Του Περικλή Χαλάτση

Μπορεί οι χιλιάδες θεατές να χειροκρότησαν και να εντυπωσιάστηκαν από την ταχύτητα με την οποία κινήθηκαν μέσα στις ειδικές διαδρομές οι οδηγοί που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Είναι πράγματι εντυπωσιακός ο ρυθμός τους. 

Είναι έμπειροι, ασχολούνται μόνο με αυτό το άθλημα και έχουν την υποστήριξη των εργοστασιακών ομάδων που ευθύνονται και για την προετοιμασία των αυτοκινήτων που τρέχουν στο WRC. 

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι έχει απαιτήσεις. Οι οδηγοί τρέχουν σε διαφορετικές χώρες, σε διαφορετικούς δρόμους και με διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Έχουν τεράστια εμπειρία και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να τους συγκρίνουμε με τους οδηγούς που τρέχουν ερασιτεχνικά σε έναν τόσο μεγάλο και απαιτητικό αγώνα.

Ο εργοστασιακός οδηγός της ToyotaKalle Rovanpera (με συνοδηγό του έμπειρο Haltunen), πήγαινε αέρα από την αρχή του αγώνα και κέρδιζε τις ειδικές διαδρομές. Είναι μόλις 20 ετών και ο νεότερος οδηγός που κερδίζει το Ράλι Ακρόπολις.

Ο ταχύτατος Tanak (συνοδηγός Jarveoja) με το εργοστασιακό του Hyundai έκανε προσπάθειες να τον πλησιάσει αλλά ήταν αδύνατον.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Ogier (συνοδηγός Ingrassia), με τo εργοστασιακό Yaris, κινήθηκε έξυπνα. Δεν πίεσε, δεν ρίσκαρε και πήρε τους πολύτιμους βαθμούς τους. Άλλωστε στο φετινό πρωτάθλημα δεν φαίνεται να απειλείται από κάποιον άλλον αντίπαλό του.

Στη μάχη των ερασιτεχνών

Οι ερασιτέχνες οδηγοί τρέχουν με αυτοκίνητα που διαθέτουν λιγότερη από τη μισή ιπποδύναμη που έχουν οι εργοστασιακές εκδόσεις. Έχουν κίνηση στους τέσσερις τροχούς, άρα  έχουν άλλα κρατήματα και άλλες δυνατότητες στον αγώνα, ενώ τα περισσότερα αυτοκίνητα στην κατηγορία Rally 4 έχουν κίνηση μόνο στους δύο τροχούς.

Τα ιδιωτικά πληρώματα τρέχουν από αγάπη για το σπορ. Δεν αμείβονται από αυτό. Λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει το ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις βρεθήκαμε με τον Στέφανο Θεοχαρόπουλο και τον συνοδηγό του Γιώργο Κότσαλη. 

Ο Στέφανος Θεοχαρόπουλος είναι γενικός διευθυντής Τεχνολογίας και Λειτουργίας του Ομίλου ΟΤΕ και ο πολύπειρος συνοδηγός του, Γιώργος Κότσαλης, είναι συνταξιούχος του ΟΤΕ. Και οι δύο είχαν ένα όνειρο. Να τρέξουν  σε αγώνα του WRC.

Στόχος τους ήταν να ανεβάσουν στη ράμπα του τερματισμού το Ford Fiesta R2, ένα δικίνητο αυτοκίνητο που προετοίμασε η SV Motorsport με τις οδηγίες του Σπύρου Βασιλείου. Οδηγός και συνοδηγός είχαν κάνει μόνο 90 αγωνιστικά χιλιόμετρα με το Ford Fiesta Rally4/R2, πράγμα που σημαίνει ότι το έμαθαν στον αγώνα. Κινήθηκαν όσο το επέτρεπαν οι συνθήκες και πέτυχαν τον στόχο τους. Τερμάτισαν στο EKO Rally Acropolis και κέρδισαν την κορυφαία κατηγορία δικίνητων οχημάτων.

Σαν το δίδυμο Θεοχαρόπουλος-Κότσαλης υπήρχαν στο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις δεκάδες άλλα. Ο Λάμπρος Αθανάσουλας, που θεωρείται από τους καλύτερους Έλληνες οδηγούς, είναι μηχανολόγος. Με συνοδηγό τον Νίκο Ζακχαίο κινήθηκαν στο τελευταίο σκέλος εντυπωσιακά. Τις προηγούμενες ημέρες είχαν κάποια μηχανικά προβλήματα που τους έριξαν αρκετές θέσεις πίσω. Και οι δύο είχαν κάνει ελάχιστα αγωνιστικά χιλιόμετρα και το αυτοκίνητο το έμαθαν μέσα στον αγώνα.

Είναι άλλο να μαθαίνεις το αυτοκίνητό σου μέσα στον αγώνα που τρέχεις και άλλο να τρέχεις κάθε μέρα και μάλιστα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και να έχεις γίνει ένα με αυτό. Γι΄ αυτό πρέπει να μάθουμε να αξιολογούμε τους οδηγούς διαφορετικά και να μην τους συγκρίνουμε με αυτούς που τρέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Θα πρέπει τέλος να επισημάνουμε ότι η τηλεοπτική κάλυψη της Cosmote TV ήταν άριστη και όσοι δεν πρόλαβαν να πάνε στα βουνά ενημερώθηκαν με τον καλύτερο τρόπο μέσα από τις εκπομπές των Αντρέα Παλομπαρίνι και Γιάννη-Μάριου Παπαδόπουλου με ρεπορτάζ του Γιώργου Κεχαγιά και Μάριου Τσαούσογλου.