Του Περικλή Χαλάτση

Τα ερωτήματα είναι πολλά και οι απαντήσεις ελάχιστες. Οι Ogier και ο Landais έκαναν δοκιμές με ένα «μουλάρι» όπως λέγεται στην αγωνιστική γλώσσα. Δεν έκανε δηλαδή δοκιμές με το αγωνιστικό του αυτοκίνητο – αφού σύμφωνα με τους κανονισμούς απαγορεύεται- αλλά με ένα άλλο Toyota Yaris που το χρησιμοποιούν για να γράφουν τις ειδικές διαδρομές και να κάνουν τα αγωνιστικά περάσματα.

Οι Γάλλοι έγραφαν την ειδική διαδρομή Goldap, η οποία είναι η SS10 και SS14. Είναι δηλαδή επαναλαμβανόμενη και θα γίνει το Σάββατο, 29 Ιουνίου. Ενώ έκαναν ένα γρήγορο γράψιμο μετά από μια γρήγορη δεξιά το γαλλικό πλήρωμα βρέθηκε μπροστά σε ένα Ford Mondeo Station-Wagon που οδηγούσε ένας Πολωνός εργάτης.

Περίεργο πως βρέθηκε μέσα στην ειδική την ώρα που γίνονταν δοκιμές

Περίεργο είναι ακόμη που δεν πρόλαβε ο Ogier να φρενάρει και να αποφύγει τη σύγκρουση. Αυτό σημαίνει ότι ίσως πήγαινε με περισσότερα από αυτό που επιτρέπεται. Οι κανονισμοί λένε ότι οι δοκιμές πρέπει να γίνονται με ταχύτητες που ορίζει ο ΚΟΚ και όχι σε ρυθμούς αγώνα.

Αμέσως μετά τη σύγκρουση έφτασαν στο σημείο δύο ελικόπτερα. Το ένα παρέλαβε τον Ogier και το άλλο τον Πολωνό οδηγό που κινείτο ανάποδα στην ειδική.

Ο Landais και ο συνοδηγός του Ford Mondeo διακομίσθηκαν στο νοσοκομείο με ασθενοφόρα αφού η κατάστασή τους δεν ήταν σοβαρή.

Λίγο αργότερα οι γιατροί ανακοίνωσαν ότι ο Ogier θα πρέπει να παραμείνει στο νοσοκομείο και δεν θα μπορέσει να τρέξει στον αγώνα.

Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν ότι ο Ogier έχει κάταγμα στη σπονδυλική στήλη και μετά ανέφεραν ότι το πρόβλημα είναι στον αυχένα.

Περίεργο και εδώ γιατί τραυματίσθηκαν. Η σύγκρουση δεν ήταν σφοδρή. Άλλωστε φαίνεται και στις φωτογραφίες. Αυτό πάει να πει ότι δεν ήταν σωστά δεμένοι. Γιατί τα «μουλάρια» είναι όπως ακριβώς τα αγωνιστικά σε αντοχή και σε συστήματα ασφαλείας με τη διαφορά ότι έχουν κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας και δεν διαφέρουν στα χρώματα από τα άλλα Ι.Χ.

Εάν ο Γάλλος έχει πρόβλημα στη σπονδυλική στήλη πάει να πει ότι θα μείνει για αρκετούς μήνες στο κρεβάτι του σπιτιού του.

Μετά από αυτήν την αναπάντεχη εξέλιξη η αγωνιστική ομάδα της FIA ζήτησε την αντικατάσταση του πληρώματος. Μάλιστα κάλεσε επειγόντως να πάνε στην Πολωνία οι Kallle Rovanpera – Jonne Halttunen και να κάνουν λίγες δοκιμές κατ’ εξαίρεση.

Οι αθλητικοί κανονισμοί της FIA επιτρέπουν από το κλείσιμο της εγγραφής έως την έναρξη των διοικητικών ελέγχων την αλλαγή μόνο ενός μέλους του πληρώματος. Όμως η Toyota από τη στιγμή που έχει και τα δύο μέλη του πληρώματός της στο νοσοκομείο ζήτησε αντικατάσταση ολόκληρου του πληρώματος.

Μετά από έκτακτη σύσκεψη της FIA (Άρθρο 22.4 του WRC), δόθηκε το πράσινο φως για τη συμμετοχή των Φινλανδών στον αγώνα καθώς επίσης και η δυνατότητα μερικών δοκιμών.

Οι συμμετοχές για τον  7ο γύρο του WRC,  είναι οι ακόλουθες με εξαίρεση των Φινλανδών που μπήκαν στη θέση των Γάλλων.

Πατήστε εδώ: Download PDF

Σήμερα το πρωί θα γίνει το Shakedown μήκους 5.10 χλμ και αύριο Παρασκευή ξεκινάει ο τριήμερος αγώνας.

Συνολικά τις τρείς ημέρες θα γίνουν 19 Ε.Δ με συνολικά αγωνιστικά χιλιόμετρα 304.10. Τα χιλιόμετρα με τις απλές διαδρομές είναι 1071.46 και τα συνολικά χιλιόμετρα (απλές και ειδικές) είναι 1375.56 χλμ.

Οι ειδικές διαδρομές της Παρασκευής