Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης
Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση. Πενήντα ημέρες πριν από τη μεγάλη πρόκληση η Audi Sport ολοκληρώνει το μεγαλύτερο μέρος των δοκιμών.Και γιατί είναι η μεγάλη πρόκληση αυτός ο αγώνας και τι διαφορετικό έχει από τους άλλους; Πρόκληση είναι γιατί φέτος για πρώτη φορά τα αγωνιστικά της Audi θα είναι εξοπλισμένα με δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα βενζινοκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας.
Τα τρία αγωνιστικά Audi που είναι εξαιρετικά προετοιμασμένα και ασφαλή αυτοκίνητα σύντομα θα τα δούμε στη ράμπα εκκίνησης στο Ha’il της Σαουδικής Αραβίας,με οδηγούς τους Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz και Mattias Ekström και συνοδηγούς τους, Edouard Boulanger, Lucas Cruz και Emil Bergqvist.
Αν το λέγαμε αυτό πριν από δέκα χρόνια, ότι αγωνιστικά αυτοκίνητα που θα πάρουν μέρος στο Ντακάρ θα έχουν ηλεκτροκινητήρες θα μας αποκαλούσαν τρελούς.Να λοιπόν που η Audi τόλμησε και αναμένεται να παρακολουθήσουμε μεγάλη μάχη. Τα πρώτα Audi RS Q e-tron έχουν ήδη ολοκληρώσει μεγάλο κύκλο δοκιμών, σε κλιματολογικές συνθήκες παρόμοιες με αυτές της Σαουδικής Αραβίας, όπου θα διεξαχθεί ο αγώνας από τις 2-14 Ιανουαρίου.
Ένα συμβατικό αγωνιστικό αυτοκίνητο στο Ράλι Ντακάρ διαθέτει δύο κύρια στοιχεία: τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Στο συγκεκριμένο ράλι οι συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες. Οι αγωνιζόμενοι έχουν να αντιμετωπίσουν την άμμο, τις πέτρες, άλλοτε την υπερβολική ζέστη και άλλοτε το υπερβολικό κρύο. Είναι σίγουρο ότι καταπονούνται στο όριο οι κεντρικές μονάδες ελέγχου, τα καλώδια (είπαμε ότι έχουν συνολικό μήκος 4 χλμ) τα καλώδια υψηλής τάσης μαζί με τη μπαταρία, όλα τα ευαίσθητα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικά εξαρτήματα στο αυτοκίνητο. Για την αποτελεσματική προστασία τους, οι μηχανικοί έχουν χρησιμοποιήσει όλη την εφευρετικότητά τους.
Εκτός των ηλεκτρονικών, αντίστοιχη ήταν εξ αρχής η μέριμνα για την ασφάλεια των πληρωμάτων. Για το σωληνωτό πλαίσιο του Audi RS Q e-tron οι μηχανικοί επέλεξαν ένα ανθεκτικό στη θερμότητα κράμα χάλυβα από την αεροδιαστημική βιομηχανία, που περιέχει χρώμιο, μολυβδαίνιο και βανάδιο. Έχουν χρησιμοποιηθεί προηγμένα υλικά όπως ανθρακονήματα, Kevlar, το ανθεκτικό στη διάτρηση Zylon και πολλά άλλα.
Στο επιφανειακό φορτίο πέρα από το όριο, η διασπορά της ενέργειας γίνεται με σύνθλιψη. Η ελεγχόμενη κατάρρευση που προκύπτει προστατεύει την μπαταρία. Σε περίπτωση υπερβολικής ζημιάς, το συγκρότημα μπορεί εύκολα να αντικατασταθεί κατά τη διάρκεια του σέρβις στη βραδινή ανασυγκρότηση. Συνολικά, αυτό το επιπλέον δάπεδο με την τριπλή προστασία από κρούσεις και διάτρηση, έχει πάχος 54 χιλιοστά. Οι δυνάμεις που αναπτύσσονται είναι παρόμοιες με εκείνες των πρωτότυπων του Le Mans.
Ολόκληρη η ομάδα, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμάτων, έχει υποβληθεί σε ειδική εκπαίδευση για αναπάντεχα σε περιβάλλον υψηλής τάσης, όπως και οι ομάδες διάσωσης από τους διοργανωτές. Εκτός άλλων, το πλήρωμα μπορεί να ενεργοποιήσει ειδικούς διακόπτες SOS, ένας καταγραφέας δεδομένων ατυχήματος συλλέγει συνεχώς data, ενώ μια ενσωματωμένη κάμερα παρακολούθησης δείχνει ανά πάσα στιγμή τι συμβαίνει στο πιλοτήριο.