Του Περικλή Χαλάτση
O εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sébastien Loeb έχοντας στο μπάκετ του συνοδηγού την Isabelle Galmiche αξιοποίησε την εμπειρία του, τον ενθουσιασμό της ψύχραιμης συνοδηγού του και την αξιοπιστία του νέου M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 και κέρδισε το δύσκολο ράλι του Monte Carlo ,που έγινε στις χιονισμένες γαλλικές βουνοπλαγιές.Mπορεί τα περισσότερα χιλιόμετρα φέτος να μην είχαν χιόνι είχαν όμως σε πάρα πολλά σημεία πάγο. Και αυτό έκανε τον αγώνα πιο δύσκολο.
Στον πρώτο αγώνα στο Monte Carlo, από τα τέσσερα πληρώματα μόνο το δίδυμο Adrien Fourmaux- Alexandre Coria εγκατέλειψε μετά από μια τρομακτική έξοδο. Το Puma χτύπησε σε ένα βράχο και κατέληξε λαβωμένο στην πλαγιά του βουνού. Ευτυχώς τα συστήματα ασφαλείας είναι άριστα και το πλήρωμα βγήκε από το αυτοκίνητο χωρίς τραυματισμούς.
Με αυτές τις θέσεις το νέο Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 απέδειξε την ταχύτητα και αξιοπιστία του στις απαιτητικές ειδικές διαδρομές του Ράλι Μόντε Κάρλο.Η αγωνιστική ομάδα της Ford έκανε σωστά που δεν εξέλιξε το Fiesta σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς και επένδυσε στο ολοκαίνουριο Puma. Η M-Sport Ford WRT έκανε φοβερή δουλειά κάτι που αναγνώρισαν οι άλλες δύο εργοστασιακές ομάδες της Toyota και της Hyundai.
Η σημαντικότερη ωστόσο διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι η υβριδική μονάδα, η οποία προσθέτει μία «ένεση ισχύος» 100kW, με αποτέλεσμα η μέγιστη απόδοση της μονάδας κίνησης να μπορεί να φτάνει έως και τους 530 ίππους – κάτι που καθιστά το νέο Ford Puma Hybrid Rally1 εξαιρετικά συναρπαστικό στην οδήγηση!
Η βαθμολογία των κατασκευαστών μετά τον πρώτο αγώνα του WRC 2022
Κυριάρχησε στο 90ο Ράλι Μόντε Κάρλο και έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του. Η φετινή νίκη είναι σημαντική αφού την τελευταία φορά που η M-Sport Ford WRT είχε κερδίσει ήταν το 2018 στο Ράλι Μ. Βρετανίας.
Η βαθμολογία των οδηγών μετά τον πρώτο αγώνα του WRC 2022
Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου αγώνα της χρονιάς, η M-Sport Ford WRT τίθεται επικεφαλής στην κούρσα του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών με 42 βαθμούς στο σύνολο.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1
Το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford εισάγει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης επόμενης γενιάς που ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την ρολάρισμα και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία 3,9 kWh, πριν τη χρησιμοποιήσει για να υποστηρίξει τον κορυφαίο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα EcoBoost των 1,6 λίτρων EcoBoost με επαναλαμβανόμενες «τονωτικές ενέσεις» διάρκειας έως και τριών δευτερολέπτων μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW.
Η έκδοση δρόμου του Ford Puma χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης 1.0 EcoBoost με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt που συμβάλει στην αύξηση της οικονομίας αλλά και της οδηγικής απόλαυσης . Μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια με ιμάντα ανακτά ενέργεια για να φορτίσει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt, και λειτουργεί επίσης ως κινητήρας παρέχοντας υποβοήθηση ροπής που μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμου ή στη βελτίωση της απόδοσης, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης.
Στόχος της M-Sport Ford WRT είναι τώρα ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς του FIA World Rally Championship στην Σουηδία στις 24-27 Φεβρουαρίου.