Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Το Ypres Rally Belgium είναι ο 9ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος WRC και είναι διαφορετικός από αυτούς που ξέρουμε. Οι 20 ειδικές διαδρομές είναι όλες ασφάλτινες, αρκετά γρήγορες και τεχνικές. Αν βρέξει που είναι πολύ πιθανό να γίνει στο Βέλγιο ,αλλάζει όχι μόνο η στρατηγική των ομάδων αλλά και τα προγνωστικά.

Ο αγώνας ξεκίνησε σήμερα το πρωί (19/8) και θα τελειώσει την Κυριακή (21/8) . Σήμερα θα γίνουν 8 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 97 χλμ . Το Σάββατο (20/8) θα γίνουν άλλες οκτώ ειδικές συνολικού μήκους 133.22 χλμ. Η αυριανή ημέρα είναι η πιο δύσκολη. Την  Κυριακή θα γίνουν τέσσερις ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 51.34 χλμ. Στις 20 ειδικές διαδρομές ,στο Ypres Rally Belgium τα πληρώματα θα καλύψουν συνολικά  281,58 χλμ.

Έχουν δηλώσει 88 συμμετοχές και ο αγώνας έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού προσμετρά και στο πρωτάθλημα Βελγίου. Φαβορί για τον αγώνα, θεωρείται ότι είναι ο τοπικός Thierry Neuville ενώ για το WRC2 όλοι εκτιμούν ότι αυτή τη στιγμή πιο γρήγορος είναι ο Freddy Loix με Skoda Fabia Evo που τρέχει με συνοδηγό τον Pieter Tsjon.

Στο Shakedown που έγινε χθες καλύτερο χρόνο έκανε ο T.Neuville 3.44.4. Ακολούθησε ο K.Rovanpera με 3.45.0 και τον τρίτο καλύτερο χρόνο έκανε ο O.Solberg me 3.45.7. Βέβαια αυτοί οι χρόνοι δεν μετρούν πουθενά αφού είναι μια ειδική εξοικείωσης και ρυθμίσεων κυρίως στις αναρτήσεις.

3.050 ελαστικά διέθεσε η Pirelli

Για το Ypres Rally Belgium η Pirelli διέθεσε 3.050 ελαστικά, από τα οποία τα 750 είναι αποκλειστικά για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 (Ford Puma, Hyundai i20, Toyota Yaris)
Κάθε πλήρωμα θα μπορεί να χρησιμοποιήσει 28 ελαστικά (συμπεριλαμβανομένου και του shakedown).

Τα πληρώματα θα επιλέξουν από: 
28 P Zero RA WRC HA (σκληρή γόμα)
22 P Zero RA WRC SA (μαλακή γόμα)

Σε περίπτωση βροχής θα έχουν ν στη διάθεσή τους και 12 Cinturato RWBs 
Για τα πληρώματα με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally2 ο μάξιμουμ αριθμός είναι 26.
26 P Zero RA5 (σκληρή γόμα)
18 P Zero RA7+(μαλακή γόμα) και για τις βρόχινες Ειδικές Διαδρομές 12 Cinturato RWB/RW1.

Ο υπεύθυνος του τμήματος ράλι της ιταλικής εταιρίας Τερέντσιο Τεστόνι είπε: «Το Ράλι Βελγίου, λόγω της απρόβλεπτης κατάστασης του καιρού προσφέρει πολλές δυνατότητες στρατηγικής και επιλογής ελαστικών στις ομάδες. Αναμένεται σημαντική επιδείνωση των συνθηκών στα δεύτερα περάσματα, καθώς η επιφάνεια της ασφάλτου θα γεμίσει χαλίκια και χώματα από τα πρώτα περάσματα, ενώ θα δοκιμαστούν στα απότομα φρεναρίσματα και στις απότομες εναλλαγές στροφών»