Του Περικλή Χαλάτση

Για το δίδυμο των Φινλανδών Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen ήταν θέμα τιμής. Στον 6ο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του WRC κέρδισαν αντρίκεια και με διαφορά. Πίσω από το Toyota Gazoo Racing των νικητών τερμάτισαν άλλα τρία της ίδιας ομάδας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H Toyota Gazoo Racing ανέβασε στο βάθρο των νικητών τρία δικά της πληρώματα, ενώ και το 4ο στη γενική κατάταξη ήταν και πάλι δικό της. Πιο απλά, στο δύσκολο και γεμάτο εκπλήξεις Rally Safari έκανε το 1-2-3-4.
Η σειρά τερματισμού ήταν: 
1. Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen 
2. Elfyn Evans-Scott Martin
3. Takamoto Katsuta-Aaron Johnston
4. Sebastien Ogier-Benjamin Veillas 

Πίσω από τα τέσσερα πρώτα πληρώματα της Toyota, στην 5η θέση τερμάτισαν οι Βέλγοι Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1) και στην 6η θέση τερμάτισαν οι C. Breen – P. Nagle (Ford Puma Rally 1). 

Η μεγάλη έκπληξη ήταν ο τερματισμός στην 7η θέση της γενικής κατάταξης του Έλληνα Ιορδάνη Σερδερίδη με συνοδηγό τον F. Miclotte (Ford Puma Rally 1). Τέλος, στην 8η θέση τερμάτισες ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής S. Loeb με συνοδηγό τη Γαλλίδα μαθηματικό I. Galmiche (Ford Puma Rally 1).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O Neuville δήλωσε ότι δεν είναι ικανοποιημένος από την 4η θέση, οι χρόνοι που έκανε ήταν πολύ καλοί και περίμενε κάτι καλύτερο. Βέβαια, είχε μια σειρά από προβλήματα τα οποία ξεπέρασε χάνοντας χρόνο.

 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι όλα τα πληρώματα της Hyundai και της M-Sport Ford που εγκατέλειψαν με μηχανικά προβλήματα τις προηγούμενες ημέρες, επέστρεψαν στον αγώνα υπό καθεστώς Super Rally.
Κατά γενική ομολογία, το Rally Safari ήταν δύσκολο. Στις 19 ειδικές διαδρομές οι αγωνιζόμενοι έκαναν συνολικά 362.62 αγωνιστικά χιλιόμετρα, πολλά από αυτά σε διαδρομές με λάσπη η με άμμο που βούλιαζαν τα αυτοκίνητα. 
Ο Rovanpera έκανε ταχύτερο χρόνο σε πέντε ειδικές διαδρομές, ενώ ο 4ος γενικής και οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Ogier κέρδισε τις τέσσερις. Τρεις ειδικές κέρδισε ο Neuville και από δύο κέρδισαν οι S. Loeb και Ε. Evans. Από μία ειδική κέρδισαν ο Fourmaux και ο Tanak. 

 

Ο Γιαπωνέζος Takamoto Katsuta που δεν κέρδισε καμία ειδική έκανε -έχοντας στο μπάκετ του συνοδηγού τον Ιρλανδό Aaron Johnston- αγώνα τακτικής και κατάφερε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου.
Η τελευταία ημέρα του αγώνα (26/6) ήταν δύσκολη για όλα τα πληρώματα. Το δίδυμο των νικητών Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1) ακολούθησε γρήγορο ρυθμό, χωρίς όμως υπερβολές.
«Πρόσεχα πολύ και δεν πίεζα το αυτοκίνητο» είπε στον τερματισμό ο Rovanpera.

Και συμπλήρωσε: «Σίγουρα θα μπορούσαμε να πηγαίναμε γρηγορότερα. Είχαμε όμως σχεδόν 52 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Evans και δεν υπήρχε λόγος να υπερβάλουμε. Ήταν ο σκληρότερος αγώνας που έχω κάνει μέχρι σήμερα. Ευχαριστώ την ομάδα μου για την άψογη υποστήριξη».

Η εντολή που είχε δώσει στα πληρώματα ο Latvala (team manager Toyota Gazoo Racing) ήταν η ράμπα του τερματισμού να είναι γεμάτη από πληρώματα της Toyota. Όλοι έκαναν αυτό που έπρεπε να κάνουν: να τερματίσουν ψηλά.

Οι δέκα πρώτοι μετά τον τερματισμό στο Rally Safari:


Μετά τη νίκη του νεαρού Φινλανδού, ο βαθμολογικός πίνακας διαμορφώθηκε ως εξής:
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών:
1. Rovanpera 145
2. Neuville 80
3. Tanak 62
4. Katsuta 62
5. Breen 60
6. Evans 57

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών:
1. Toyota 246
2. Hyundai 184
3. M-Sport Ford 144

Οι Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally 1) πάλεψαν σκληρά. Προσπάθησαν αλλά ήταν αδύνατον να κάνουν τους χρόνους των Φινλανδών. Στον τερματισμό ο Evans δήλωσε:
«Ήταν ένα εξαιρετικό Σαββατοκύριακο. Ο Kalle σήμερα πήγαινε εξαιρετικά γρήγορα. Ο αγώνας σήμερα είναι αφιερωμένος στην ομάδα μας».
Ο Takamoto Katsuta δήλωσε: «Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα. Όλοι έκαναν καταπληκτική δουλειά. Χάρηκαν γιατί ανέβηκα στο βάθρο».
Ο Sebastien Ogier, έχοντας πάντα στο δεξί μπάκετ τον Benjamin Veillas, θα μπορούσε να είχε μια καλύτερη θέση αν την πρώτη ημέρα του αγώνα δεν έχανε δύο λεπτά από ένα κλαταρισμένο λάστιχο.

Ο καταπληκτικός Έλληνας οδηγός του Ford Puma Rally 1 Ιορδάνης Σερδερίδης στον τερματισμό δήλωσε:
«Δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι κάποια ημέρα θα τερμάτιζα μπροστά από τον 9 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastien Loeb. Ο αγώνας ήταν δύσκολος, με πολλά αυλάκια. Ευχαριστώ την ομάδα και τον συνοδηγό μου. Αυτόν τον τερματισμό μου τον αφιερώνω στον πατέρα μου».
Ο Ιορδάνης Σερδερίδης έτρεχε για πρώτη φορά με το υβριδικό αγωνιστικό σε ράλι του Π.Π. και είναι ο πρώτος ιδιώτης που συμμετέχει με εργοστασιακό αυτοκίνητο.

Πίσω από τον Sebastien Loeb, στην 9η θέση, τερμάτισαν οι Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepanjak (Skoda Fabia Rally 2) και κέρδισαν στο WRC 2, για αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally 2.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης