή τα χώματα και τους βράχους.
Το ράλι Ακρόπολις ξεχωρίζει. Είναι δύσκολο και απαιτητικό. Όχι μόνο ελληνικές αλλά και εργοστασιακές συμμετοχές δεν καταφέρνουν να φτάσουν στον τερματισμό.
(*) Για να φτάσετε στην ειδική του Ταρζάν μπορείτε να πάτε απο τη Λαμία. Ακολουθείτε το δρόμο προς Καρπενήσι. Περνάτε από Μακρακώμη, Άγιο Γεώργιο και πάνω στο δρόμο υπάρχει ταμπέλα που λέει δεξιά προς Ροβολιάρι.