Του Π. Χαλάτση
Πριν ακόμη ξημερώσει ξεκίνησε το τέταρτο και τελευταίο σκέλος του 2ου αγώνα της χρονιάς στη Σουηδία. Το Βρετανικό πλήρωμα Elfyn Evans- Scott Martin που βρίσκονται από την πρώτη ημέρα, επικεφαλής του Rally Sweden θέλει μόνο 68.78 αγωνιστικά χιλιόμετρα για να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου.
Μέχρι να πέσει η καρό σημαία προβλέψεις δεν επιτρέπονται. Ειδικά όταν ο αγώνας εξελίσσεται σε ένα χιονισμένο τοπίο με παγωμένους δρόμους και θερμοκρασίες κάτω από τους 10 βαθμούς Κελσίου. Αλλά το βασικότερο είναι ότι τα τρία πρώτα πληρώματα έχουν διαφορές μικρότερες από τα πέντε δευτερόλεπτα.
Στο τέλος της χθεσινής ημέρας τα τρία πρώτα πληρώματα βρίσκονταν σε απόσταση αναπνοής το ένα με το άλλο. Οι Elfyn Evans- Scott Martin (YARIS Rally 1 ) είχαν χρόνο 2.00.04.2, οι Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (YARIS Rally 1) είχαν χρόνο 2.00.07.2 και οι Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (i20 N Rally 1 ) είχαν χρόνο 2.00.10.5.
Αυτές οι μικρές διαφορές δεν επιτρέπουν στους πρώτους να κάνουν αγώνα τακτικής. Θα πρέπει να πάνε στο όριο πάνω στον πάγο, όπως άλλωστε έκαναν όλες τις προηγούμενες ημέρες.
Οι δέκα πρώτοι της χθεσινής ημέρας.
Οι μεγάλοι άτυχοι ήταν οι Γάλλοι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (i20 N Rally 1) που εγκατέλειψαν από μηχανική βλάβη. Μέχρι την 12 Ε.Δ βρίσκονταν μέσα στην πεντάδα. Αρχικά ο Γάλλος αμέσως μετά το ξεκίνημα της 10ης Ε.Δ αναγκάστηκε να σταματήσει για να κουμπώσει σωστά τον ιμάντα του κράνους του.
Στην 11η Ε.Δ και στην 12η Ε.Δ γλίστρησε και χτύπησε πάνω στους πάγους και αμέσως μετά αναγκάστηκε να σταματήσει από μηχανικό πρόβλημα. Όμως έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα και είχαν εντυπωσιακούς χρόνους. Τελικά η Σουηδία και τα χιόνια έβαλαν τέλος στην προσπάθειά τους.
Βιντεο
Πολύ καλά πηγαίνουν οι Martins Sesks -Renars Francis με το Ford Puma Rally 1 που βρίσκονται στην 6η θέση της γενικής κατάταξης. Αν και στην 13 Ε.Δ είχαν ένα «στριφογύρισμα» ωστόσο κατάφεραν να κρατηθούν στο δρόμο και να μην επιτρέψουν στους Sami Pajari – Marko Salminen (YARIS Rally 1 ) να περάσουν μπροστά τους. Πιο πίσω, οι οδηγοί της Ford Josh McErlean και Grégoire Munster κατέλαβαν την όγδοη και ένατη θέση ενώ ο ηγέτης του WRC2 Oliver Solberg βρίσκεται άξια στην πρώτη δεκάδα πίσω από τα θηρία της πρώτης κατηγορίας
Σήμερα θα γίνει η ειδική διαδρομή Vastervik μήκους 29.35 χλμ επι δύο φορές και ο αγώνας θα τελειώσει με την Super Stage που είναι η UMEA 2 μήκους 10.08 χλμ. όπου θα έχουμε την ευκαιρία να τη δούμε Live από την Cosmote.
Οι σημερινές ειδικές
Οι δύο φορές παγκόσμιοι πρωταθλητές Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen που τρέχουν σε γνώριμο περιβάλλον δεν είναι ικανοποιημένοι από την απόδοσή τους. Ο νεαρός Rovanpera που δεν είναι από τους γκρινιάρηδες οδηγούς θεωρεί ότι τα ελαστικά του φταίνε που δεν μπορεί να κινηθεί πιο γρήγορα. Ο Φινλανδός είπε σχετικά:
« Δεν ήταν η καλύτερη μέρα για εμάς. Το περίμενα όμως. Τα νέα ελαστικά δεν με κάνουν να νοιώσω σιγουριά. Δεν φαίνεται να ταιριάζουν στο στυλ οδήγησης μου. Προσπαθούμε να κάνουμε πολλά διαφορετικά πράγματα αλλά για να παλέψουμε και να πάμε πιο γρήγορα πρέπει να αισθανθώ σιγουριά με τα ελαστικά, κάτι που δεν το αισθάνομαι».
Με το κλείσιμο και της τελευταίας ειδικής διαδρομής όσοι τερματίσουν θα έχουν κάνει από την Πέμπτη που ξεκίνησε ο αγώνας, 1060.05 χιλιόμετρα. Από αυτά τα 759. 83 είναι σε απλές διαδρομές και τα 300.22 είναι τα καθαρά αγωνιστικά.
Λίγο υπομονή και θα δούμε αν οι Evans και Martin κερδίσουν τον αγώνα, κάτι που το αξίζουν και δεν πρέπει να χάσουν.