Του Περικλή Χαλάτση

Όλα έδειχναν ότι οι κύριοι διεκδικητές και της σημερινής ημέρας στο Ράλι Πορτογαλίας, θα ήταν το δίδυμο Elfyn Evans-Scott Martin. Το διήμερο που πέρασε είχαν κερδίσει τις περισσότερες ειδικές. Οι Βρετανοί με το εργοστασιακό Toyota GR Yaris Rally1 πήγαιναν «αέρα». 
Η Toyota Gazoo έχει στις τρείς πρώτες θέσεις του αγώνα τρία εργοστασιακά Yaris. Και ο επικεφαλής της ομάδας ο Jari-Matti Latvala ζήτησε από τα πληρώματα της ομάδας του να μην ξεπερνούν τα όριά τους.
Όλα πήγαιναν ρολόι για τους Βρετανούς μέχρι που ξεκίνησε καταρρακτώδης βροχή. Ο «μικρός» από τη Φινλανδία όσο η βροχή δυνάμωνε τόσο άλλαζε ρυθμό. Το δίδυμο Kalle Rovanpera- Jonne Halttunen  «πυροβολούσε» σε κάθε ειδική και μείωνε τη διαφορά από τους ομόσταυλους τους Evans-Martin. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσοι χθες έφυγαν με μια ρεζέρβα το μετάνιωσαν. Ο Ogier την πάτησε γιατί είχε μία ρεζέρβα και δύο κλαταρίσματα. Σήμερα όλοι ξεκίνησαν με δύο ρεζέρβες. Ευτυχώς η βροχή μαλάκωσε το χώμα . Οι περισσότεροι οδηγοί προτίμησαν τη μαλακή γόμα. 
Το πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας περιλάμβανε 3 επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Vieira do Minho – 21,57 χλμ., Cabeceiras de Basto – 22,03 χλμ. και Amarante 1 – 37,24 χλμ.) και ο επίλογος γράφτηκε στους δρόμους του Πόρτο, με μια γλιστερή, ασφάλτινη υπερειδική μήκους 3,3 χλμ.

Μετά από 7 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 164, 98 αγωνιστικών χιλιομέτρων, στην πρώτη θέση πέρασε το φινλανδικό δίδυμο. Οι Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen θα ξεκινήσουν το πρωί έχοντας μια διαφορά 5,7” από τους Elfyn Evans-Scott Martin, που πέρασαν στη δεύτερη θέση. Το τρίτο πλήρωμα της Toyota είναι οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston. Ο γιαπωνέζος οδηγός κινήθηκε πιο γρήγορα από τους Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1), που βρίσκονται στην 4η θέση με  διαφορά 5,7”.

Το εντυπωσιακό είναι ότι οι Rovanpera-Halttunen που ήταν στη 2η θέση παρά το γεγονός ότι πέρναγαν πρώτοι και άνοιγαν το δρόμο έκαναν φοβερούς χρόνους . Στο δεύτερο πέρασμα της ειδικής Amarante  που είναι και η μεγαλύτερη του αγώνα η βροχή ήταν τόσο δυνατή που άλλαξε το ρυθμό των πρωτοπόρων. Οι μόνοι που δεν μείωσαν ρυθμό ήταν οι Φινλανδοί και πέρασαν μπροστά στη γενική κατάταξη πριν ακόμη φθάσουν στην υπερειδική.
Το βράδυ στο πάρκ φερμέ ο Evans πλησίασε τον Rovanpera και αφού τον συνεχάρη του είπε ότι δεν μπορούσε να κάνει κάτι περισσότερο με τόσο βροχή που έπεφτε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο άλλο στρατόπεδο , οι μηχανικοί της M-Sport μετά από ένα ολονύκτιο αγώνα κατάφεραν να επισκευάσουν το λαβωμένο Puma Rally1 μετά την έξοδο που είχαν χθες  οι Loeb-Galmiche στην πρώτη στροφή της 4ης Ειδικής Διαδρομής.
Μπορεί να κατάφεραν να επισκευάσουν την πίσω δεξιά ανάρτηση αλλά σήμερα ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα. Στην 10η Ε.Δ έκαναν τον 10ο χρόνο + 28,6 δευτ. πίσω  από τον πρωτοπόρο Evans ενώ στην 11η Ε.Δ το Puma έχασε όλη του τη δύναμη. Ο Loeb έκανε επανεκκίνηση των ηλεκτρικών συστημάτων αλλά τίποτα δεν άλλαξε. Το Puma δεν είχε δύναμη. O Loeb κατάφερε να φθάσει μέχρι τον τερματισμό της ειδικής και εκεί η συνοδηγός του Isabelle Galmiche παρέδωσε το καρνέ του Ford Puma Rally1, δηλώνοντας και επίσημα εγκατάλειψη.

Προβλήματα αντιμετώπισε και ο άλλος Sebastien. Δεν έφταναν οι ατυχίες που είχαν χθες με τα κλαταρισμένα ελαστικά, σήμερα το πρωί στην 2η ειδική τιμωρήθηκε με ποινή χρόνου. Ο Γάλλος ανέβασε το ρυθμό του για να μειώσει το χρόνο από τους αντιπάλους του αλλά στο μέσον της Ειδικής είχε μια μικρή έξοδο. Μαζί με τον συνοδηγό του Benjamin Veillas μετά από προσπάθειες μισής ώρας επανέφεραν  το αυτοκίνητο στο δρόμο. Ξεκίνησαν αλλά τα προβλήματα δεν σταμάτησαν. Στο τέλος έκαναν στην άκρη για να μην εμποδίζουν τα άλλα αγωνιστικά και εγκατέλειψαν. 
Βγαίνοντας από το παιχνίδι οι δύο παγκόσμιοι πρωταθλητές άλλαξαν στρατηγική και τα υπόλοιπα πληρώματα.

Ο Tanak στο τελείωμα μιας ειδικής είπε : «Κάτι πρέπει να γίνει. Πρέπει να κάνουμε πιο γρήγορο το αυτοκίνητο».
Οι  Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), ξεπέρασαν τις ατυχίες τους και βρίσκονται στην 5η θέση. Οι Βέλγοι ετοιμάζονται για αντεπίθεση.
Το πρώτο πλήρωμα από την ομάδα της Ford Motor Sport είναι οι Pierre Louis Loubet-Vincent Landais (Ford Puma Rally1), που βρισκονται στην 6η θέση.
Οι  Craig Breen-Paul Nagle (Ford Puma Rally1) ακολουθούν αλλά στις επόμενες πέντε ειδικές που απομένουν δεν προλαβαίνουν να κάνουν πολλά πράγματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι δέκα πρώτοι της σημερινής ημέρας


Ο αγώνας αύριο ξεκινάει χαράματα. Το πρώτο πλήρωμα στην 1η ειδική (Felgueiras 1) μήκους 8.91 χλμ  ξεκινάει στις 07.08. Ακολουθούν οι ειδικές διαδρομές (Montim)  8.69 km , (Fafe 1) 11.18 km, (Felgueiras 2) μήκους 8.91 χλμ και το Ράλι Πορτογαλίας τελειώνει με την τελευταία ειδική του αγώνα (SS 21- Power Stage- Fafe 2). 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης