Του Π. Χαλάτση
Η νίκη των Ott Tanak- Martin Jarveoja με HYUNDAI i20 N Rally 1 Hybrid δίνει νέο ενδιαφέρον στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ενώ στην αρχή του αγώνα λέγαμε ότι οι Βέλγοι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe θα εξασφαλίσουν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC από τον προτελευταίο αγώνα του ΠΠΡ, το άγχος ήταν αυτό που ανέτρεψε τα προγνωστικά.
Ο Neuville στο τρίτο σκέλος του αγώνα, είχε έξοδο από λάθος σημειώσεις. Με 40 δευτερόλεπτα χαμένα πέρασε από την 1η θέση στην 4η.
Στη συνέχεια ο Ogier οδηγούσε νευρικά. Περίεργο για έναν οκτώ φορές παγκόσμιο πρωταθλητή.
Τον εκνευρισμό του εκμεταλλεύτηκε ο Εσθονός Ott Tanak ο οποίος από την πρώτη ημέρα οδηγούσε γρήγορα αλλά φυλαγμένος. Ήταν στη 2η θέση στο βαθμολογικό πίνακα.
Πριν ξεκινήσει το Ράλλυ κεντρικής Ευρώπης οι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe είχαν 207 βαθμούς. Ακολουθούσαν με 178 βαθμούς οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja και στην 3η θέση βρίσκονταν οι Γάλλοι Sebastien Ogier- Vincent Landais με 161 βαθμούς.
Οι τελευταίοι ελπίδες για τίτλο δεν είχαν. Η απόσταση ανάμεσα στον πρώτο και τον τρίτο ήταν μεγάλη. Οι μόνοι που θα μπορούσαν να ελπίζουν στον τίτλο φέτος ήταν οι Εσθονοί.
Οι Neuville- Wydaeghe βλέποντας τους ομόσταυλους αλλά αντιπάλους τους Tanak- Jarveoja, να τους πλησιάζουν, ανέβασαν ρυθμό αλλά έκαναν το λάθος.
Σήμερα οι Γάλλοι, στην προτελευταία ειδική του αγώνα, ενώ θα μπορούσαν να έχουν μια 2η θέση προσπάθησαν να κερδίσουν την ειδική. Λάθος εκτίμηση.
Έκανε το λάθος ο Sebastien και πέτυχε μια μεγαλοπρεπή έξοδο και μια καταστροφική εγκατάλειψη.
Ο Έλληνας οδηγός Ιορδάνης Σερδερίδης, με το εργοστασιακό Puma, προσπάθησε για έναν αξιοπρεπή τερματισμό. Μπορεί η 20η θέση να μην θεωρείται και τόσο καλή με ένα τόσο καλοστημένο εργοστασιακό αυτοκίνητο, όμως αυτό που μετράει είναι η προσπάθεια.
Οι νικητές στην κατηγορία WRC2
Μετά από τη νίκη των Εσθονών στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, ο Tanak πλησίασε ακόμη περισσότερο τον Neuville και ο παγκόσμιος τίτλος θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα που θα γίνει στην Ιαπωνία απο τις 21-24 Νοεμβρίου.
Τα δέκα πρώτα πληρώματα μετά τη ν καρό σημαία του τερματισμού
Το ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης είχε σε σύνολο 1585.66 χιλιόμετρα. Από αυτά, τα 1283.15 ήταν σε απλές διαδρομές και τα 302.51 έγιναν σε 18 Ειδικές Διαδρομές.