Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης
Είναι η πρώτη φορά που αυτός ο τύπος της μπαταρίας υψηλής τάσης θα χρησιμοποιηθεί στο αγωνιστικό Audi RS Q e-tron και θα δοκιμασθεί στις πρωτόγνωρες και ακραίες συνθήκες του Ράλι Ντακάρ.Το τόλμημα των Γερμανών να συμμετέχουν σε έναν τόσο σκληρό μαραθώνιο αγώνα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα αποδειχθεί εντός λίγων ημερών κατά πόσο αξιόπιστο μπορεί να είναι. Στα αγωνιστικά αυτοκίνητα γίνεται εξαιρετικά υψηλή καταπόνηση της μπαταρίας . Και είναι λογικό αφού το Ράλι Ντακάρ είναι ένας από τους πιο δύσκολους αγώνες.
Η Audi συμμετέχει στο Ράλι Ντακάρ με στόχο να κάνει μία επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής και στις αδυσώπητες συνθήκες της ερήμου. Το Audi RS Q e-tron, το ηλεκτρικό πρωτότυπο που έχει εξελίξει η μάρκα ειδικά για τις αχανείς εκτάσεις της Σαουδικής Αραβίας, αποτελεί μία αγωνιστική ενσάρκωση του «Vorsprung durch Technik» στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, αλλά και στις πιο ακραίες κλιματολογικές συνθήκες.
Στο κέντρο του καινοτόμου ηλεκτρικού κινητηρίου συστήματος – και χωροταξικά – βρίσκεται η μπαταρία, η οποία θα πρέπει να παρέχει ενέργεια αδιάλειπτα ενώ να είναι σε θέση να επαναφορτιστεί γρήγορα και αξιόπιστα.Σ αυτόν το αγώνα υπάρχει η ιδιομορφία ότι οι ομάδες μαθαίνουν λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν τα πληρώματα,μόλις λίγα λεπτά πριν την εκκίνηση.
Πως θα πετύχουν όμως να φτάσουν μέχρι το τέλος της ημέρας χωρίς να εγκαταλείψουν στην έρημο. Οι μηχανικοί έχουν προγραμματίσει αλγόριθμους για να διατηρείται η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας (SoC) εντός καθορισμένων ορίων, ανάλογα με την προβλεπόμενη ζήτηση ενέργειας. Η απορρόφηση ενέργειας και η επαναφόρτιση της μπαταρίας πρέπει να βρίσκονται πάντα σε ιδανική ισορροπία.
Η κινητήρια ισχύς στον μπροστινό και τον πίσω άξονα περιορίζεται στο μέγιστο των 288 kW, σύμφωνα με τους κανονισμούς, με τον μετατροπέα ενέργειας να παρέχει μέγιστη ισχύ φόρτισης 220 kW. Σε ακραίες περιπτώσεις, επομένως, η κατανάλωση αναμένεται να είναι για σύντομο διάστημα υψηλότερη από την παραγωγή ενέργειας.
Η ροή ισχύος σε αυτήν την αντίστροφη κατεύθυνση δεν υπόκειται στους ίδιους περιορισμούς ισχύος όπως κατά την επιτάχυνση. Αυτό που ακούγεται τόσο απλό, απαιτεί ένα εξελιγμένο από την Audi πολύπλοκο ευφυές σύστημα πέδησης (IBS), που συνδυάζει τη λειτουργία υδραυλικής πέδησης με το ηλεκτρικό φρένο ανάκτησης ενέργειας.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι οι σημερινές μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης δεν έχουν καμιά σχέση με την τεχνολογία που έχουν εφοδιασθεί τα αγωνιστικά ηλεκτρικά τα Audi. Είναι λογικό η σημερινή τεχνολογία μπαταριών δεν θα άντεχαν ούτε λίγα χιλιόμετρα σε ένα ράλι γεμάτο εκπλήξεις.