Του Περικλή Χαλάτση
Ένας σκληρός αγώνας ράλλυ του WRC θέλει εκτός των άλλων και τη σωστή επιλογή των ελαστικών που θα αντέξουν στους κακοτράχαλους δρόμους. Όσο πιο σωστή είναι η επιλογή των ελαστικών τόσο καλύτερα κρατήματα έχουν οι αγωνιζόμενοι. Αυτό σημαίνει καλύτερους χρόνους μέσα στην ειδική.
Όλα εξαρτώνται από την ποιότητα του δρόμου. Άλλα λάστιχα χρησιμοποιούν όταν ο δρόμος είναι χωμάτινος αλλά χωρίς πέτρες και άλλα όταν είναι γεμάτος με φυτευτές και κοφτερές πέτρες. Αυτό που προσπαθούν να πετύχουν είναι η σωστή επιλογή της γόμας των ελαστικών και φυσικά όλοι εύχονται να μην έχουν ένα κλατάρισμα. Γιατί ένα κλατάρισμα μέσα στην ειδική αλλάζει τα σχέδια κάθε πληρώματος που τρέχει στο WRC για μια θέση στο βάθρο.
Αν έχουν ένα κλατάρισμα στην αρχή μιας ειδικής τότε σταματούν και αλλάζουν ζαντολάστιχο. Αυτό σημαίνει δύο με τρία λεπτά «καπέλο». Αν το κλατάρισμα γίνει στα τρία με τέσσερα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό της ειδικές συνεχίζουν με σκασμένο λάστιχο – φυσικά ζάντα και λάστιχο πάνε στα σκουπίδια- αλλά τουλάχιστον δεν χάνουν αρκετό χρόνο.
– 24 ελαστικά για το Scorpion KX WRC HA (σκληρή γόμα)
– 8 για την Scorpion KX WRC SA (μαλακή γόμα).
– 4 επιπλέον ελαστικά σύνθετου της επιλογής του πληρώματος, σε περίπτωση συμμετοχής στο shakedown.
Η Pirelli παρέχει επίσης 1.800 ελαστικά στις άλλες κατηγορίες τετρακίνησης, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιούν έως και 26 ελαστικά ανά αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένου του shakedown.
Για το WRC2 διατίθενται σε κάθε πλήρωμα 22 Scorpion K4B και 8 Scorpion K6B
Για το WRC 3 διατίθενται 22 K4 (ελαστικά με σκληρή γόμα) και 8 K6 (μαλακή γόμα)
– 4 επιπλέον ελαστικά σύνθετου της επιλογής του πληρώματος, σε περίπτωση συμμετοχής σε shakedown που και εδώ είναι υποχρεωτικό.
Η Pirelli ήταν επίσης ο αποκλειστικός προμηθευτής του FIA Junior WRC, το οποίο διεξήγαγε τον τελευταίο αγώνα της σεζόν στην Ελλάδα.
Για την κατηγορία αυτή διέθεσε:
– 22 Scorpion K4 (σκληρή γόμα)
– 6 Scorpion K6 (μαλακή γόμα)
«Το Ράλι στην Ελλάδα φέτος ήταν συναρπαστικό όχι μόνο λόγω των παραδοσιακών προκλήσεων που θέτει στους οδηγούς, αλλά και επειδή βρίσκεται σε μια φάση της σεζόν όπου η έκβασή του μπορεί να επιφυλάξει πολλές εκπλήξεις για τη συνέχεια του πρωταθλήματος.