Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Πριν από το Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης του περασμένου μήνα, το μέλλον των υβριδικών κινητήρων της κατηγορίας Rally1 τέθηκε σε ηλεκτρονική ψηφοφορία από τη FIA. Σήμερα το θέμα συζητήθηκε κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης της Επιτροπής WRC, όπου συμφωνήθηκε να αφαιρεθεί η υβριδική ισχύς από τα αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1, αρχής γενομένης από το επόμενο έτος.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή δεν έχει ακόμη επικυρωθεί επίσημα από τη FIA, κάτι που πιθανότατα θα συμβεί στην επόμενη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Να θυμίσουμε πως η χρήση υβριδικής ενέργειας, εισήχθη μαζί με τους νέους κανονισμούς του Rally1, το 2022. Φέτος τον Φεβρουάριο, η ομάδα αξιολόγησης της FIA που σχηματίστηκε για να «αξιολογήσει και να προτείνει τη μελλοντική κατεύθυνση του ράλι» πρότεινε την κατάργηση της υβριδικής ισχύος ως μέρος μιας σειράς αλλαγών για το 2025.
Τώρα, το μέλλον της υβριδικής ισχύος ήρθε ξανά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μετά την εισαγωγή των νέων οδηγιών ασφαλείας της Compact Dynamics στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τον Σεπτέμβριο. Οι νέοι κανονισμοί ορίζουν ότι εάν η υβριδική μονάδα 130kW υποστεί σφάλμα πρέπει να αποσυναρμολογηθεί και να σταλεί πίσω στον προμηθευτή για πλήρη επισκευή που μπορεί να διαρκέσει μήνες. Προηγουμένως οι μονάδες αυτές μπορούσαν να επαναρυθμιστούν επιτόπου κατά τη διάρκεια ενός ράλι.
Οι ομάδες πιστεύουν ότι η αλλαγή θα αυξήσει σημαντικά το κόστος επισκευής των υβριδικών μονάδων, με την M-Sport-Ford να υποστηρίζει ότι δεν θα είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο για την ομάδα να συνεχίσει.
Μιλώντας στον προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος τον περασμένο μήνα, τα αφεντικά της Toyota και της Hyundai παραδέχτηκαν ότι θα υποστήριζαν μέτρα για την κατάργηση των υβριδικών, αν αυτό σήμαινε ότι θα εξασφάλιζαν το σημερινό επίπεδο συμμετεχόντων για το μέλλον.