Επιμέλεια:Περικλής Χαλάτσης

Αν οι χρόνοι που έκανε ο Carlos Sainz στο Ράλι Ντακάρ ήταν με ένα από τα συνηθισμένα αγωνιστικά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα λέγαμε ότι ο Ισπανός κινείται εντυπωσιακά όπως άλλωστε συνηθίζει. Αλλά αυτό δεν θα ήταν είδηση. Σε αυτό το Ντακάρ υπάρχει μια σημαντική λεπτομέρεια που κάνει την νίκη του Sainz ξεχωριστή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Audi τόλμησε. Για πρώτη φορά σε έναν τόσο δύσκολο αγώνα, ένα μαραθώνιο μέσα στην  έρημο, συμμετέχει με τρία αγωνιστικά που όμως είναι ηλεκτρικά. Για φαντασθείτε πώς μπορεί να γίνει φόρτιση στις μπαταρίες στην έρημο εκεί που μόνο αμμόλοφους αντικρίζεις.Οι Γερμανοί πήραν μεγάλο ρίσκο με αυτή τη συμμετοχή τους.

Το Ντακάρ είναι όχι μόνο εξαιρετικά δύσκολο αλλά και ατέλειωτο σε ημέρες και χιλιόμετρα.Ωστόσο σχεδόν στο μέσον του αγώνα μπορούμε να πούμε ότι η Audi ζει ιστορικές στιγμές αφού και τα τρία της αυτοκίνητα είναι μέσα στη μάχη. Το γεγονός ότι αντέχουν σημαίνει πολλά. Η αυτοκίνηση περνάει σε άλλη φάση. 

Ο Ισπανός Carlos Sainz, με συνοδηγό το συμπατριώτη του Lucas Cruz, οδηγώντας ένα RS Q e-tron, κέρδισαν την τρίτη ειδική διαδρομή του εφετινού Ράλι Ντακάρ. Στην ίδια ειδική διαδρομή, τα άλλα δύο RS Q e-tron με πληρώματα τους Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger και Mattias Ekström/Emil Bergkvist τερμάτισαν στην 3η και 5η θέση αντίστοιχα, ολοκληρώνοντας ένα μοναδικό θρίαμβο για την Audi.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα φώτα της δημοσιότητας μετά από αυτή τη νίκη δικαιολογημένα έπεσαν στον Ισπανό «ματαντόρ».Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης, η πρώτη φορά στην αγωνιστική ιστορία, όπου ένα αυτοκίνητο με εναλλακτικό κινητήριο σύστημα κερδίζει μια μεγάλη ειδική διαδρομή και μάλιστα στην έρημο. 

Η κατάκτηση της νίκης στη συγκεκριμένη ειδική έχει και συμβολική αξία για τον Carlos Sainz, καθώς είναι η 40η στην πολυετή καριέρα του δις παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι. Μάλιστα, υπάρχει ένας επιπλέον συμβολισμός, καθώς επιτυγχάνεται 40 χρόνια μετά τις τρεις νίκες που πέτυχε το 1982 στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι η Michèle Mouton, στο τιμόνι ενός Audi Quattro, ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου που επίσης άφησε ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού και της αυτοκίνησης γενικότερα.  

Ο αγώνας έχει ακόμη αρκετές ημέρες μέχρι να τελειώσει. Άσχετα όμως με  το τελικό αποτέλεσμα η Audi πέτυχε το στόχο της. Τα τρία της πρωτότυπα χρησιμοποιούν ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα σε συνδυασμό με μετατροπέα ενέργειας. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

Το συνολικής ισχύος 288 kW (392 PS) RS Q e-tron, είναι εξοπλισμένο τόσο στον εμπρός όσο και στον πίσω άξονα με μονάδα κινητήρα/γεννήτριας (MGU) που προέρχεται από το μονοθέσιο e-tron FE07 της Audi στη Formula E, με μικρές μόνο τροποποιήσεις ειδικά για το Ράλι Ντακάρ. Μία τρίτη MGU, ίδιου σχεδιασμού, είναι μέρος του μετατροπέα ενέργειας (δίλιτρος TFSI προερχόμενος από το DTM) και χρησιμεύει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης κατά την οδήγηση, ενώ ανάκτηση ενέργειας επιτυγχάνεται κατά το φρενάρισμα.

Υπάρχει μία και μόνη σχέση μετάδοσης, με το λογισμικό να αναλαμβάνει την κατανομή ροπής μεταξύ των αξόνων, δημιουργώντας ένα εικονικό και ελεύθερα ρυθμιζόμενο κεντρικό διαφορικό, το οποίο έχει το πλεονέκτημα της εξοικονόμησης βάρους και χώρου. Η μπαταρία ζυγίζει περίπου 370 κιλά,  ενεργειακής χωρητικότητας 52 kWh.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 4,5 δευτερόλεπτα, σε σαθρή επιφάνεια όπως αυτές που χαρακτηρίζουν τον αγώνα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα του RS Q e-tron είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 170 χλμ./ώρα. 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης