Του Περικλή Χαλάτση
O εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Sébastien Loeb έχοντας στο μπάκετ του συνοδηγού την Isabelle Galmiche αξιοποίησε την εμπειρία του, τον ενθουσιασμό της ψύχραιμης συνοδηγού του και την αξιοπιστία του νέου M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 και κέρδισε το δύσκολο ράλι του Monte Carlo ,που έγινε στις χιονισμένες γαλλικές βουνοπλαγιές.Mπορεί τα περισσότερα χιλιόμετρα φέτος να μην είχαν χιόνι είχαν όμως σε πάρα πολλά σημεία πάγο. Και αυτό έκανε τον αγώνα πιο δύσκολο.
Το 2022 η Μ-Sport Ford WRT έχει κατεβάσει στο WRC τέσσερα Ford Puma Hybrid Rally1. Tα πληρώματα εκτός από το δίδυμο των νικητών είναι οι Craig Breen-Paul Nagle, Adrien Fourmaux- Alexandre Coria και Gus Greensmith-Jonas Anderson.
Στον πρώτο αγώνα στο Monte Carlo, από τα τέσσερα πληρώματα μόνο το δίδυμο Adrien Fourmaux- Alexandre Coria εγκατέλειψε μετά από μια τρομακτική έξοδο. Το Puma χτύπησε σε ένα βράχο και κατέληξε λαβωμένο στην πλαγιά του βουνού. Ευτυχώς τα συστήματα ασφαλείας είναι άριστα και το πλήρωμα βγήκε από το αυτοκίνητο χωρίς τραυματισμούς.
Οι Craig Breen-Paul Nagle τερμάτισαν στην 3η θέση της γενικής κατάταξης και οι Gus Greensmith-Jonas Anderson στην 5η θέση της γενικής. Ήταν ο πρώτος τερματισμός στην καριέρα του Gus Greensmith στο WRC και δικαιολογημένα το πανηγύρισε.
Με αυτές τις θέσεις το νέο Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 απέδειξε την ταχύτητα και αξιοπιστία του στις απαιτητικές ειδικές διαδρομές του Ράλι Μόντε Κάρλο.Η αγωνιστική ομάδα της Ford έκανε σωστά που δεν εξέλιξε το Fiesta σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς και επένδυσε στο ολοκαίνουριο Puma. Η M-Sport Ford WRT έκανε φοβερή δουλειά κάτι που αναγνώρισαν οι άλλες δύο εργοστασιακές ομάδες της Toyota και της Hyundai.
Ο Tim Jackson, Επικεφαλής Μηχανικός Εξέλιξης του M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, λίγες ημέρες πριν την έναρξη του 1ου αγώνα του WRC για το 2022 αναφέρθηκε στη διάταξη αλλά και την τεχνολογία που βρίσκεται πίσω από το υβριδικό μηχανικό σύνολο του νέου «όπλου» της Ford στο WRC.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο ίδιος EcoBoost που χρησιμοποιούσε το Fiesta WRC, ενώ το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων είναι πλέον 5 σχέσεων, με πιο απλοποιημένη τεχνολογία για χαμηλότερο κόστος.Το υπόλοιπο σύστημα μετάδοσης της κίνησης στο νέο M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1, εξακολουθεί να είναι τετρακίνητο χωρίς ωστόσο να διαθέτει κεντρικό διαφορικό.
Η σημαντικότερη ωστόσο διαφορά σε σχέση με το παρελθόν είναι η υβριδική μονάδα, η οποία προσθέτει μία «ένεση ισχύος» 100kW, με αποτέλεσμα η μέγιστη απόδοση της μονάδας κίνησης να μπορεί να φτάνει έως και τους 530 ίππους – κάτι που καθιστά το νέο Ford Puma Hybrid Rally1 εξαιρετικά συναρπαστικό στην οδήγηση!
Αυτό ακριβώς είπε ο S.Loeb στον τερματισμό: « Το αυτοκίνητο είναι καταπληκτικό. Συναρπαστικό στην οδήγηση. Το χάρηκα».Το νέο Puma Hybrid Rally1 κέρδισε στην πρεμιέρα της νέας υβριδικής εποχής του FIA World Rally Championship και ανέβηκε πρώτο στη ράμπα του τερματισμού.
Η βαθμολογία των κατασκευαστών μετά τον πρώτο αγώνα του WRC 2022
Κυριάρχησε στο 90ο Ράλι Μόντε Κάρλο και έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του. Η φετινή νίκη είναι σημαντική αφού την τελευταία φορά που η M-Sport Ford WRT είχε κερδίσει ήταν το 2018 στο Ράλι Μ. Βρετανίας.
Η βαθμολογία των οδηγών μετά τον πρώτο αγώνα του WRC 2022
Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου αγώνα της χρονιάς, η M-Sport Ford WRT τίθεται επικεφαλής στην κούρσα του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών με 42 βαθμούς στο σύνολο.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Μ-Sport Ford Puma Hybrid Rally1
Το πρώτο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Ford εισάγει ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης επόμενης γενιάς που ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την ρολάρισμα και την αποθηκεύει σε μια μπαταρία 3,9 kWh, πριν τη χρησιμοποιήσει για να υποστηρίξει τον κορυφαίο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα EcoBoost των 1,6 λίτρων EcoBoost με επαναλαμβανόμενες «τονωτικές ενέσεις» διάρκειας έως και τριών δευτερολέπτων μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα 100 kW.
Το Μ-Sport Ford Puma Rally1 μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το ηλεκτροκίνητο σύστημά του για την κίνηση μέσα σε πόλεις, το service park καθώς και σε επιλεγμένα τμήματα μεταξύ των ειδικών διαδρομών χρησιμοποιώντας αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί χρησιμοποιώντας μια εξωτερική πηγή στα ειδικά σημεία σέρβις μεταξύ των ειδικών διαδρομών, με μια επαναφόρτιση να διαρκεί περίπου 25 λεπτά. Με βάρος 95 κιλά, το υβριδικό σύστημα ψύχεται με υγρό και αέρα και βρίσκεται μέσα σε ένα εξαιρετικά ανθεκτικό περίβλημα για να αντέχει τόσο στην πρόσκρουση όσο κα στις δυνάμεις g που αναπτύσσονται σε περίπτωση ατυχήματος.
Η έκδοση δρόμου του Ford Puma χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης 1.0 EcoBoost με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt που συμβάλει στην αύξηση της οικονομίας αλλά και της οδηγικής απόλαυσης . Μια ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια με ιμάντα ανακτά ενέργεια για να φορτίσει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt, και λειτουργεί επίσης ως κινητήρας παρέχοντας υποβοήθηση ροπής που μπορεί να βοηθήσει στην εξοικονόμηση καυσίμου ή στη βελτίωση της απόδοσης, ανάλογα με το σενάριο οδήγησης.
Στόχος της M-Sport Ford WRT είναι τώρα ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς του FIA World Rally Championship στην Σουηδία στις 24-27 Φεβρουαρίου.