Του Περικλή Χαλάτση

Ο μικρός Φινλανδός συνηθίζει πριν ξεκινήσει την αγωνιστική του ημέρα να πίνει ένα δυνατό καφέ. Και πριν από κάθε ειδική διαδρομή- θα τον έχετε παρατηρήσει- κάνει κάποιες γρήγορες κινήσεις στα χέρια του για να ζεστάνει τους καρπούς του.
Μετά από μερικούς αγώνες συμπεριλαμβανομένου και του EKO Rally Acropolis που έδειχνε μουδιασμένος, ο μικρός «ξύπνησε» . Σήμερα έχει γενέθλια. Σήμερα κλείνει τα 22 και μπαίνει στα 23 του χρόνια.

Γεννήθηκε την 1 Οκτωβρίου 2000. Το πιο όμορφο δώρο για τα γενέθλιά του, του το έκανε ο καιρός. Στη Νέα Ζηλανδία βρέχει ασταμάτητα και οι ειδικές διαδρομές έχουν μετατραπεί σε πίστες πατινάζ.
Ο Kalle Rovanpera είναι εξπέρ στην αγωνιστική οδήγηση σε γλιστερούς και χιονισμένους δρόμους.

Όπως γνωρίζετε η Νέα Ζηλανδία προηγείται της Ευρώπης στο χρόνο. Το δεύτερο σκέλος του αγώνα ξεκίνησε χθες στις 8 το πρωί ( μεσάνυκτα στην Ελλάδα) και τελείωσε το απόγευμα ( πρωί Σαββάτου για την Ελλάδα).
Το δίδυμο Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (GR Yaris Rally1 HYBRID) κινήθηκε εντυπωσιακά γρήγορα που ούτε ο έμπειρος και οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Ogier με ίδιο αυτοκίνητο μπόρεσε να τον ακολουθήσει.

Η διαφορά ανάμεσα στον Rovanpera και τον Ogier είναι +29’’ ενώ 46.4’’ πίσω του, στην 3η θέση της γενικής βρίσκεται ο πάντα γκρινιάρης O.Tanak με το i20 N Rally1 HYBRID .

Τόσο ο O.Tanak όσο και ο T.Neuville τιμωρήθηκαν με 5 δευτερόλεπτα ποινή .Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η υβριδική ισχύς των κινητήρων της Hyundai στην υπερειδική της Πέμπτης ήταν ανώτερη από το επιτρεπόμενο όριο. Η ενέργεια που απελευθερώθηκε ήταν 241,03 kJ και 242,04 kJ έναντι 240 kJ που είναι το επιτρεπόμενο όριο.

Η ομάδα της Hyundai παραδέχθηκε ότι έγινε παράβαση του κανονισμού του υβριδικού συστήματος και δέχθηκε  τις ποινές που υπεβλήθησαν στα πληρώματά τους. Με ανακοίνωσή τους είπαν ότι πρόκειται για λάθος του μηχανικού που οφειλόταν σε ανθρώπινο λάθος.
Με penalty πέντε δευτερόλεπτα ποινής τιμωρήθηκε και ο Rovanpera για παραβίαση του υβριδικού κανόνα. Ωστόσο ο Φινλανδός δεν πτοήθηκε και στο δεύτερο σκέλος έγραψε καταπληκτικούς χρόνους.
Ο ομόσταυλός του E.Evans προσπάθησε και αυτό να κινηθεί οριακά αλλά έκανε το λάθος, είχε μια μικρή έξοδο και έχασε αρκετό χρόνο που τον έριξε αρκετά πίσω.

 

 

Έξοδο είχε και ο Greensmith και εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η Οργάνωση έδειξε τη γύμνια της. Το Puma έφυγε από το δρόμο και έμεινε στη μέση της ειδικής. Τα συνεργεία έπρεπε να είχαν φθάσει αμέσως στο σημείο του ατυχήματος για να το απομακρύνει. Με 20 λεπτά διακοπής του αγώνα όλα θα είχαν ρυθμιστεί. Στο βίντεο φαίνεται το πλήρωμα της Toyota να σταματάει τον αγώνα. Ο Jonne Halttunen ρώτησε αν χρειάζονται βοήθεια. Ευτυχώς τόσο ο Gus Greensmith όσο και ο συνοδηγός του Jonas Andersson ήταν καλά στην υγεία τους

 

 

 

Σήμερα τα μεσάνυκτα (ώρα Ελλάδος) πρωί της Κυριακής στη Νέα Ζηλανδία ξεκινάει το τρίτο και τελευταίο σκέλος του αγώνα. Ο τελικός της Κυριακής περιλαμβάνει τέσσερις ειδικές διαδρομές (14,15,16 και 17η Ε.Δ) .
Η Ε.Δ 14 ( Whitford Forest – The Maraunge Wailo 1) έχει μήκος 8.82 km. 
H Ε.Δ 15 ( Jaks Ridge Hannui 1) έχει μήκος 6.77 km.
Η ειδική διαδρομή 16 θα είναι ίδια με την 14η και η ειδική διαδρομή 17 θα είναι ίδια με την Ε.Δ 15.
Η Ε.Δ 17 θα είναι και το Wolf Power Stage με πόντους μπόνους.

 

Εάν ο 22χρονος Φινλανδός που σήμερα -πριν τελειώσει το Ράλλυ στη Ν.Ζηλανδία- έχει 207 βαθμούς- κερδίσει τον αγώνα τότε μαθηματικά θα είναι ο νεότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του WRC. Ο Rovanpera θέλει τη νίκη αλλά πρέπει να προσέξει όχι τόσο για την πρώτη θέση όσο για το βάθρο. Έχει 207 βαθμούς ενώ ο δεύτερος στη βαθμολογία  

O. Tänak  έχει  154 ενώ ο  T. Neuville  έχει  131 και φυσικά καμιά ελπίδα για τον τίτλο.

Για την αυλαία του φετινού WRC απομένουν δύο αγώνες. Το Catalunya Rally de Espana ( 20/20/22) και το Forum 8 Rally Japan ( 10/11/22).

Οι δέκα πρώτοι μετά το δεύτερο σκέλος