Του Περικλή Χαλάτση
Δύο οδηγοί της ίδιας ομάδας, της Hyundai, ο Thierry Neuville και ο Ott Tanak διεκδικούν τον τίτλο. Οι Βέλγοι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe προηγούνται στη βαθμολογία με 225 βαθμούς. Ακολουθούν οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja με 200 βαθμούς. Οι Βέλγοι έχουν σαφώς το πλεονέκτημα για την κατάκτηση του φετινού παγκόσμιου τίτλου αλλά στους αγώνες ράλλυ μόνο στην καρό σημαία του τερματισμού έχουμε νικητή. Ακόμη και στην τελευταία ειδική έχουμε δει να γίνεται η ανατροπή και να αλλάζουν τα πάντα.
Οι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe χρειάζονται μόνο 6 βαθμούς για να κερδίσουν τον πρώτο τους παγκόσμιο τίτλο. Οδηγώντας προσεκτικά, τερματίζοντας μέσα στην πρώτη τριάδα είναι μαθηματικά οι νικητές. Απλά πρέπει να τερματίσουν και να πάρουν το Σάββατο πριν τον τερματισμό της Κυριακής 6 βαθμούς αλλά και φυσικά να τερματίσουν την Κυριακή.
Οι Εσθονοί ελπίζουν στο θαύμα. Δηλαδή να εγκαταλείψουν έστω και από μηχανική βλάβη οι Βέλγοι. Ο Ott Tanak θα πιέσει τον ομόσταυλό του για να αποδείξει ότι είναι καλύτερος από τον Βέλγο. Από την άλλη πλευρά ο Neuville είναι πιο ώριμος και πιο μελετημένος στις κινήσεις του. Δύσκολα θα εγκαταλείψει -από δικό του λάθος- και δύσκολα θα «χαρίσει» τον τίτλο στον Tanak. Οι μηχανικοί της HYUNDAI έχουν κάνει τις τελευταίες ρυθμίσεις στα i20 N Rally 1 Hybrid και θα ανταποκριθούν το ίδιο και στους δύο διεκδικητές του τίτλου.
Ο τρίτος στη βαθμολογία, ο Elfyn Evans με συνοδηγό τον Scott Martin έχει 185 βαθμούς και δεν πρόκειται να πάει οριακά αφού δεν έχει να διεκδικήσει τίποτα περισσότερο από μια 3η η στην καλύτερη περίπτωση ( εάν εγκαταλείψει ο Tanak) μια 2η θέση.
Το FORUM8 Rally Japan 2024, είναι ο τελευταίος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA και είναι ασφάλτινος.
Ο αγώνας που ξεκινάει σήμερα περιλαμβάνει 21 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 302.59 χλμ.. Σήμερα Πέμπτη (21/11) θα γίνει μόνο μία ειδική. Η πρώτη μεγάλη μονομαχία θα ξεκινήσει από το Toyota Stadium, που αποτελεί ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της διοργάνωσης.
Η SS1 ( SSS1 Toyota Stadium) ξεκινάει στις 12.05 ώρα Ελλάδος και έχει μήκος 2.15 χλμ
Αύριο Παρασκευή (22/11) θα γίνουν 8 Ε.Δ , το Σάββατο (23/11) 7 Ε.Δ και την Κυριακή (24/11) θα γίνουν 5 Ε.Δ
Ο αγώνας είναι ακόμη ανοικτός για το τίτλο και στο παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών. Η Hyundai προηγείται της Toyota μόνο 15 πόντους. Θέλει τερματισμό στις δύο πρώτες θέσεις των Neuville και Tanak για να κάνει το νταμπλ. Θα είναι μια σπουδαία νίκη αν το καταφέρει να κερδίσει την Toyota μέσα στην έδρα της.
Θα έχουμε ένα συναισθηματικά φορτισμένο φινάλε.Ο καιρός δείχνει ότι θα είναι καλός. Όμως θα παίξει σημαντικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα δεδομένου ότι κάνει αρκετό κρύο και οι δρόμοι στις ειδικές είναι γεμάτοι από φύλλα των δένδρων. Είναι γνωστό ότι στην Ιαπωνία γίνεται το πιο περίπλοκο ασφάλτινο ράλι. Οι ειδικές είναι ελικοειδείς, όχι γρήγορες και το κράτημα αλλάζει από δρόμο σε δρόμο.
Για τον αγώνα της Ιαπωνίας η κορεάτικη ομάδα έχει παρατάξει -για να μαζέψει σίγουρους βαθμούς στη μάχη των Κατασκευαστών- τον Νορβηγό Andrea Mikkelsen. Ο Νορβηγός που δεν έχει λόγο να κυνηγήσει για τον εαυτό του βαθμούς θα οδηγήσει μόνο για να μαζέψει βαθμούς για την ομάδα του.
Στο άλλο στρατόπεδο, η Toyota κατεβαίνει στον αγώνα με τους Sebastien Ogier- Vincent Landais, Elfyn Evans- Scott Martin και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Katsuta είναι ο αγαπημένος οδηγός όλων των Γιαπωνέζων.
Ο Ogier σε προσωπικό επίπεδο δεν έχει να περιμένει κάτι. Ο ίδιος είπε ότι: «Οι αγώνες στην Ιαπωνία είναι πάντα ιδιαίτεροι, αλλά φέτος θα είναι ακόμη περισσότερο λόγω της μάχης στους κατασκευαστές. Θα χρειαστεί ένα τέλειο Σαββατοκύριακο από όλους για να αλλάξει η κατάσταση».
Η M-Sport δίνει το παρών της με δύο Ford Puma Rally1. Με τον ταχύτατο , με Adrien Fourmaux και τον πεισματάρη Gregoire Munster.
Στο WRC2, ο Φινλανδός Sami Pajari θα προσπαθήσει να πάρει τον τίτλο από τον Oliver Solberg. Ο τελευταίος που θεωρείται έχει στο τσεπάκι του τον τίτλο, δεν τρέχει στην Ιαπωνία γιατί έχει συμπληρώσει τους απαιτούμενους αγώνες. Για να το πετύχει αυτό ο Pajari θα πρέπει να τερματίσει τουλάχιστον ανάμεσα στους δύο πρώτους της κατηγορίας.
Θα υπάρξει μεγάλος συναγωνισμός και όλα είναι ανοικτά. Οι Gus Greensmith και Josh McErlean θα επιχειρήσουν να κερδίσουν και να εμποδίσουν τον Pajari έτσι ώστε ο τίτλος να πάει στον ομόσταυλό τους της Toksport Ο.Solberg.
Δύο ακόμη οδηγοί στο WRC2, ο Πολωνός Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia RS Rally2) και ο Ισπανός Jan Solans (Toyota Yaris Rally2) ετοιμάζονται να εντυπωσιάσουν.