Επιμέλεια: Περικλής Χαλάτσης

Ο 17χρονος μαθητής Τζώρτζης Μαρκογιάννης ανάμεσα στα μαθήματα, στα διαγωνίσματα και τους αγώνες κατάφερε να έχει ένα θετικό φινάλε στο φετινό πρωτάθλημα της Ιταλικής Formula 4 powered by Abarth.
Ο ταλαντούχος Έλληνας οδηγός κέρδισε διψήφιο αριθμό θέσεων και στους τρεις αγώνες της Μόντσα! Έτσι έκλεισε τη παρθενική σεζόν πλήρους εμπλοκής του σε αυτό το άκρως ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, με θετική παρουσία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο 17χρονος δεν πτοήθηκε από τα πλασαρίσματα που είχε στο grid των τριών μαχών στο «Ναό της Ταχύτητας» και κέρδισε διαδοχικά δέκα, δώδεκα και δώδεκα θέσεις! Παρουσίασε την ίδια ανταγωνιστική εικόνα τόσο στους δύο αγώνες που έγιναν σε στεγνό οδόστρωμα, όσο και στον τελευταίο όπου η πίστα ήταν ακόμα βρεγμένη από τη βροχή που είχε προηγηθεί.

Αν και νεαρός δείχνει αρκετά προσγειωμένος ενώ προσεκτικές είναι και οι απαντήσεις του στη συνέντευξη που ακολουθεί.

Πως ήταν οι αγώνες στη Μόντσα;
Το αγωνιστικό σαββατοκύριακο στην Μόντσα ήταν ιδιαίτερα επεισοδιακό όπως αρμόζει στην θρυλική αυτή πίστα. Ο συνδυασμός βροχής και υψηλών ταχυτήτων ανέβασε την αδρεναλίνη των οδηγών αλλά και των θεατών στα ύψη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τι έμαθες;
Το κυριότερο στοιχείο όπου παρατηρήσαμε σημαντική πρόοδο, ήταν η απόδοση σε στεγνές συνθήκες. Δουλέψαμε σκληρά με την ομάδα καθ’ όλη την διάρκεια του τριημέρου για να συμπληρώσουμε το χαμένο διήμερο δοκιμών και σημείωσα πολύ σημαντική βελτίωση. Επίσης, με δεδομένο ότι οι καιρικές συνθήκες μεταβάλλονταν συνεχώς και ότι χρειαζόταν άμεση προσαρμογή των σημείων αναφοράς από γύρο σε γύρο, αποκόμισα πολύτιμη εμπειρία και από τους τρεις αγώνες.

Τι θα άλλαζες με την ύστερη γνώση στις κατατακτήριες δοκιμές;
Έχοντας βελτιώσει τον χρόνο που πέτυχα στις κατατακτήριες κατά 3 δέκατα στην διάρκεια του πρώτου αγώνα με σαφώς πιο φθαρμένα ελαστικά και βαρύτερο φορτίο καυσίμου, δεν θα επεδίωκα το slipstream από άλλο μονοθέσιο χάνοντας πολύτιμα δευτερόλεπτα, εφόσον στους λίγους γύρους που κατάφερα να χρονομετρηθώ έχασα χρόνο λόγω κίνησης. Παρ’ όλα αυτά, η διαδικασία των κατατακτήριων στην πίστα της Μόντσα εμπλέκει και σημαντικό βαθμό τύχης και συγχρονισμού, όπως παρατηρείται και στις υψηλότερες κατηγορίες, οπότε είναι γεγονός ότι στάθηκα άτυχος.

Περιέγραψε μας το φρενάρισμα από τα 240 km/h για το πρώτο σικέιν, υπό συνθήκες μειωμένης ορατότητας και ολισθηρότητα λόγω βροχής…
Το φρενάρισμα για τα δύο πρώτα σικέιν, για εκείνο της Ascari αλλά και για την τελευταία στροφή (Parabolica), ειδικά στους πρώτους γύρους του δεύτερου και τρίτου αγώνα, ήταν μια τρομακτική εμπειρία. Η ορατότητα ήταν μηδενική και το μοναδικό σημείο αναφοράς ήταν το φως του μπροστινού μονοθεσίου. Το παραμικρό λάθος στις συνθήκες αυτές μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλο ατύχημα, οπότε όλοι οι οδηγοί βρίσκονταν σε πλήρη εγρήγορση. Έστω ένα απαλό άγγιγμα του φρένου στα 240 km/h, αποσταθεροποιούσε το μονοθέσιο, οπότε επρόκειτο για συνθήκες επιβίωσης για όλους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Υπήρχε ένας προβληματισμός στον 3ο αγώνα αν θα χρησιμοποιήσεις σλικ ή βρόχινα ελαστικά. Τι βάρυνε στην τελική σου απόφαση; Το μετάνιωσες;
Παρακολουθώντας τους αγώνες άλλων κατηγοριών πριν από τον τρίτο αγώνα, η ασφαλέστερη επιλογή ήταν τα βρόχινα ελαστικά. Ωστόσο, αποφάσισα να ρισκάρω, δοκιμάζοντας την πρόσφυση του μονοθεσίου με σλικ κατά την διάρκεια του γύρου εξόδου από τα pit, όπου είχα την χρονική άνεση να αξιολογήσω τις συνθήκες της πίστας, αλλά συνάμα και ελάχιστο χρόνο (3-4 λεπτά) σε περίπτωση που χρειαζόταν να αλλάξω σε ελαστικά βροχής.

Εκτός από εμένα, υπήρχαν κι άλλοι οδηγοί που επέλεξαν τα σλικ ελαστικά για την εκκίνηση. Τελικά αποδείχθηκε ότι το πλεονέκτημα που είχαν τα βρόχινα στους πρώτους γύρους αντισταθμιζόταν με την έλλειψη τελικής ταχύτητας στους τελευταίους. Δεν μετάνιωσα για την απόφασή μου, ωστόσο θεωρώ ότι επειδή εκκινούσα στις πίσω θέσεις, θα ήταν προτιμότερο να έχω το πάνω χέρι στους πρώτους γύρους όπου θα μπορούσα να κερδίσω περισσότερες θέσεις γρηγορότερα.

Η νέα σεζόν θα είναι με ολοκαίνουργιο μονοθέσιο με άλλες προδιαγραφές ασφαλείας. Πες μας λεπτομέρειες
Το νέο μονοθέσιο της Tatuus του οποίου η χρήση θα ξεκινήσει από την σεζόν του 2022 είναι σαφώς πιο εξελιγμένο από το τωρινό, το οποίο χρησιμοποιείται από το 2014. Συγκεκριμένα, είναι μεγαλύτερο κατά 5 εκατοστά σε μήκος αλλά και σε πλάτος, ενώ η μπρος και πίσω πτέρυγες προσφέρουν πολύ υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης. Εξελίχθηκαν επίσης τα συστήματα των φρένων και των αναρτήσεων, οι οποίες επιδέχονται μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων. Μολονότι το μονοθέσιο θα είναι ελαφρώς βαρύτερο, προβλέπεται επίσης αύξηση στην ιπποδύναμη κατά 25 ίππους, για να αντισταθμιστεί το επιπλέον βάρος. Τέλος, προστίθεται το σύστημα ασφαλείας Halo, το οποίο έχει αποδειχθεί ότι πολλαπλασιάζει την ασφάλεια του οδηγού στο μονοθέσιο. Ανυπομονώ να το οδηγήσω με την έναρξη της επόμενης χρονιάς και να αντιληφθώ τις αλλαγές που υπέστη.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης