Του Περικλή Χαλάτση

Ο αγώνας με τα πολλά «χασίματα» σε συνδυασμό με τις πέτρες που πολλές φορές δεν φαίνονται, προβλημάτισαν τους παγκόσμιους οδηγούς. Στο τέλος της χθεσινής ημέρας, μετά από τέσσερις ειδικές με 77.82 αγωνιστικά χιλιόμετρα η σειρά ήταν Ogier, Ott Tanak, Sordo, Katsuta, Neuville και Evans

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρωί όμως οι Sebastien Ogier- Vincent Landais που ξεκίνησαν με μόνο μια ρεζέρβα, αντιμετώπισαν προβλήματα με τα ελαστικά τους και ενώ ήταν με προβάδισμα 4,5 δευτερόλεπτα, έχασαν χρόνο και πέρασαν στη 2η θέση.

Η πούδρα στο δρόμο δημιούργησε σε πολλά πληρώματα πρόβλημα αφού έχαναν την πρόσφυση. Στην 7η Ε.Δ η σειρά είχε αλλάξει και πάλι. Μπροστά ήταν οι Ott Tanak, Ogier, Neuville, Katsuta και Sordo.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πλέον τον πρώτο λόγο στη στρατηγική την είχαν τα…ελαστικά. Εκτός από τον Adrien Fourmaux που είχε σοβαρό πρόβλημα, ο Ogier ήταν ο μόνος οδηγός που είχε μαζί του – για να μειώσει το βάρος άρα και τους χρόνους- μόνο έναν εφεδρικό τροχό. Όταν όμως είχε το κλατάρισμα έπρεπε να αλλάξει στρατηγική. Να ρίξει τους ρυθμούς μέχρι να φτάσει στο τέλος της τελευταίας ειδικής της σημερινής ημέρας.

Ο Γάλλος ολοκλήρωσε τις υπόλοιπες διαδρομές με τα ίδια τέσσερα ελαστικά προσευχόμενος να μην έχει ένα ακόμη κλατάρισμα. Καλύτερα προετοιμασμένος ήταν ο Ott Tanak που το πρωί ξεκίνησε με δύο και όχι ένα όπως έκανε ο Γάλλος ελαστικά της Pirelli.

Το δεύτερο σκέλος του αγώνα περιλάμβανε 8 Ε.Δ συνολικού μήκους 149 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Και σύμφωνα με τους κανονισμούς κάθε πλήρωμα θα πρέπει να τελειώσει την ημέρα με βάση την επιλογή των ελαστικών (γόμα)  που έχει κάνει χωρίς καμιά τεχνική βοήθεια. Αυτό σημαίνει ότι ο Ogier αν είχε ένα ακόμη κλατάρισμα θα έπρεπε να συνεχίσει τον αγώνα με τρία ελαστικά.

Στην 8η Ε.Δ της ημέρας η σειρά άλλαξε και πάλι. Ο Neuville έκανε το λάθος και είχε μια έξοδο. Το i 20 έμεινε με την κοιλιά πάνω στο ανάχωμα και οι Βέλγοι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe έμειναν εκτός.

Έτσι η σειρά ήταν Ott Tanak, Ogier, Katsuta, Sordo και Evans. Όμως και στην επόμενη ειδική, στην 9η, οι Takamoto Katsuta– Aaron Johnston αντιμετώπισαν πρόβλημα με το εργοστασιακό Yaris. Με το που ξεκίνησε ακούσθηκε ότι κάτι δεν δούλευε σωστά στο αυτοκίνητο.

Ο Γιαπωνέζος συνέχισε για άλλα 4.5 χιλιόμετρα και αναγκάστηκε να βρει ένα ασφαλές σημείο και να βγει εκτός δρόμου για να μην ενοχλεί τους άλλους οδηγούς. Πρόβλημα είχε και ο Evans που έχασε τον μπροστινό δεξιό τροχό.

Στην 9η Ε.Δ ( Monte Lerno) μήκους 25.33 χλμ είχαμε και πάλι αλλαγές. Οι Sebastien Ogier- Vincent Landais έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα. Στην διαδρομή των 25.33 χλμ ήταν κατά 6.1’’ πιο γρήγοροι από τους Ott Tanak- Martin Jarveoja και πέρασαν πάλι μπροστά.

Το περίεργο είναι ότι ο Ott Tanak στο τελείωμα της 9ης Ε.Δ είπε κάτι που μας προβλημάτισε. Είπε ότι πήρε εντολές να πάει πιο προσεκτικά. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν επιβεβαιώθηκε από την Hyundai. Ο Ott Tanak είπε ακόμη ότι γλιστράνε τόσο πολύ οι ειδικές που είναι σαν να οδηγείς χωρίς υδραυλικό τιμόνι.

Έχοντας εκτός τους Neuville και Katsuta η σειρά άλλαξε και πάλι. Πίσω από τους Ogier και Ott tanak βρέθηκαν οι Dani Sordo – Candido Carrera και Elfyn Evans- Scott Martin.

Οι άλλες δύο ειδικές που απέμεναν για να κλείσει η ημέρα ήταν ένας αγώνας ρεσιτάλ για τον 8 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή στο WRC.

Στο τέλος της οι Γάλλοι ήταν +17.1 μπροστά από τους Εσθονούς. Αν και προβλέψεις στους αγώνες του Π.Π.Ρ δεν ισχύουν, τολμάμε να πούμε ότι οι Γάλλοι θα ανέβουν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Αύριο θα μιλήσει η εμπειρία και η στρατηγική.

Η πρώτη δεκάδα μετά το τέλος της σημερινής ημέρας

Στην κατηγορία του WRC2, προηγούνται οι Sami Pajari- Enni Mälkönen. Η νεαρή συνοδηγός του Pajari ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του δύσκολου χωμάτινου αγώνα. Ο Sami Pajari οδηγεί ψύχραιμα χωρίς να κάνει λάθη. Φαίνεται να οδεύουν προς τη νίκη.

Οι ειδικές διαδρομές που απομένουν είναι:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης