Χρειάστηκε μόλις η πρώτη καθαρά αγωνιστική ημέρα για να επιβεβαιωθούν οι παλιότεροι και να αντιληφθούν οι πιο νέοι τους λόγους για τους οποίους το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θεωρείται ένας από τους πλέον απαιτητικούς αγώνες του Πρωταθλήματος.
Όσο για τον Sebastien Loeb, ο οποίος έκλεισε το σκέλος καθήμενος επιβλητικά στην κορυφή της έως τώρα κατάταξης, δεν έκανε τίποτα περισσότερο από αυτό που μόνο ο ίδιος γνωρίζει: οδήγησε στο όριο, ζύγισε στο μυαλό του μια αστοχία που προσωρινά τον έριξε από την κορυφή, και επανήλθε στο κλείσιμο του σκέλους, εκμεταλλευόμενος και τη γνώση του αναφορικά με την E.Δ. «Βωξίτες».
Η χθεσινή, πρώτη ημέρα του αγώνα είχε πανηγυρικό χαρακτήρα, με 64.500 θεατές από τις κερκίδες του ΟΑΚΑ και ακόμα περισσότερους από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες να απολαμβάνουν ένα μοναδικό υπερθέαμα στο εσωτερικό του Ολυμπιακού Σταδίου.
Λίγες ώρες αργότερα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις φανέρωσε το πραγματικό του πρόσωπο, δικαιολογώντας τον τίτλο του πιο σκληρού και απαιτητικού αγώνα του θεσμού. Τα πληρώματα κάλυψαν συνολικά 441 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 108,31 αγωνιστικά, χωρίς να επισκεφθούν το EKO Service Park στην Πανελλήνια Έκθεση της Λαμίας. Η διαχείριση και η επιλογή των ελαστικών, σε συνδυασμό με την προστασία του αυτοκινήτου και φυσικά τη σειρά εκκίνησης, ήταν τα στοιχεία που διαμόρφωσαν την κατάταξη στο τέλος της ημέρας.
Μπροστά σε χιλιάδες θεατές που κατέκλυσαν για ακόμα μία χρονιά τις ειδικές διαδρομές, ο Sebastien Loeb με το Ford Puma Rally1 έδωσε μία μοναδική παράσταση. Ο Γάλλος εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής εκμεταλλεύθηκε την πολύ καλή σειρά εκκίνησης, τέθηκε επικεφαλής μέχρι και την τέταρτη Ε.Δ., έχασε προσωρινά τη θέση του εξαιτίας δικού του λάθους, αλλά στο τέλος τη διαφορά έκανε η εμπειρία του και η σωστή από πλευράς του επιλογή ελαστικών.
Ο σπουδαίος Γάλλος οδηγός ξεπέρασε στην τελευταία ειδική τη μεγάλη σημερινή έκπληξη του αγώνα, που δεν ήταν άλλη από τον συμπατριώτη και ομόσταβλό του, Pierre-Louis Loubet. Κάπως έτσι, η ομάδα του Malcolm Wilson βρέθηκε στο βραδινό σέρβις έχοντας πετύχει το «1-2» στο σκέλος. O 25χρονος Loubet, γιος του σπουδαίου Yves Loubet, εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο την ευνοϊκή σειρά εκκίνησης, που τον ευνόησε ώστε να κινηθεί σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Δεν είναι τυχαίο ότι για πρώτη φορά στην καριέρα του σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε ειδική διαδρομή, ενώ επίσης για πρώτη φορά τέθηκε προσωρινά επικεφαλής σε αγώνα του WRC.
Μόλις 7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Loubet και 8,7 δλ. από την κορυφή βρίσκεται ο Esapekka Lappi, που συνεχίζει το σερί καλών εμφανίσεων για λογαριασμό της Toyota Gazoo Racing. Σε απόσταση βολής ακολουθεί ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 N Rally1, ο οποίος μειονεκτούσε σε σχέση με όλους τους προαναφερθέντες, λόγω της σειράς εκκίνησης, και σίγουρα το σημερινό του αποτέλεσμα θα πρέπει να τον βρίσκει ικανοποιημένο. Κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση του Dani Sordo.
Ο Ισπανός δεν είχε αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του i20 N Rally1, αλλά με μικρές αλλαγές στο στήσιμο της ανάρτησης προς το τέλος της ημέρας, κατάφερε να βελτιώσει τις επιδόσεις του, αλλά και να διατηρηθεί μπροστά από τον Ott Tanak, που στο τέλος πάλεψε για να κερδίσει όσες περισσότερες θέσεις μπορούσε. Ο Εσθονός οδηγός της Hyundai, όπως και ο επικεφαλής της βαθμολογίας, Kalle Rovanpera, είχαν το μεγαλύτερο μειονέκτημα σε σχέση με τους υπολοίπους, ανοίγοντας και «καθαρίζοντας» το δρόμο. Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετώπισε και ο Elfyn Evans με το Toyota Yaris Rally1, ενώ ένα κλαταρισμένο ελαστικό κατέστρεψε τον αγώνα του Craig Breen με το Ford Puma Rally1.
Στην κατηγορία WRC 2 επικεφαλής είναι ο Emil Lindholm με το Skoda Fabia Rally2 evo. Ο 26χρονος Φινλανδός, γιος του πρώην εργοστασιακού οδηγού της Peugeot, Sebastian Lindholm, κέρδισε ε.δ. στην κατηγορία και σημείωσε ανελλιπώς χρόνους στην τριάδα, καταφέρνοντας να περάσει στην κορυφή με σημαντική διαφορά από τους διώκτες του. Για τη δεύτερη θέση η μάχη μαίνεται ανάμεσα στους Nikolay Grayzin και Teemu Sunninen, με Skoda Fabia Rally2 και Hyundai i20 N Rally2 αντίστοιχα, με τον νεαρό Ρώσο να προηγείται με μόλις 5,6 δλ. διαφορά. Εξαιρετικούς χρόνους σημείωσε και ο Andreas Mikkelsen, αλλά, έχοντας κάνει χρήση superally -εξαιτίας της εξόδου και προσωρινής εγκατάλειψής του χθες, στο ΟΑΚΑ-, βρίσκεται αρκετά πίσω στην κατάταξη.
Από ελληνικής πλευράς, ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο ξεκίνησαν με γρήγορους ρυθμούς με το Hyundai i20 N Rally2, αλλά στη συνέχεια προσπάθησαν να μην παρασυρθούν, ολοκληρώνοντας στην 8η θέση της κατηγορίας. Μία ανάσα, και συγκεκριμένα μόλις 2,2 δλ. πίσω τους, ακολουθεί ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας με τον Ross Whittock με Volkswagen Polo GTi, με τη μεταξύ τους μάχη να αναμένεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Οι Γιώργος Κεχαγιάς-Δημήτρης Σαΐνης με Skoda Fabia Rally2 είναι τρίτοι στην άτυπη ελληνική κατάταξη, έχοντας δύο κλαταρίσματα. Πιο πίσω τους ακολουθούν οι Χρυσόστομος Καρέλλης-Λεωνίδας Μαχαίρας με το Citroen C3 Rally2 και οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με ακόμα ένα Skoda Fabia Rally2 evo.
Η μάχη για τον τίτλο στο JWRC, που θα κριθεί στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, πήρε συναρπαστική τροπή ήδη από την πρώτη ημέρα του αγώνα, αφού ο Sami Pajari, που ήρθε στην Ελλάδα όντας πρώτος στη βαθμολογία, τέθηκε εκτός αγώνα λόγω κλαταρισμένων ελαστικών. Έτσι, επικεφαλής βρίσκεται ο Εσθονός ο Robert Virves με σημαντική διαφορά από τον Βρετανό Jon Armstrong! Ανάλογη τύχη με τον Pajari είχε και ο Lauri Joona από μηχανικό πρόβλημα, με αποτέλεσμα τρίτος να είναι ο Ιρλανδός William Creighton.